طرز تهیه کارامل کیک یخچالی

طرز تهیه کارامل کیک یخچالی , دستور تهیه دسر کارامل کیک یخچالی

کیک یخچالی بدون شک یکی از پر طرفدار ترین کیک ها در سرتاسر دنیا می باشد و دستور پخت کیک یخچالی بسیار ساده می باشد. کارامل کیک یخچالی نوعی دسر خوشمزه و جذاب است که ظاهر زیبا و شیکی دارد و برای مهمانی‌ ها و دورهمی ‌ها بسیار مناسب است. این دسر در کنار ظاهر خوب، طعم بسیار خوبی هم دارد. کیک یخچالی کارامل از سه لایه‌ی بیسکوئیتی و کاراملی و نسکافه‌ای تشکیل شده که بسته به سلیقه میتوان به جای لایه بیسکوئیتی از کیک شکلاتی هم استفاده کرد. این دسر را به صورت تک نفره و در قالب‌های کوچک هم می‌توان تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه کارامل کیک یخچالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کارامل کیک یخچالی
پودر بیسکوییت شکلاتی۲۵۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
مواد لازم برای لایه کاراملی
پودر کرم کارامل۳ بسته
شیر۳ پیمانه
خامه صبحانه۱۷۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا لبنه یا کیبی۸۰ گرم
بیسکویت وانیلی۲۰ عدد
شیر خشک۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای لایه نسکافه ای
پودر کرم کارامل۲ قاشق غذا خوری
قهوه فورینصف قاشق چای خوری
آبیه چهارم پیمانه
بیسکوییت دلخواهبه مقدار لازم

طرز تهیه کارامل کیک یخچالی

مرحله اول

برای تهیه پایه کیک، اول باید بسکویت دلخواه را پودر کنیم. می‌توانیم از بسکویت کرمدار یا دو بسته بیسکویت پتی بور شکلاتی استفاده کنیم. در صورتی که از بیسکویت کرم دار استفاده می‌کنیم باید کرم میانی بیسکویت را جدا کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بیسکویت ها را داخل دستگاه آسیاب می ریزیم و کاملاً پودر می کنیم و یک بار از الک رد می‌کنیم تا تکه های درشت و خرد نشده داخل آن نباشد. می توان به جای پودر کردن با دستگاه، بیسکوییت ها را رنده کرد.

مرحله سوم

کره را به روش بن ماری روی بخار کتری یا داخل ماکروفر ذوب می کنیم و به بیسکویت های پودر شده اضافه می کنیم و با قاشق یا دست مواد را کاملاً مخلوط می‌کنیم. برای این دسر می توانیم از قالب کمربندی ۲۰ الی ۲۴ سانت استفاده کنیم.

مرحله چهارم

هرچه قالب کوچکتر باشد ارتفاع دسر بیشتر می شود. مخلوط بیسکویت و کره را داخل قالب می ریزیم و با پشت قاشق یا پشت لیوان یا گوشت کوب مواد را صاف و فشرده می‌کنیم.سعی می‌کنیم ارتفاع مواد در هر لایه یکسان باشد.

مرحله پنجم

وقتی مواد کاملا فشرده و صاف شدن قالب را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. در این فاصله لایه کاراملی را آماده می‌کنیم. برای این کار، شیر را داخل قابلمه می ریزیم و پودر کرم کارامل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

دو قاشق غذاخوری از پودر کرم کارامل را جدا می کنیم و کنار می گذاریم و برای لایه بعدی نگه می‌داریم و مابقی را به شیر اضافه می کنیم. مواد را مخلوط می کنیم و روی حرارت کم قرار می‌دهیم و هم می زنیم تا زمانی که مواد از کناره های ظرف شروع به جوشیدن کند.

مرحله هفتم

سپس حرارت را خاموش می کنیم. مواد را در حالی که هنوز داغ هستند داخل مخلوط کن می ریزیم و بیسکویت وانیلی را به آن اضافه می کنیم. پنیر ماسکارپونه و خامه صبحانه و شیر خشک را هم داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم.

مرحله هشتم

سپس چند ثانیه می زنیم تا مواد کاملا مخلوط و یک دست شوند. سپس بلافاصله از الک رد می کنیم و داخل قالب و روی لایه بیسکویتی می ریزیم و به مدت یک و نیم الی دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کاملا ببندد.

مرحله نهم

در این مرحله برای لایه آخر، ابتدا چند بیسکویت کرمدار را از هم جدا می کنیم و کرم میانی را برمی داریم و بعد روی دسر می چینیم. آب و پودر کرم کارامل و قهوه فوری را داخل ظرفی کاملاً مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دهم

سپس هم می زنیم تا مواد کاملاً حل و یک دست شوند و حدود یک دقیقه بجوشد. بعد از روی حرارت برمی داریم و اجازه می دهیم کمی از داغی بیفتد،اما خنک نشود و با قاشق یا ملاقه کوچک از مواد روی دسر و بیسکویت ها می ریزیم.

مرحله یازدهم

دوباره داخل یخچال قرار می دهیم تا ببندد. چند ساعت زمان می دهیم تا کاملاً خودش را بگیرد. بعد از یخچال خارج می کنیم و کناره‌های دسر را با چاقو از قالب جدا می کنیم و دسر را از هر طرف با انگشت کمی از هم جدا می کنیم

مرحله دوازدهم

در این مرحله بعد کمربند قالب را به آرامی باز می کنیم. پالت را زیر دسر برده و حرکت می دهیم تا از کف قالب جدا شود‌. برای برش دادن دسر از یک چاقوی بزرگ استفاده می‌کنیم و هر بار چاقو را داخل آب جوش فرو می بریم.

مرحله سیزدهم

بعد با دستمال پاک می کنیم و برش لازم را ایجاد می‌کنیم و مجدداً این کار را تکرار می کنیم تا برش ها تمیز و مرتب باشند. در پایان این کیک خوشمزه آماده سرو است و می‌توانیم آن را از روز قبل برای مهمان ها آماده کنیم تا به خوبی جا بیفتد.