علایم افسردگی در زنان

29

1400/3/30

13:30


علایم افسردگی در زنان

سلامت نیوز: زنان به دلیل تغییرات هورمونی ‌بارداری، یائسگی و شرایط جامعه بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری افسردگی قرار می‌گیرند و تقریبا دو سوم بیماران افسرده را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،شاید شما هم شنیده ‌باشید که افسردگی بیماری خاموشی است و ممکن است از ظاهر فرد قابل تشخیص نباشد که گرفتار این بیماری شده ‌است. اما معمولا این بیماری دارای نشانه‌هایی است که در ادامه آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

مشکلات معده

اگر احساس معده درد دارید، کمی جدی‌تر با مشکل خود روبه‌رو شوید. افسردگی می‌تواند منجر به کندی هضم غذا و مشکلات معده شود.علاوه بر این، برخی از بیماری های دستگاه گوارش مانند سندروم روده تحریک پذیر و بیماری ریفلاکس معده هم با اختلالات اضطرابی و افسردگی در ارتباط است.

سردرد

سردرد در افراد افسرده نسبتاً شایع است. اگر قبلاً سردردهای میگرنی داشته اید، ممکن است در این دوره بدتر به نظر برسد. همچنین در یک تحقیق نشان داده ‌شده است که زنان میان‌سال مبتلا به میگرن یا سردردهای غیر میگرنی در معرض خطر ابتلا به افسردگی بیشتر نسبت به زنانی که میگرن ندارند قرار می‌گیرند.

خستگی

افسردگی و خستگی می‌تواند روی هم تاثیر متقابل داشته باشد. طبق یک پژوهش گسترده مشخص شد افرادی که افسرده هستند بیش از چهار برابر دیگران دچار خستگی بدون علت می‌شوند و افرادی که زیاد دچار خستگی می‌شوند تقریبا سه برابر دیگران احتمال دارد که افسرده شوند.

تغییر در اشتها یا وزن

افسردگی روی اشتهای افراد آثار متفاوتی می‌گذارد.اشتهای گروهی را کم می‌کند و برعکس، گروه دیگر نمی‌توانند جلوی خوردن خود را بگیرند. بنابراین بعضی از مبتلایان لاغر و برخی چاق می‌شوند.

تغییر در زمان قاعدگی

درحقیقت استرس و عقب افتادن قاعدگی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارد. طول سیکل‌های ماهیانه بانوان به طور معمول 28 روز درنظر گرفته می‌شود و یک هفته تاخیر در شروع خونریزی به معنای عقب افتادگی قاعدگی است. این تاخیر با عوامل بسیار زیادی از جمله تغذیه، ورزش و فعالیت های بدنی و ساعات خواب و بیداری در ارتباط است.

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر نظم دوره های ماهیانه استرس است تا حدی که استرس های مزمن می تواند تا ماه ها قاعدگی را به تاخیر بیندازد به همین دلیل است که خانم‌هایی که دچار افسردگی می‌شوند زمان خون‌ریزی‌شان جا به جا می‎‌شود.

بی‌خوابی

خانم‌های مبتلا به افسردگی معمولا نمی‌توانند خوب بخوابند.آن‌ها یا خیلی زود بیدار می‌شوند یا وقتی به رختخواب می روند ، بی‌خوابی به سراغ‌شان می‌آید. در بعضی افراد هم تغییرات خواب به شکل پرخوابی نشان داده می‌شود و این افراد خیلی بیشتر از حالت عادی می خوابند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو