بررسی کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ فناوری های پیشرفته تر با چهره ای جذاب تر

بررسی کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ فناوری های پیشرفته تر با چهره ای جذاب تر


منبع: آرگا

144

1400/3/29

15:12


کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ نسل پنجم و محبوب ترین شاسی بلند پرطرفدار امریکایی با چهره ای مدرن و انبوهی از فناوری ها در ابتدای سال جاری معرفی شد. در این مطلب به بررسی این شاسی بلند بسیار لوکس با ۳۶ اسپیکر، سه نمایشگر و فناوری خودران می پردازیم.

خودرواز نسل پنجم شاسی بلند پرطرفدار امریکایی به نام کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ با انبوهی از فناوری ها و آپشن ها در ابتدای سال جاری رونمایی شد. این خودرو قرار است با دو پیشرانه ۳ لیتری توربودیزل ۶ سیلندر یا ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر به بازارهای جهانی عرضه شود.

بررسی شاسی بلند کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ : نویدبخش موفقیت دوباره

شاسی بلند لوکس و بسیار محبوب امریکایی به نام کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ در ابتدای سال جاری به بازار معرفی شد. اسکالید از معروفترین و شناخته شده ترین خودروهای کادیلاک تاکنون به شمار میرود. این شاسی بلند فول سایز لاکچری تقریبا از ۲۰ سال قبل در بازار حضور دارد.  نسل اول کادیلاک اسکالید در سال ۱۹۹۸ روی خط تولید قرار گرفت. این خودرو از گذشته از پلتفرم و شرایط فنی شبیه به شورولت تاهو و سابرین بهره می برد ولی با قیمت بالاتر در رده شاسی بلندهای لوکس ارائه شده است.

نسل دوم در سال ۲۰۰۱ عرضه شد

و نسل سوم که طی سال های ۲۰۰۷ -۲۰۱۵ تولید شد محبوبیت جهانی این شاسی بلند را ارتقا داد. اکثر سلبریتی های امریکا به ویژه خوانندگان سبک رپ و هیپ هاپ نسخه از نسل سوم اسکالید را خریداری نمودند که بهترین تبلیغ برای آن بود.

از این رو مدیران کادیلاک شهر لس آنجلس را برای معرفی بزرگترین محصول جدید خود برگزیدند تا بیشترین تاثیر را بر ستارگان هالیوود و دنیای سرگرمی داشته باشد.  نسل چهارم با معرفی در سال ۲۰۱۵ نتوانست موفقیت نسخه قبلی خود را تکرار کند به این دلیل که با افزایش تنوع شاسی بلندهای آلمانی و رقبای جدید مانند لینکلن نویگیتور روبرو شد.

اما اکنون نسل پنجم کادیلاک اسکالید ساخت جنرال موتورز با چهره جدید و به روز و لیستی بی نظیر از امکانات و فناوری ها درصدد است به جایگاه قبلی و موفق خود بازگردد.

قابل ذکر است این خودرو در حالی در شهر لس آنجلس رونمایی شد که خریداران احتمالا بتوانند تا سه ماهه پایانی سال جاری رانندگی با آن را تجربه کنند. ناگفته نماند در حالی که نسخه استاندارد کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ در لس آنجلس رونمایی شد نسخه ESV آن با ابعاد بزرگتر در نمایشگاه خودرو نیویورک در معرض نمایش قرار گرفت که ۸ آوریل شروع به کار کرد. در ادامه با بررسی بررسی کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ همراه ما باشید.

طراحی بیرونی جدید و جذاب

با توجه به بررسی ها چنانچه تعداد محدودی از شاسی بلندهای موفق در زمینه طراحی را نام ببریم قطعا کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ یکی از آنها خواهد بود. این خودرو در همه نسل ها طراحی موفقی داشته و با رسیدن به نسل پنجم سطح بالاتری از تکامل و جذابیت طراحی را طی می کند. به عبارتی کادیلاک اسکالید به دلیل طراحی خود شناخته شده بوده با این وجود نسل پنجم نسبت به گذشته تفاوت هایی دارد و در طراحی آن رده هایی از XT6 دیده می شود.

