علت ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت چیست ؟

علت ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت چیست ؟


منبع: دلگرم

131

1400/3/30

11:07


علت ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت چیست ؟

علت ماسیدن کرم پودر روی پوست

کرم پودر، لوازم آرایشی مهم و محبوب بین خانم هاست. مهم از آن جهت که استفاده از کرم پودر به عنوان پایه و زیر ساز آرایش به حساب می‌آید و محبوب از آن جهت که اگر به درستی استفاده شود لک و جوش‌های صورت را به طور کامل پنهان کرده و پوستی جذاب و زیبا از شما به نمایش خواهد گذاشت.

برای اینکه آرایش روی پوست ظاهری زیبا ، طبیعی و جذاب داشته باشد، باید به زیر سازی و آماده کردن پوست برای میکاپ توجه ویژه داشت. یکی از مهم‌ترین مراحل زیرسازی آرایش، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده است که به وسیله آن می‌توان از ماسیدن کرم پودر روی صورت جلوگیری کرد. در این مقاله علت ماسیدن کرم پودر بر روی صورت و راهکارهایی برای جلوگیری از آن را بررسی خواهیم کرد.

استفاده نکردن از مرطوب کننده و آبرسان باعث ماسیدن کرم پودر روی صورت می‌شود. برای اینکه کرم پودر روی صورت خوب بخوابد و نمای زیبا و طبیعی داشته باشد، باید پوست نرم و لطیف شود و به هیچ وجه خشن و خشک نباشد. برای پوست‌های چرب هم باید حتما از آبرسان استفاده کرد، طرز استفاده از کرم آبرسان صورت باید و نبایدهای خود را دارد. مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی برای پوست‌های چرب مناسب هستند و می‌توانند پوست دهیدراته را نرم و لطیف کنند.

چرا کرم پودر روی پوست صورتم میماسد ؟

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت

استفاده از پرایمر می‌تواند از ماسیدن کرم پودر روی صورت جلوگیری کند. به تناسب نوع پوست باید از پرایمر استفاده کرد. بعد از استفاده از مرطوب کننده باید به پوست زمان داد تا مرطوب کننده جذب پوست شده و هیچگونه خشکی و کشیدگی روی پوست حس نشود. در این مرحله باید از پرایمر استفاده کرد.

اگر پوست چرب است از پرایمر مات کننده و پوشاننده منافذ و اگر پوست خشک است، از پرایمر آبرسان استفاده کرد و باز باید به پوست زمان داد تا کاملا پرایمر اثر کند. پرایمر از ماسیده شدن کرم پودر جلوگیری می‌کند.

1. استفاده از کرم پودر متناسب با نوع پوست

در این مرحله پس از انتخاب رنگ کرم پودر متناسب با نوع پوست خود، آن را با یک اسفنج آرایشی نمدار کاملا تمیز روی پوست پخش کرده و به صورت دورانی روی پوست ضربه می‌زنیم تا کرم پودر به خوبی جذب پوست شود. اسفنج نمدار کمک به پخش بهتر کرم پودر کرده و رطوبت مورد نیاز را برای پخش بهتر فراهم می‌کند. اگر اسفنج خشک باشد، ممکن است کرم پودر حالت ماسیدگی روی پوست پیدا کند. فقط باید به این نکته توجه داشت که اسفنج نباید خیلی خیس باشد و فقط نمدار باشد.

2. استفاده از پرایمر برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

استفاده از پرایمر می‌تواند از ماسیدن کرم پودر روی صورت جلوگیری کند.

با توجه به نوع پوست خود باید از پرایمر استفاده کرد. بعد از استفاده از مرطوب کننده باید به پوست زمان دهید تا مرطوب کننده جذب پوست شود و هیچ گونه خشکی و کشیدگی روی پوست حس نشود. در این مرحله باید از پرایمر استفاده کرد.

اگر پوست چرب است از پرایمر مات کننده و پوشاننده منافذ و اگر پوست خشک است، از پرایمر آبرسان استفاده کرد و باز باید به پوست زمان داد تا کاملاً پرایمر اثر کند. پرایمر از ماسیده شدن کرم پودر جلوگیری می‌کند.

