طرز تهیه ترشک آلبالو به 2 روش آسان در منزل

منبع: دلگرم

127

1400/3/29

14:08


طرز تهیه ترشک آلبالو به 2 روش آسان در منزل

طرز تهیه ترشک آلبالو تازه

ترشک آلبالو یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن آلبالو تهیه کنید، آلبالو یکی از مفیدترین میوه های بهاری می باشد که از آن برای تهیه انواع کیک ها و شیرینی و غذاها و دسرها می توانید استفاده کنید.

شاید این ترشک ها به صورت آماده در بازار موجود باشد ولی تهیه آن در منزل هم سالم تر و هم خوشمزه تر است و بچه ها بشدت عاشق طعم و مزه این ترشک خواهند شد حتی می توانید در مهمانی ها خود این ترشک ها را سرو کنید و از خواص آلبالو نیز بهرمند شوید.

خواصی همچون مفید برای سرما خوردگی، مفید برای درمان دیابت و قند و خون، آلبالو برای پاکسازی کبد و سنگ کلیه نیز بسیار مفید است همچنین برای درمان یبوست نیز مفید می باشد.

طرز تهیه ترشک آلبالو با هسته

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو:

  • آلبالو تازه ۵۰۰ گرم
  • نمک به مقدار لازم
  • گلپر به مقدار لازم

ترشک آلبالو

ترشک آلبالو خانگی

مراحل تهیه ترشک آلبالو:

ابتدا دم آلبالوها را جدا کنید و آن ها را داخل لگن آب بریزید و چندین بار این کار را تکرار کنید تا کاملا تمیز شود سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

آلبالو را داخل قابلمه بریزید و لا به لای آنها نمک به اندازه دلخواه بریزید و صبر کنید تا آلبالوها آب بیاندازد باید حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان دهید تا این عمل رخ دهد بهتر است قابلمه را در یخچال قرار دهید.

در ریختن نمک دقت کنید زیاد نریزید چون اگر خود آلبالو هم ترش بود خیلی شور می شود و نمی توان بعدها آن را درست کرد ولی اگر نمک کم بزنید می توانید موقع سرو نمک اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه ترشک آلبالو بعد از گذشت چند ساعت که آلبالوها آب انداختند آن را روی حرارت قرار دهید. اصلا نیازی نیست آب اضافه کنید زیرا به اندازه کافی آلبالو خودش آب می اندازد سپس حدود ۲۰ دقیقه بگذارید تا آلبالوها پخته و رنگ ها کمی تیره شود.

وقتی آلبالو ها خوب پخته شد مقداری گلپر روی آن ها بپاشید و حدود ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا آلبالو با گلپر نیز مزه دار شود و مزه ها به خورد هم برود.

حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا خنک شود سپس داخل ظرف مورد نظر ریخته و بگذارید داخل یخچال تا خنک شود و هر موقع که دوست داشتید آن را سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه ترشک آلبالو با رب انار

برای درست کردن ترشک آلبالو با رب انار مرحلی که در بالا ذکر شد را انجام دهید، سپس ۱ ساعت قبل از سرو کمی رب انار را با آلبالوهای پخته شده مخلوط کنید و بگذارید داخل یخچال سپس سرو کنید.

مقدر افزودن گلپر به دلخواه است. اگر آلبالو ها آب نیندازد می توانید ۱/۲ پیمانه بسته به حجم آلبالو ها آب اضافه کنید. همچنین اگر دوست دارید ترشک شما طعم ملس تری داشته باشد می توانید در هنگام پخت ۱ عدد نبات داخل آلبالو بیندازید.

نحوه تهیه ترشک آلبالو

ترشک آلبالو ترش

طرز تهیه ترشک آلبالو ملس

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو:

  • آلبالو: 2 کیلوگرم
  • آب: یک و نیم لیتر
  • نمک: 50 گرم
  • جوهر لیمو: 350 گرم
  • شیره نبات: یک دوم لیتر

مراحل تهیه ترشک آلبالوی خانگی:

ابتدا در یک ظرف مناسب مقداری آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. ئسپس جوهر لیمو و نمک را داخل آب بریزید. پس از حل شدن نمک و جوهر لیمو ، شیره نبات را اضافه کنید.

در مرحله بعد آلبالوها را اضافه کنید و اجازه دهید مواد خوب بجوشند و غلظت پیدا کنند، پس از غلیظ شدن ترشک شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شوند.

پس از سرد شدن ترشک آن را داخل یک ظرف دربسته مناسب نگهداری کنید.

همچنین بخوانید:

روش تهیه خمس یا آلبالو اخته و آلوچه ترش و لذیذ

طرز تهیه 2 مدل ترشی آلبالو + فوت و فن های خوشمزه شدن آن

کالری آلبالو : 100 گرم آلبالو چقدر کالری دارد ؟


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو