آقایان به سلامت فردی خود بیشتر توجه کنید

62

1400/3/29

11:28


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیماریهای مزمن غیرواگیر دار مانند چاقی، اضافه وزن ، بیماریهایی مانند کبد چرب و دیابت در میان مردان نیز شایع است و می تواند سلامت آنها را به مخاطره بیاندازد.

آقایان به سلامت فردی خود بیشتر توجه کنید

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عبدالرضا نوروزی با اشاره به اینکه در ایران 27 درصد مردان مبتلا به چاقی و 37 درصد دچار اضافه وزن هستند، عنوان کرد: از مشکلات زمینه ای که سلامت مردان را تهدید می کند می توان به دیابت، کبد چرب و فشار خون اشاره کرد که اکثر این بیماریها در اثر سبک زندگی نادرست ایجاد می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیشتر تجمع چربی در مردان در منطقه شکمی رخ می دهد که زمینه ساز بیماریهای دیابت و کبد چرب می شود، اظهار کرد: 29 درصد جمعیت ایران مبتلا به کبد چرب است و 12 درصد آنها مبتلا به دیابت می باشند .

دکتر نوروزی با اشاره به اینکه می توان با روش زندگی صحیح تاریخ ابتلا به این بیماریها را در بین مردان به تاخیر انداخت تا زندگی سالمتری را تجربه کنند، اظهار کرد: در حال حاضر 42 درصد مردان ایرانی دچار بی تحرکی و 38 درصد آنها نیز دچار کم تحرکی هستند .

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به پر خوری و بد خوری و همچنین کاهش فعالیت بدنی و رژیم غذایی نامناسب همه می تواند سلامت مردان را به تاخیر بیاندازد، عنوان کرد: رژیم غذایی مناسب ترکیبی از مواد نشاسته ای، چربی، پروتئینی ، میوه و سبزیجات است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بدخوری یکی از مشکلات شایع در تغذیه مردان است که بیشتر خود را در مصرف بی رویه فست فودها و تغییر نادرست ساعات تغذیه ای نشان می دهد، گفت: مصرف صبحانه بعد از ساعت 10، حذف میان وعده ،مصرف ناهار بعد از ساعت 15 و صرف شام بعد از ساعت 10 شب برای بدن مضر است بنابراین ضمن رعایت تعادل غذایی باید نسبت به ساعت تغذیه توجه ویژه ای داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو