طرز تهیه کباب توری

طرز تهیه کباب توری کرمانی روی گاز خوشمزه

کباب یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که از مخلوط گوشت، پیاز و ادویجات تهیه می‌گردد. کباب در توری یکی از انواع روش های پخت کباب است که در جاهایی که محدودیت کباب کردن وجود دارد روش مناسب و خوبی است. این کباب خوشمزه را می توان در زمان هایی که سیخ پهن در دسترس نیست درست کرد. ظاهر این کباب خوشمزه پس از پخت شباهت زیادی به کباب تابه ای دارد. این کباب خوشمزه را می توان در زمان های مسافرت با کمترین مواد تهیه کرد.

مواد لازم کباب توری
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
سماقبه مقدار دلخواه

طرز تهیه کباب توری

مرحله اول

برای تهیه کباب توری ابتدا گوشت گوسفندی را چرخ می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازها را شسته و پوست می کنیم و با رنده ریز رنده می کنیم. سپس با فشار دست آب اضافی آن را به طور کامل می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز آب گرفته را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانیم کمی سماق قرمز به همراه زعفران دم کرده نیز به مایه کباب اضافه کنیم تا خوشمزه تر شود.

مرحله سوم

گوشت را خوب ورز می‌دهیم و داخل یخچال می گذاریم تا چند ساعت استراحت کند. سپس گوشت را روی توری پهن می کنیم. سعی کنیم گوشت را نازک روی تور پهن کنیم. خیلی ضخیم باشد جالب نمی‌شود. توری را روی زغال می گذاریم.

مرحله چهارم

سپس کباب می کنیم به طوری که خیلی روی ذغال نماند تا خشک نشود. بهترین گوشت برای کباب مخلوط گوسفند و گوساله است که بهتر است ۶۰ درصد گوسفندی و ۴۰ درصد گوساله باشد. قلوه گاه گوسفندی و راسته گوساله بهترین جا برای کباب است.