لوکی (Loki)

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

تام هیدلستون که با مجموعه فیلم های «انتقام جویان» به شهرت رسید، در اینجا باز هم در نقش لوکی به ایفای نقش پرداخته است. اوون ویلسون که بیشتر با بازی در فیلم «نیمه شب در پاریس» شناخته می شود، دیگر بازیگر سریال است. ریچارد ای گرانت هم که با فیلم « Can You Ever Forgive Me» نامزد دریافت اسکار شده بود در سریال حضور دارد.

داستان سریال درباره چیست؟

پس از اتقافات «انتقام جویان: پایان بازی»، لوکی که توانسته بود از طریق تسرکت از دست مرد آهنی فرار کند، دستگیر می شود اما ....

خالق سریال کیست؟

مایکل والدرون که بیشتر به‌واسطه تهیه‌کنندگی انیمیشن محبوب «Rick and Morty» شناخته می‌شود.

لوکی (Loki)

نکات مثبت سریال؟

شخصیت جذاب لوکی که تام هیدلستون نقش اساسی در حفظ جذابیت‌های آن داشته است. لوکی شوخ‌طبع، زیرک و خوش قلب است و سازندگان سریال «لوکی» نیز مانور زیادی بر این خصوصیات اخلاقی داشته‌اند.

برخلاف دیگر سریال‌های پخش شده مارول در ماه‌های اخیر، «لوکی» قصه سر راستی دارد و مخاطب را در تنگنای حدس و گمان قرار نمی‌دهد.

می‌توان گفت بازی هیدلستون یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت سریال «لوکی» است.

مزیت سریال «لوکی» در مقایسه با دیگر سریال‌های مارول نظیر «ونداویژن» و «فالکون و سرباز زمستان» ضرباهنگ سریع‌تر است که مخاطب را بی‌دلیل منتظر نگه نمی‌دارد.

 نکات منفی سریال؟

فیلمنامه ساده‌انگارانه طراحی شده و از موضوع سفر در زمان برای خلق شخصیت‌های جدید استفاده کرده که شاید برای تماشاگران نوجوان جذاب باشد اما نگاه کمیک وار به آن نمی‌تواند برای مخاطبین بالغ جذابیتی داشته باشد.

 شخصیت‌پردازی‌ها مطابق انتظار تک‌بعدی و فاقد پیچیدگی هستند. البته باید این نکته را هم اضافه کرد که در مجموع نباید از عناوین اَبَرقهرمانی انتظار بیشتری در این زمینه داشت چراکه جامعه هدف آن‌ها نوجوانان هستند.

لوکی (Loki)

این سریال محصول کدام شبکه است؟

دیزنی+

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

طرف‌داران مارول به‌هیچ‌عنوان سریال «لوکی» را از دست نخواهند داد.

حرف آخر:

سریال «لوکی» یک تجربه سرگرم‌کننده برای طرف‌داران مارول محسوب می‌شود که قطعاً رضایت آن‌ها را نیز کسب خواهد کرد. شخصیت لوکی در مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» علی‌رغم سهم کمتر در قصه، همواره از محبوبیت بسزایی در نزد تماشاگران برخوردار بوده که این محبوبیت نیز زمینه‌ساز ساخت سریالی بر اساس این شخصیت شده است. بااین‌حال باید گفت که «لوکی» با استانداردهای خود مارول ساخته شده و نباید انتظار پیچیدگی‌های روایی از آن داشت. مفهوم سفر در زمان در این جا نیز دستاویزی برای خلق شخصیت‌های ساده، تک‌بعدی و ارائه پیام‌های آرمان‌گرایانه بوده است که رویه مارول در سال‌های گذشته بوده است. «لوکی» را با علم به اینکه قرار است سرگرم شوید تماشا کنید و انتظار بیشتری از آن نداشته باشید.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

 

لوکی:

لوکی

Loki

ژانر: اکشن

شبکه نمایش‌دهنده: دیزنی+

کشور: آمریکا

زبان: انگلیسی

مدت‌زمان هر اپیزود: 50 دقیقه

تاریخ آغاز پخش سریال: ژوئن 2021