شاسی بلند کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ از لاستیک ها تا سقف یک متر و ۹۴۸ سانتی متر ارتفاع دارد که از این نظر یکی از بزرگترین شاسی بلندهای روانه شده بازار تاکنون است. طول کلی این خودرو ۵۳۸۲ میلی متر می باشد در حالی که طول نسخه ESV با بدنه بزرگتر حدود ۵۷۶۶ میلیمتر است. فاصله محورهای مدل بزرگتر معادل ۳۴۰۷ میلی متر بوده که ۳۳۶ میلمتر نسبت به مدل استاندارد افزایش دارد.

اسکالید جدید برخلاف قبل به چراغ های باریک و تقریبا کوچک مجهز شده است که با دیگر اجزاء همخوانی چندانی ندارد. جلو پنجره ای بسیار بزرگ مطابق سبک کادیلاک، سیاه و مشبک با طرح x یا خطوط افقی با فلز کروم بوده تا بخش زیادی از نمای روبرو را احاطه کند. مه شکن و نوار ال ای دی روشنایی روز نیز با خطی عمود و خیلی ظریف در طرفین سپر حضور دارد. به طور کلی طراحی نمای جلویی عضلانی و جذاب بوده و از رینگ های ۲۲ اینچی به صورت استاندارد بهره می برد. حتی ارزانترین مدل این خودرو نیز از رینگهای ۲۲ اینچی مجهز است که نسبت به رقبا برتری محسوب می شود.

بررسی ها نشان می دهد کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ بیشتر از قبل بر حالت مکعبی و چهارگوش بدنه تاکید نموده به نحوی که حتی خطوط حجم دهنده کاپوت جلو و نمای کناری نیز صاف و مستقیم امتداد یافته اند. از تفاوت مهم دیگر در طراحی کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ با نسخه قبل حذف شدن ظاهری ستون سوم بین درب های عقب و صندوق بوده که به لطف شیشه های بزرگتر و رنگ مشکی برای این بخش محو باریک گشته است.

در قسمت عقب خودرو کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ چراغ های عمودی به خودنمایی پرداخته اند. این چراغ ها لایه های عمیق سه بعدی داشته که در طراحی آن ها جزئیات نیز درنظر گرفته شده است. بررسی ها حاکی از آن است تفاوت آنچنانی بین کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ و نسخه قدیم در نمای پشتی دیده نمی شود. چراغ های عمودی اندکی عریض تر گشته و البته حجم دهی بخش پلاک و سپرها نیز تغییراتی داشته است. جاسازی اگزوزها درون سپر عقب اصلی ترین تحول در طراحی عقب خودرو می باشد. در نسل پیشین اسکالید برای اگزوز جایگاه خاصی وجود نداشت و لوله مربوطه زیر سپر پنهان بود.

درمجموع و با توجه به بررسی ها باید گفت نمای روبرو کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ با جلوپنجره ای بزرگ و چراغ های باریک به همراه چراغ های عمودی نمای عقب تشخیص این شاسی بلند را به عنوان یکی از محصولات کادیلاک آسان نموده است در ضمن برای نخستین بار این امکان فراهم شده خریداران کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ را در تریم اسپرت سفارش بدهند. دیگر تریم های این شاسی بلند لوکس لاکچری، پریمیوم لاکچری و پلاتینیوم می باشد.

طراحی داخلی فناورانه و راحت

بررسی ها نشان می دهد یکی از مهمترین خصوصیت کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ راحتی کابین آن می باشد که خیلی مورد تاکید قرار گرفته و این شاسی بلند برای مسافرتهای طولانی به عنوان یک گزینه برتر معرفی می شود. البته کادیلاک در زمینه طراحی داخلی راحت و لوکس سابقه ای درخشان دارد. کابین متحول شده کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ عاقمندان تکنولوژی های مدرن را به خود جلب خواهد کرد. در وسط داشبورد نمایشگر لمسی ۱۴.۲ اینچی حضور دارد که به تنهایی از خیلی نمونه های مشابه در خودروها امروزی بزرگتر می باشد.

روبروی راننده و در پنل پشت فرمان نیز نمایشگر تمام دیجیتال ۱۶.۹ اینچ تعبیه شده تا از این منظر هم اسکالید بالاتر از رقبا قرار گیرد. این نمایشگر اصلی بوده و مخصوص تنظیمات سستم سرگرمی است. طراحان اسکالید جهت استفاده اختصاصی راننده نیز یک نمایشگر لمسی مثلثی ۷.۲ اینچ را سمت چپ فرمان نصب کرده اند که اطلاعاتی مانند مسافت قابل پیمایش، حالت رانندکی و مصرف سوخت را نمایش می دهد. در مجموع نمایشگری به طول ۳۸.۳ اینچ در اسکالید جدید حضور دارد که در قسمت سرگرمی تمام اولد با رزولوشن ۴K می باشد.

راننده با وارد شدن به کابین کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ پشت یک فرمان چرمی قرار می گیرد و از سه نمایشگر مجزا بهره خواهد برد. در ضمن کادیلاک برای اسکالید ۲۰۲۱ سیستم ناوبری واقعیت افزوده را لحاظ کرده که با سیستم صوتی هماهنگی دارد. به طور مثال هنگامی سیستم به راننده گردش به چپ را اعلام می کند صدا فقط از اسپیکرهای سمت چپ پخش خواهد شد. از دیگر سیستم ها سیستم دید در شب است که توسط فناوری اینفرارد تشخیص عابر پیاده و حیوانات را در شب ممکن می سازد. کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ به صورت استاندارد به سیستم Surround vision مجهز است که برای نمایش اطراف خودرو دارای چهار دوربین می باشد.

در ردیف دوم امکان سفارش نمایشگرهای ۱۲.۶ اینچی فراهم شده ه سرنشینان این ردیف به شنیدن موسیقی ،تماشای فیلم و حتی بازی بپردازند. همانطور که پیشتر اشاره شد مانیتورها دارای ورودی hdmi و usb هستند که اتصال گوشی همراه را ممکن ساخته اند. مواد استفاده شده برای ساخت کابین از چوب، چرم و فلز بوده و بررسی ها نشان می دهد کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ در  حالت استاندارد به سیستم صوتی akg با ۱۹ اسپیکر مجهز است که امکان سفارش با ۳۶ اسپیکر و ۳ آمپلی فایر نیز وجود دارد. این سیستم صوتی با ۳۶ اسپیکر تجربه منحصر بفردی را از جمله در بهبود کیفیت مکالمه بین سرنشینان جلو و عقب در اختیار قرار خواهد داد.

در ادامه بررسی طراحی داخلی کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ باید گفت بخاطر استفاده از پلتفرم جدید و ضمنا سیستم تعلیق عقب مستقل این خودرو نسبت به قبل فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان می گذارد. فضای پای سرنشینان ردیف سوم ۴۰ درصد (۸۸۶ میلیمتر) و فضای محفظه بار هم ۶۸ درصد (۷۲۲ لیتر)در مقایسه با نسخه قبل افزایش یافته است. البته این اعداد به اسکالید استاندارد مربوط بوده و در نسخه بزرگتر ESV به ۱۲۱۴ لیتر فضای بار و ۱۵.۲ سانتی متر برای جای پای ردیف سوم می رسد.

فناوری نیمه خودران super cruise

کادیلاک شاسی بلند لوکس اسکالید ۲۰۲۱ را به سیستم نیمه خودران super cruise مجهز کرده است. هرچند با فناوری جدیدی روبرو نیستیم ولی کادیلاک با آپدیت آن تغییر خط خودکار را امکان سازی کرده است. هنگامی که این سیستم فعال شود راننده فقط باید راهنما زده تا خودرو به طور خودکار خط عوض کند.