3. استفاده مقدار کمی از کرم پودر روی صورت

افراد بسیاری برای پوشش بیشتر و بهتر پوست خود، یک لایه ضخیم از بهترین کرم پودر را روی صورت می‌زنند. این کار علاوه بر اینکه آرایش صورت را سنگین و غیرطبیعی می‌کند، باعث زودتر خراب شدن کرم پودر در آرایش صورت می‌شود. با این حساب بهتر است ابتدا یک لایه نازک از کرم پودر را روی صورت زده و با براش روی صورت پخش کنید. سپس روی هر قسمت از صورت که احساس کردید به پوشش بیشتری نیاز دارد، دوباره به میزان لازم کرم پودر بزنید.

علت ماسیدن کرم روی صورت

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

4. استفاده از کرم پودر و کانسیلر

نباید انتظار داشته باشید بدون آماده سازی پوست، کرم پودر و کانسیلر روی صورت تان دوام بیاورد. منظور ما از آماده سازی پوست، همان مراقبت‌های روزانه‌ی پوست است. مراقبت‌های روزانه در طولانی مدت باعث می‌شوند آرایش بهتر روی صورت تان بنشیند و مدت طولانی‌تری باقی بماند.

5. کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از ماسیدگی کرم پودر

زیرسازی آرایش یکی از مهم ترین نکاتی است که برای داشتن یک آرایش جذاب باید رعایت شود. به همین منظور قبل از استفاده‌ی کرم پودر باید پوست صورت تان را خوب آماده کنید.اولین قدم در زیرسازی آرایش این است که پوست تان را تمیز و مرطوب کنید.

بعد از این که صورت تان را تمیز کردید از یک مرطوب کننده‌ی مناسب پوست تان استفاده کنید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملاً جذب پوست تان شود.اگر می خواهید آرایش مدت زیادی روی پوست تان بماند و حالت ماسیدگی به خود نگیرد حتماً این کار را انجام دهید، چون استفاده از مرطوب کننده باعث کاهش منافذ باز و مات شدن پوست می‌شود.

6. ترکیب کردن آرایش با اسفنج

پس از استفاده از کرم پودر، از یک اسفنج برای ترکیب کردن آرایش استفاده شود. برای ترکیب کردن از اسفنج مرطوب استفاده شود.اسفنج مرطوب هرنوع محصول اضافی بر روی سطح پوست را جمع می کند و از ماسیدگی آرایش بر روی سطح پوست جلوگیری می کند.

علت ماسیدن کرم پودر

دلیل ماسیدن کرم روی پوست

7. جلوگیری از ماسیدگی کرم با اسپری های تثبیت کننده

یکی دیگر از روش های ماندگاری آرایش و جلوگیری از ماسیدگی، استفاده کردن از اسپری های تثبیت کننده است. اسپری های تثبیت کننده باعث فیکس شدن آرایش روی پوست صورت شده و ظاهر را خوب نشان می دهند.

8. از فرمولاسیون مناسب نوع پوست خود استفاده ‌کنید

احتمالاً اگر موهایتان چرب است، هیچ گاه از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده نمی‌کنید. همین موضوع را باید دقیقاً هنگام استفاده از کرم پودر خود نیز رعایت کنید.اگر پوست تان خشک است کرم پودری را به کار ببرید که آن را درخشان کند. از طرف دیگر، اگر پوستتان چرب است، به دنبال کرم پودری مات کننده باشید. در هنگام خرید کانسیلر نیز موارد گفته شده را رعایت کنید.

9. استفاده از دست به جای اسفنج های آرایشی

بسیاری از خانم‌ها برای زدن کرم پودر از دست یا اسفنج استفاده می کنند. استفاده از دست یا اسفنج، باعث ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر روی پوست می‌شود که ظاهری ناخوشاید روی پوست پیدا می‌کند و باعث می‌شود که کرم پودر به شکل ضخیم بر روی پوست شما قرار بگیرد.

برای این که از ماسیدن کرم پودر بر روی پوست جلوگیری کنید، از یک براش بزرگ و مناسب برای کرم پودر استفاده کنید تا کرم را به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کند.این اشتباه، یک اشتباه رایجی است و حتی برخی از آرایشگران نیز این کار را انجام می‌دهند که باعث ماسیدن کرم پودر بر روی پوست صورت می‌شود.

آموزش تصویری زدن کرم پودر به صورت

منبع : banooara ، schon


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو