مصرف روزانه 5 تا 6 عدد بادام خیسانده و پوست کنده شده برای بهبود حافظه از سوی افراد بسیاری توصیه می شود. به نظر می رسد حق با این افراد است زیرا برخی تحقیقات نشان می دهند بادام نه تنها مهارت های حافظه بلکه عملکرد کلی مغز را نیز بهبود می بخشد. بادام به طور معمول در خانواده آجیل گنجانده می شود.

میوه درخت بادام دارای چندین ماده مغذی است که در کنترل قدرت مغز به ما کمک می کند. در حقیقت در مطالعه ای که در مجله ‘Nutrition and Aging’ منتشر شده ارتباط بین بادام و عملکرد شناختی توسط محققان کشف شده است.

به گزارش فود ان دی تی وی، بادام علاوه بر ویتامین E، فولات و فیبر حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که برای مقابله با التهاب به عنوان آنتی اکسیدان در مغز عمل می کند و اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 که باعث کاهش تاخیر ایجاد مشکلاتی برای مغز می شوند.

بیشتر بخوانید:دلایل ریزش مو در آقایان

بادام چگونه به بهبود حافظه کمک می کند؟

بادام سطح استیل كولین را كه یك انتقال دهنده عصبی در مغز است و به تقویت حافظه و مبارزه با شرایطی مانند بیماری آلزایمر كمك می كند افزایش می دهد. برای کمک به بهبود حافظه به مصرف زیاد بادام نیازی نیست. حدود 8 تا عدد بادام را یک شب در آب خیسانده و روز بعد آن را پوست کنده و بخورید تا از فواید آن برای سلامتی بهره مند شوید.

بادام برای راحتی جذب مواد مغذی اش خیسانده می شود. به غیر از استیل کولین مواد مغذی دیگر موجود در بادام به بهبود عملکرد حافظه و سلامت کلی مغز نیز کمک می کنند.
ویتامین B6 موجود در بادام که تحت عنوان پیریدوکسین نیز شناخته می شود به متابولیسم پروتئین ها کمک می کند که ممکن است به افزایش پروتئین برای ترمیم سلول های مغزی منجر شود. علاوه بر این، این ویتامین باعث تولید مواد شیمیایی انتقال دهنده عصبی می شود که ارتباط بین سلول های مغز را بیشتر بهبود می بخشد.
زینک به عنوان یک ماده معدنی شناخته شده برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است که از عفونت های باکتریایی و ویروسی جلوگیری می کند که می تواند به سلول های مغز آسیب برساند.

بیشتر بخوانید:روغن درخت چای چه مشکلاتی را بر طرف میکند؟

پروتئین با کمک به ترمیم سلول های مغزی عملکردهای شناختی از جمله حافظه را بهبود می بخشد. بادام نسبتا غنی از پروتئین بدون چربی است.
ویتامین E موجود در بادام مسئول کاهش سرعت روند پیری سلول هایی مانند مغز است که حافظه را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که تحقیقات نشان می دهند دوزهای زیادی از ویتامین E عوارض جانبی جدی دارد، اما مصرف میزان مناسب آن برای بدن بسیار مفید است.

مصرف روزانه حدود 8 عدد بادام به معنای مصرف بیش از حد ویتامین E نیست.
البته توجه داشته باشید بادام حاوی کالری بالایی است، بنابراین اگر برنامه برای لاغری و کاهش وزن دارید در مصرف آن و آجیل ها زیاده روی نکنید.

مترجم: الهه زارعی