پیشرانه توربودیزل

از لحاظ پیشرانه فعلا تفاوت خاصی بین کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ و نسخه قبلی دیده نمی شود. این شاسی بلند محبوب و لوکس با دو پیشرانه معرفی شده است. اولی پیشرانه سفارشی ۳ لیتری توربودیزل ۶ سیلندر خطی سری دورامکس با توان ۲۷۷ اسب بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر می باشد که بهترین گزینه برای طرفداران خودروهای قدرتی با مصرف سوخت بهنیه است و پیشرانه دوم بنزینی بوده که ۶.۲ لیتری هشت سیلندر GM سری اکوتک نرال موتورز بوده که شبیه قبل توان ۴۳۶ اسب بخار و گشتاور ۶۲۱ نیوتن متر را ارائه می دهد تا در تایم حدودا ۶ ثانیه ای به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسد.

همه نسخه های اسکالید شبیه شاسی بلندهای پهن جثه شورولت از گیربکس ۱۰ سرعته خودکار و سیستم دو دیفرانسل هوشمند بهره خواهند برد. به نطر این پیشرانه برای یک خودروی ۲۶۴۷ کیلوگرمی گزینه ناسبی باشد ظرفیت یدک کشی کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ نیز ۳۶۲۸ اعلام شده است. در ضمن شاخص مصرف سوخت در صدکیلومتر رانندگی شهری ۱۶.۲ لیتر، در بزرگراه ۱۲.۴ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر گزارش شده است.

قابل ذکر است از لحاظ فنی تفاوت خاصی بین دو نسخه استاندارد و ESV کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ وجود ندارد و ضمنا سیستم چهار چرخ محرک و رینگ های ۲۲ اینچی به صورت استاندارد روی شاسی بلند اسکالید ۲۰۲۱ نصب خواهد شد. در ضمن اسکالید ۲۰۲۱ به سیستم تطبیقی Air ride مجهز است که به طور اتومات ارتفاع خودو را تنظیم می نماید. این سیستم  برای ورود و خروج خودرو از پارکینگ ارتفاع آن را تا ۵۱ میلیمتر کاهش داده و در سرعت های زیاد نیز جهت بهبود آیرودینامیک کاهش ارتفاع صورت می گیرد. همچنن هنگام آفرود ارتفاع بیشتر شده تا مشکلی ایجاد نشود.

امکانات ایمنی و آپشن های انبوه

از نظر امکانات ایمنی بررسی ها نشان می دهد شاسی بلند کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ به سیستم سوپر کروز اختصاصی، سنسور هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری اتومات، دوربین ۳۶۰ درجه، نوربالای تطبیقی در نسخه استاندارد و سیستم های هشدار خروج از خط،دستیار حفظ خودرو بین خطوط در تریم پریمیوم لاکچری تجهیز شده است.

به طور کلی تجهیزات خودرو در سطح خیلی بالایی قرار دارد که حتی آن را از کامل ترین تیپ GMC بوکان نیز متمایز می سازد. به طور مثال سه نمایشگر، سیسم صوتی حرفه ای با ۳۶ اسپیکر ، دوربین ۳۶۰ درجه، قابلیت سفارش نسخه هفت سرنشینه (سه ردیف صندلی)، تعبیه میکروفون هایی در کابین برای راحتی ارتباط کلامی بین سرنشینان، قابلیت سفارش نمایشگر ۱۲.۶ اینچی برای صندلی های عقب، سامانه مسیریاب پیشرفته با توانایی نمایش تصویر واقعی، دوربین های تعبیه شده در پشت، کنار و جلوی خودرو ،صندلی های جلو با قابلیت تنظیم ۱۲ جهته، تودوزی چرم مصنوعی، صندلی های ردیف اول و دوم گرم شونده، فرمان نرم و راحت، صندلی راننده حافظه دار، کنترل های اتومات آب و هوای سه منطقه ای، بالابر اتومات، استارت از راه دور، صندلی های تاشو ردیف دوم، شارژر بی سیم برای دستگاه ها، ترمز اضطراری اتومات با تشخیص عابر پیاده، سنسورهای پارک جلو عقب، سیستم دوربین دید منظره و … قابل اشاره هستند. در پایان باید گفت هر چند خودرو کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ قیمت بالایی خواهد داشت ولی بهترین شاسی بلند امریکا امکاناتی لاکچری و فناوری های انبوه را در اختیار خریدار قرار خواهد داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو