طرز تهیه خوراک مرغ پنیری

طرز تهیه خوراک مرغ پنیری , دستور پخت خوراک مرغ پنیری

خوراک مرغ پنیری یک غذای راحت و در عین حال خوشمزه است که ظاهر جذابی دارد و به عنوان پیش غذا برای مهمانی‌ها یا برای وعده عصرانه و شام بسیار مناسب است. مخصوصا برای کسانی که از غذاهای تکراری خسته شده اند و به غذاهای فست فودی علاقه دارند یک گزینه عالی و خوشمزه به شمار می رود. این خوراک خوشمزه را علاوه بر مرغ می توان با گوشت هم تهیه کرد که کاملا سلیقه‌ای است. همچنین از انواع سبزیجات دلخواه برای این غذا می توان استفاده کرد و آن را با ذائقه خانواده هماهنگ نمود. در این خوراک از پنیر پیتزا استفاده شده است. همچنین این غذا در فر درست می‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ پنیری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم خوراک مرغ پنیری
سینه مرغبه ازای هر نفر نصف سینه
سس مایونزبه میزان دلخواه
جعفری۱ قاشق غذا خوری
آویشن۱ قاشق چای خوری
پنیر پیتزا۱ پیمانه
آب لیمو تازه۲ قاشق غذا خوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
پیاز۱ عدد

طرز تهیه خوراک مرغ پنیری

مرحله اول

برای تهیه خوراک خوشمزه و مخصوص مرغ پنیری ، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم، پس از اینکه پیاز سبک شد سینه مرغ را به تابه اضافه می کنیم و تفت می‌دهیم.

مرحله دوم

نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می‌کنیم و کمی آب جوش داخل ظرف می ریزیم و اجازه می‌دهیم مرغ بپزد. بعد از خنک شدن گوشت مرغ، آن را ریش ریش می‌کنیم یا با چاقو خرد می‌کنیم. سپس کمی فلفل سیاه، نمک، آویشن، آبلیمو و سس مایونز به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس جعفری خرد شده و در صورت دلخواه مقداری شوید هم به مواد اضافه می‌ کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. بعد از یک ساعت، مرغ ها را از یخچال بیرون می آوریم، داخل ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس روی آن را پر از پنیر پیتزا می کنیم و چند حلقه گوجه فرنگی و مقداری جعفری برای تزیین هم روی آن قرار می دهیم. سپس داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا پنیر آن آب شود و طلایی رنگ شود. سپس آن را سرو می کنیم.