روایت جالب علی نصیریان از ماندگاری عزت‌الله انتظامی

منبع: ایران آرت

116

1400/3/30

21:27


علی نصیریان در سالروز تولد عزت‌الله انتظامی پیامی را منتشر کرد و از یار دیرین خود نوشت.

ایران آرت: روز ۳۱ خرداد مصادف است با سالروز تولد عزت الله انتظامی بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون. این هنرمند در زمان حیات و دوران فعالیت خود در آثار نمایشی، سینمایی و تلویزیونی مطرحی به ایفای نقش پرداخت و نقش آفرینی‌های ماندگاری از خود به جای گذاشت.

علی نصیریان در سالروز تولد عزت‌الله انتظامی پیامی را منتشر کرده که در این پیام آمده است:

«به بهانه تولد یاد می‌کنم از یار دیرین و همکار پیشین خود عزت الله انتظامی که در عرصه تئاتر و سینمای ایران چه خود درخشید و نامش و خلاقیت‌هایش در تاریخ این هنرها ماندگار شد. از اواخر دهه ۳۰ با او آشنا شدم و سال‌ها با هم کار کردیم در مقام بازیگر و کارگردان در تئاتر و سینما که سینما را با مهرجویی نازنین شروع کردیم.

انتظامی سوای فرهنگ و آموزشی که از نوشین و سفر آلمان اندوخته بود، هنرمندی خودجوش بود و با طبیعت خلاقه خود به شخصیت‌های نمایشی جان می‌بخشید و آنها را تصویر می‌کرد. او از طبیعت خلاقه خود مایه می‌گذاشت که حافظ می‌گوید «بشوی اوراق اگر همدرس مایی / که درس عشق در دفتر نباشد»؛ درس عشق هنر در دفتر و دستک نیست، در ذات انسان است اگر بتوان آن را جست و رام کرد که جستن و رام کردن آن آسان نیست و به رنج و تلاش بسیار نیاز دارد. البته آموزش و تربیت برای همین چیزهاست و انتظامی توانسته بود. او حقیقتاً توانا بود، خدایش بیامرزد و روحش شاد.»

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو