ایان مک کل

«سر ایان مک‌کلن» بازیگر نقش «گندالف» در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of The Rings) می‌گوید معتقد است که نشانه‌های دوجنس‌گرایی «هملت» (Hamlet) برای او روشن است.

این بایگر ۸۲ ساله که آماده بازگشت به این نقش می‌شود، اولین بار پنجاه سال قبل نقش «شاهزاده دانمارک» را بازی کرده و هفته آینده دوباره در تئاتر سلطنتی وینزر این نقش را بازی می‌کند. شخصیت هملت مردی حدود ۳۰ ساله دانسته شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، مک‌کلن در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی ۴ می‌گوید: «اگر بیایید و من را ببینید، پیرمردی را نخواهید دید که تظاهر می‌کند یک مرد جوان است، مردی را خواهید دید که تظاهر می‌کند شاهزاده است، تظاهر می‌کند روشن‌فکر است، تظاهر می‌کند دچار اختلال عصبی است، تظاهر می‌کند عاشق مادرش است، تظاهر می‌کند که عاشق دختران و پسران است. فکر نمی‌کردید چنین چیزهایی در هملت باشد نه؟ وجود دارد، رزنکرانس به هملت می‌گوید: «زمانی عاشق من بودی.»»

مک‌کلن اضافه می‌کند:‌ «فکر کردم که شاید نقش پولونیوس را بازی کنم، اما شان [ماتیاس کارگردان تئاتر] گفت: «نه دوست داریم نقش هملت را بازی کنید.» مکثی به وجود آمد، فکر کردم ایده احمقانه‌ای است، اما بعد فکر کردم که اگر این خواسته شما باشد این‌گونه نیست، اگر در ابتدای نمایش بگویید گروهی از بازیگران – از همه سنین و رنگ‌ها و نژادها و شکل‌ها و اندازه‌ها در آن بازی می‌کنند – و همان داستان آشنای قدیمی را بازگو می‌کنیم، اما شاید نه به آن شکل آشنای قدیمی»، آن‌گاه به نظرم رسید که این ماجراجویی ارزشش را دارد.»

مک‌:لن در سال ۱۹۸۸ در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی فاش کرد که هم‌جنس‌گراست. او در این رابطه می‌گوید: «به محض اینکه مثل دیگران آزاد شوید، و انتخاب کنید که خودتان باشید و خودتان را ابراز کنید زندگی‌تان از تمامی جهات تغییرات مثتبی می‌کند، به ویژه در روابطتان با دیگران. آیا تعجب‌آور است که بازیگری من بهتر شد؟ بهتر شد، تقریباً یک شبه. حالا بازیگری من در مورد تغییر شکل پیدا کردن نیست، بلکه در مورد افشاگری است.»

مطالب پیشنهادی: