ای وی اف موفق بررسی راهکارهایی برای افزایش شانس

ای وی اف موفق بررسی راهکارهایی برای افزایش شانس


103

1400/3/30

19:18


ای وی اف موفق به فاکتورهای زیادی همانند سن، وضعیت بارداری پیشین، نوع مشکل در ناباروری و … بستگی دارد. برای موفقیت در ای وی اف اقدامات پیش از ای وی اف، سبک زندگی و بررسی های پیش از عمل از مهم‌ترین و تاثیرگذار ترین عوامل هستند. درخصوص داشتن یک ای وی اف موفق دکتر فاطمه سروی متخصص زنان، زایمان و نازایی مطالبی را بیان نموده اند که در اینجا به شرح آن مطالب پرداخته ایم.

ای وی اف موفق بررسی راهکارهایی برای افزایش شانس

به گزارش بهداشت نیوز، ای وی اف موفق به فاکتورهای زیادی همانند سن، وضعیت بارداری پیشین، نوع مشکل در ناباروری و … بستگی دارد. برای موفقیت در ای وی اف اقدامات پیش از ای وی اف، سبک زندگی و بررسی های پیش از عمل از مهم‌ترین و تاثیرگذار ترین عوامل هستند. درخصوص داشتن یک ای وی اف موفق دکتر فاطمه سروی متخصص زنان، زایمان و نازایی مطالبی را بیان نموده اند که در اینجا به شرح آن مطالب پرداخته ایم.

 

 

ای وی اف موفق بررسی راهکارهایی برای افزایش شانس

 

 

او‌لین نکته برای داشتن یک ای وی اف موفق این است که شکیبایی و صبر داشته باشید. شانس باروری در یک زوج طبیعی ۲۵-۲۰% می باشد. در ای وی اف موفق این میزان در بهترین وضعیت ۳۵% می‌باشد. براین اساس با توقع بالا و انتظار سود صددرصد داشتن، خود و همسرتان را ناامید نکنید. با روحیه و امیدواری بالا یک سیکل درمان ای وی اف موفق را تحت نظر پزشک فوق تخصص نازایی مجرب آغاز نمائید.

 برای موفقیت در ای وی اف به سلامتی خود دقت نمائید.

 

آنچه در این مقاله خواهید آموخت

 

     برای موفقیت در ای وی اف به سلامتی خود دقت نمائید.

    بررسی ارتباط بین استرس وای وی اف موفق

    آشنایی با مکمل‌هایی برای ای وی اف موفق

    بررسی ارتباط خواب کافی و ای وی اف موفق

    رابطه جنسی و ارتباطش با ای وی اف موفق

 

 

به خاطر داشته باشید که هر انتخاب کوچکی که در بازه زمانی اولیه بارداری خود انجام می دهید، بر احتمال بقا یا این که از بین رفتن بارداری اثرگذار می باشد، نگهداری از خود در‌این زمان بسیار مهم می باشد. مسلما از مصرف الکل، سیگار یا بقیه مواد بالقوه مضر اجتناب کنید.

 

برای داشتن یک ای وی اف موفق تغذیه مناسب، استراحت فراوان و فعالیت های آرامش بخش مانند پیاده روی های آهسته، همگی در بارداری سالم و ای وی اف موفق نقش دارند. مهم نیست که به چه روشی حامله شده اید، هفته های نخستین حاملگی دشوار بوده و حس خستگی امری طبیعی است. پس حتما برای خود وقت بگذارید.

بررسی ارتباط بین استرس وآی وی اف موفق

 

سقط جنین در بارداری همیشه غم انگیز بوده و زمانیکه پروسه IVF را تکرار می‌کنید، ریسک آن نیز بالاتر می رود. نگرانی ها طبیعی می باشد. ولی باید بدانید که استرس اضافه زیانبار است. باورکنید از یک منبع پشتیبانی عاطفی قابل اطمینان برخوردار هستید، خواه آن فرد شریک زندگی، دوستان، خانواده، درمانگر می باشد.

 چنانچه پرسش یا نگرانی دارید، از تماس با مجموعه باروری خود دریغ نکنید، بعضی وقتها یک پاسخ اطمینان بخش تنها چیزی می باشد که شما نیاز دارید. تا حد ممکن استراحت فرمایید و از بارداری جدید خود لذت ببرید تا بتوانید یک آی وی اف موفق را پشت سر بگذارید. حتما برای این کار به دارندگان فلوشیپ فوق تخصصی نازایی، لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی مراجعه کنید.

 

داروهایی که باید قطع کنید را بشناسید

 

لازم است داروهایی که منجر به عدم موفقیت آی وی اف می شود را بشناسید. در ذیل به مواردی از این قبیل داروها اشاره کرده ایم :

 

    داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب تجویزی و بدون ورژن مانند آسپرین، ایبوپروفن (میدول، ادویل، مورتین) و ناپروکسین.

    داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی که برای درمان اضطراب، افسردگی و دیگر ناراحتی‌های روانی تجویز می‌گردد.

    استروئیدهایی مانند داروهای مورد استفاده برای درمان لوپوس یا آسم .

    داروهای ضدتشنج.

    داروهایی برای تیروئید.

    داروهای پوستی، به ویژه محصولات دربردارنده استروژن یا پروژسترون.

    داروهای شیمی درمانی.

 

ای وی اف موفق بررسی راهکارهایی برای افزایش شانس

 

 

آشنایی با مکمل‌هایی برای آی وی اف موفق

 

چندین مکمل طبیعی وجود دارد که می توانید آنها‌را برای پشت سر نهادن  یک آی وی اف موفق مصرف نمائید.

 

مصرف ویتامین قبل از بارداری را از سی روز یا حتی چندین ماه پیش از شروع سیکل IVF آغاز نمایید تا میزان فولیک اسید در بدنتان افزایش یابد. این امر در موفقیت آی وی اف بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد.چون این ویتامین از بروز نقص‌های مادرزادی مغز و نخاع در جنین در حال رشد خودداری می‌کند. حتما برای این کار به دارندگان فلوشیپ فوق تخصصی نازایی، لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی مراجعه کنید.

 

 

ناگفته نماند که مصرف ویتامین‌های پیش از بارداری حتی موجب بهبود سلامت اسپرم‌های همسرتان هم می‌گردد. همینطور پزشکان مصرف روغن ماهی را برای افزایش رشد جنین پیشنهاد می‌کنند. چنانچه میزان ویتامین D بدنتان پایین باشد، می بایست مصرف مکمل‌های ویتامین D را قبل از آغاز سیکل آی وی اف شروع فرمایید.لازم به ذکر است که پایین بودن میزان ویتامین D در بدن مادر امکان دارد سبب اوتیسم فرزندش گردد. وهمچنین فراموش نکنید که مصرف هیچ مکملی را بدون اجازۀ پزشک معالجتان آغاز نکنید.

 

بررسی ارتباط خواب کافی و آی وی اف موفق

 

خواب و باروری رابطۀ تنگاتنگی با هم دارند. خواب کافی برای داشتن یک آی وی اف موفق بسیار ضروری و تاثیرگذار می باشد.براساس یک مطالعه، نرخ بارداری خانم‌هایی که هر شب هفت تا هشت ساعت می‌خوابند، بالاتر از خانم‌هایی می باشد که مدت خوابشان کمتر یا بیشتر می باشد.

 

پزشکان دریافته‌اند که میزان ملاتونین، یعنی هورمون تنظیم کننده خواب و تولید مثل، در بازه زمانی ۹ الی ۱۲ شب به نقطه ی اوج می‌رسد. از نظر پزشکان براین اساس ساعت ۱۰ الی ۱۱ شب بهترین فرصت برای خوابیدن می باشد.

 

برای این که خواب سالم به بخشی از برنامه ی روزمره‌تان تبدیل گردد همانطور که گفتیم یکی از مواردی می باشد که سبب آی وی اف موفق می شود. در این خصوص توصیه‌های زیر را فراموش نکنید:

 

    درست پیش از خواب دوش آب گرم بگیرید یا در وان آب داغ دراز بکشید.

    دمای اتاق خوابتان را در حد ۱۵ ـ ۱۹ درجه سانتیگراد نگه دارید.

    در اتاق خوابتان اسطوخودوس بگذارید یا هنگام گرمابه از این گیاه استفاده نمایید.

    نرمش‌های کششی را قبل از خواب انجام بدهید.

    از دو تا سه ساعت پیش از خواب دیگر چیزی نخورید.

    پیش از خواب به موسیقی ملایم گوش بدهید.

    حداقل از سی دقیقه پیش از خواب دیگر به صفحه نمایش دستگاه‌هایی مانند رایانه، موبایل یا تلویزیون نگاه نکنید.

    از چهار تا شش ساعت پیش از خواب، کافئین مصرف نکنید.

 

 

 

ای وی اف موفق بررسی راهکارهایی برای افزایش شانس

 

رابطه جنسی و ارتباطش با آی وی اف موفق

 

 

مردان از سه تا چهار روز قبل از بازیابی اسپرم باید از انزال دستی یا واژینال پرهیز کنند؛ به این دلیل که بهتر است ظرف آزمایش هنگام جمع‌آوری اسپرم، مملو از بهترین اسپرم‌های ممکن باشد تا این که صرفا نمونه‌ای از آنچه بعد از انزال باقی‌مانده است ، در اختیار داشته باشید.

 

برای داشتن یک آی وی اف موفق قرار نیست که رابطه جنسی را به طور کامل متوقف فرمائید، صرفا در روزهای پیش از جمع‌آوری اسپرم کاری انجام ندهید که سبب به انزال گردد. و همچنین ناگفته نماند که دخول بایستی به طور سطحی صورت پذیرد، همسران می بایست از آمیزش واژینال عمیق پرهیز کنند، زیرا این فعالیت باعث تحریک دهانه رحم می‌گردد.

 

 

 

 

چه جراحی هایی با لاپاراسکوپی انجام می شود؟

 

تمامی جراحی های زنان به غیر از سزارین با لاپاراسکوپی انجام می شود. جراحی هایی که به منظور شناسایی محل درد شکم یا لگن صورت می گیرد با لاپاراسکوپی انجام می شود. معمولا زمانی که با روش های غیرتهاجمی نمی توان درد را تشخیص داد از این روش استفاده می کنند. در جراحی عمل لاپاراسکوپی ، درد در ناحیه شکم کمتر خواهد بود. در حال حاضر به غیر از عمل سزارین می توان بقیه جراحی ها را با عمل لاپاراسکوپی انجام داد.

 

 

ای وی اف موفق بررسی راهکارهایی برای افزایش شانس

 

پزشک جراح با چند برش و با لوله مجهز به دوربین می تواند اندام داخل شکمی را مشاهده کند و این کار بدون بازکردن شکم انجام می شود.

 

 مهم ترین جراحی های لاپاراسکوپی بدین شرح هستند:

 

    برداشت و قطع اندام های بیمار مانند آپاندیس و کیسه صفرا

    قطع بخشی از قسمت های مشخص شده از سیستم گوارش مانند روده بزرگ یا معده و در صورت امکان درمان و بهبودی اندام های مورد نظر

    قطع یا بهبودی سیستم ادراری ماند میزنای، مثانه، حالب و کلیه ها

    قطع یا بهبودی سیستم تناسلی زنانه مانند رحم و لوله های فالویی

    انسداد لوله های رحمی

    اهدا و گیفت کلیه فرد اهداءکننده به فرد دریافت کننده

    روش های جلوگیری از وزن مانند Sleeve , Bypass

    ترمیم فتق

    بررسی تومورهای سرطانی در اندام هایی مانند کبد و پانکراس

    بررسی و تشخیص بیماری های نادر در اندام های شکمی، جراحی اکتشافی بیماری های نادر

    مشاهده و بررسی تومور سرطانی در شکم

    بررسی علل دردهای شکم یا ترمیم زخم یا اسکار در بافت

    کشف محل خونریزی یا خون مردگی با وجود فشارخون طبیعی

 

پس متوجه می شویم که لاپاراسکوپی یک نوع جراحی نیست بلکه یک شیوه خاص جراحی است که بیمار درد کمتری را متحمل می شود.

 

البته این روش بیشتر در بیمارستان ها انجام می شود ولی در کلینیک هایی که می توان بیمار را به صورت سرپایی درمان کرد از این روش استفاده می کنند.

 

به طور کلی با این روش می توان جراحی های ساده ای که پیچیدگی های چندان زیادی ندارند را می توان با این روش انجام داد.

 

جراحی هایی مثل برداشتن رحم، جراحی های اندومتریوز، سرطان و اختلالات کف لگن را می توان با روش لاپاراسکوپی جراحی کرد و جراح باید در این زمینه مهارت و تخصص لازم را داشته باشد.

                           

در هر صورت به بیماران توصیه می شود در صورت بروز درد شدید پس از جراحی های ای وی اف در هر زمان از شبانه روز به اورژانس بیمارستان مراجعه نمایند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو