مادران باردار کرونایی با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند؟

91

1400/3/30

01:51


یک متخصص زنان و زایمان درباره نحوه درمان مادران باردار مبتلا به کرونا توضیحاتی داد.

مادران باردار کرونایی با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند؟

به گزارش بهداشت نیوز، نجمه منصوری متخصص زنان و زایمان، اظهار کرد: درگیری کووید ۱۹ در مادر باردار التهاب در ناحیه جفت را ایجاد می‌کند. در واقع تمام مشکلاتی که در رابطه با این بیماران داریم؛ همین التهاب است، زیرا در این شرایط آب دور جنین کاهش پیدا کرده و باعث مرگ داخل رحمی می‌شود.

 

منصوری افزود: تصور این موضوع که تمام جنین‌هایی که از مادر کووید مثبت به دنیا می‌آیند حتما به کرونا مبتلا می‌شوند؛ اصلا درست نیست و مطالعات هم این موضوع را نشان نمی‌دهند.

 

او ادامه داد: هنگام ابتلای مادر باردار به کرونا نگرانی که وجود دارد تغییرات فیزیولوژیک بدن و درمان‌های مورد استفاده است، زیرا برای درمان التهاب مادران باردار، کورتن استفاده می‌شود که ممکن است میزان قند را تغییر دهد. البته درمان برای کنترل میزان قند را هم انجام می‌گیرد؛ چرا که عدم کنترل قند در مادر باردار عوارض خاص خود را به همراه دارد.

 

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: نکته دیگر این است که رحم مادر باردار که با افزایش سایز رو به رو شده، ممکن است به ارگان‌های دیگر مانند ریه فشار وارد کند. در بیماران کووید ۱۹، ما به کارکرد کامل ریه نیاز داریم و این موضوع برای مادران باردار سخت می‌شود.

 

منصوری در پایان تصریح کرد: به همه موارد ذکر شده استرس بارداری را هم که اضافه کنیم؛ ممکن است فرآیند بیماری را متحول کند. این موارد، مشکلاتی هستند که مادران باردار مبتلا به کرونا با آن رو به رو می‌شوند؛ بنابراین فقط باید به جمله با سابقه تکیه کنیم که پیشگیری بهتر از درمان است. در واقع پیشگیری از ابتلا به کرونا برای مادران باردار بسیار حائز اهمیت است، چرا که درمان آن می‌تواند بسیار سخت‌تر از یک بیمار عادی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو