استروبینگ صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

منبع: دلگرم

143

1400/3/30

17:42


استروبینگ صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

روش استروبینگ چیست؟

به گزارش دلگرم : خانم‌های خوش‌سلیقه و امروزی اهمیت زیادی به خرید بهترین مارک پنکک برای استروبینگ و کانتورینگ چهره می‌دهند. دلیل این امر هم کاملاً روشن است؛ چراکه ظرافت‌های خاصی دارند و با محصولات معمولی نمی‌توان به آرایشی جذاب دست پیدا کرد. در کنار اهمیت استفاده و خرید بهترین پنکک، کانتورینگ و استروبینگ ترفند‌های دیگری نیز دارند. به همین دلیل در ادامه برای شما می‌گوییم تفاوت استروبینگ و کانتورینگ صورت در چیست و سپس به آموزش گام به گام این تکنیک جدید می‌پردازیم. پس تا پایان همراه دلگرم باشید.

استروبینگ یک نوع هایلایت در آرایش صورت محسوب می شود که بسیار ملایم تر و طبیعی تر از کانتورینگ است. در این روش صورت شما درخشش خاصی در نقاط برجسته همچون وسط پیشانی، بالای استخوان گونه و وسط لب پایینی پیدا خواهد کرد. این تکنیک برای افرادی که وقت کافی برای آرایش کردن ندارند، گزینه خوبی محسوب می شود. زیرا بسیار سریع بوده و ظاهر طبیعی به چهره شما می بخشد.

کانتورینگ و استروبینگدر کانتورینگ از پنککی با رنگ نسبتاً تیره برای پوشش قسمت‌هایی از صورت مانند گونه‌ها، پیشانی یا بینی کمک می‌گیریم تا از این طریق، چهره حالتی زیبا و جذاب پیدا کند. سپس با پنککی نسبتاً روشن قسمت‌های مشخصی از صورت مانند زیر چشم یا پل بینی را جلوه بیشتری می‌دهیم. در نهایت نیز پنکک تیره و روشن را با هم ترکیب می‌کنیم تا اثری از مرز آن‌ها روی پوست باقی نماند. در حقیقت تفاوت دیگر استروبینگ و کانتورینگ استفاده از برنزه کننده یا پنکک‌های تیره در کانتورینگ است.

تفاوت کانتورینگ با استروبینگ چیست؟

با توجه به توضیحات بالا، در کانتورینگ از سایه تیره برای عمق دادن به بخش‌هایی از صورت و سپس از یک سایه روشن تر و هایلایتر صورت برای برجسته کردن و روشن تر دیده شدن سایر بخش ها استفاده می‌شود. اما در تکنیک استروبینگ هیچ گونه کرم برنزه ای استفاده نمی شود و تنها به کمک هایلایتر ها، نقاط برجسته صورت برجسته تر شده و زیباتر به نظر می رسند.

یکی از مزیت های اصلی استروبینگ نسبت به کانتورینگ، طبیعی بودن آن است. این تکنیک موجب متعادل شدن رنگ پوست، طبیعی جلوه دادن آن و شادابی چهره می شود. همچنین، در این روش دیگر لازم نیست نگران ترکیب شدن سایه های تیره و روشن با یکدیگر باشید.

استروبینگ صورت

استروبینگ صورت - آموزش کامل این ترفند آرایشی جدید

مراحل انجام استروبینگ

همانگونه که در بالا توضیح داده شد، شما برای انجام آرایش های روزانه می توانید از تکنیک استروبینگ استفاده کنید. در این نوع آرایش شما می توانید از دو روش استفاده کنید:

استفاده از هایلایتر پودری و هایلایتر کرمی

استفاده از هایلایتر پودری بر روی کرم پودر. در نظر داشته باشید که در این روش نباید کرم پودر شما چرب باشد.

در زیر مراحل استروبینگ به ترتیب ذکر شده است:

۱. زیرسازی

گام اول در استروبینگ، زیرسازی صورت می باشد. برای این کار، پوست خود را با یک مرطوب کننده ملایم کاملا ماساژ دهید. این کار موجب می شود محصولات آرایشی بهتر بر روی صورت شما قرار بگیرند. در نظر داشته باشید که این مرحله برای تمام پوست ها، حتی پوست چرب، الزامی است. البته کسانی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنند. اشخاصی که دارای جوش، لکه و هر ایراد پوستی هستند نیز باید این مرحله را انجام دهند.

۲. استفاده از هایلایتر

گام دوم در استروبینگ، استفاده از هایلایتر بر روی نرم کننده می باشد. در نظر داشته باشید که هایلایتر در مناطقی استفاده کنید که به صورت طبیعی آن بخش ها با تابش نور روشن تر خواهند بود. معمولا پیشنهاد می شود شقیقه، گونه، بینی و بالای لب را که با تابش نور روشن تر به نظر میرسند، با استفاده از هایلایتر برجسته کنید. اگر تصور می کنید که با هایلایت کردن این نواحی ممکن است پست شما چرب به نظر برسند، می توانید هایلایت پیشانی را حذف کنید. این کار برای طبیعی جلوه دادن چهره شما بسیار با اهمیت است.

استروبینگ

۳. محو کردن

مرحله سوم در تکنیک استروبینگ، محو کردن خطوط و مرزهای هایلایتر می باشد. این مرحله در طبیعی جلوه دادن ظاهر آرایش شما نقش بسزایی دارد. بنابراین لازم است تمام نقاطی را که با هایلایتر روشن کرده‌اید، هم اکنون به کمک پد یا براش آرایشی مخصوص پخش کرده و مرز ها را از بین ببرید. نکته مهم در این مرحله این است که هیچ گونه فشاری به صورت وارد نکنید، زیرا این امکان وجود دارد که کل آرایش شما پاک شود. کافی است که فقط براش را خیلی آهسته بر روی خطوط ایجاد شده توسط هایلایتر بکشید.

۴. استفاده از رژگونه

مرحله چهارم و آخر در بحث استروبینگ، مربوط به استفاده از رژگونه می باشد. این مرحله می تواند آرایش شما را تکمیل کند. نکته مهم در استفاده از رژگونه در تکنیک استروبینگ این است که رژگونه شما نباید براق باشد. استروبینگ خود یک نوع آرایش روشن و براق است. بنابراین استفاده از رژگونه براق می تواند ظاهر اغراق شده و بیش از اندازه براق را در چهره شما ایجاد کند. برای همین موضوع عموما در این تکنیک آرایشی از انواع رژگونه مات استفاده می شود.

همچنین بخوانید :

۳۰ مدل سایه چشم عربی با متد های جدید و لاکچری (عکس)

بهترین سایه چشم : خصوصیات یک سایه چشم خوب و مناسب

تبدیل سایه چشم شکسته به خط چشم رنگی شیک


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو