برای رسیدن به هدفتان این حس را از خودتان دور کنید

85

1400/3/31

08:37


مدیرگروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: برای اینکه در طول زندگی به هدف هایتان برسید بهتر است استرس و اضطراب را از خودتان دور کنید.

برای رسیدن به هدفتان این حس را از خودتان دور کنید

به گزارش بهداشت نیوز، زهرا یوسف نژاد اظهار کرد: اضطراب در حد متعادل برای انجام امور روزمره و جلو بردن برنامه نیاز است اما اگر از اندازه ی طبیعی فراتر رود مانعی در انجام کارها و برنامه ریزی ایجاد می کند.

وی بیان کرد: کنکور یکی از چالش هایی است که نتایج آن تا سال ها بر مسیر زندگی نوجوانان تاثیر می گذارد بنابراین برای موفقیت در کنکور، علاوه بر دانش، نیاز به مهارت کنترل استرس در کنکور نیز ضروری است.

یوسف نژاد با بیان این که استرس و نگرانی بیش از حد والدین سبب می شود فشار روانی بیشتری به فرزندان وارد شود، گفت: پدر و مادر هایی که به هر دلیلی انتظارات بیش از حد از فرزندان خود دارند یا مدام با گوشه و کنایه با آن ها صحبت می کنند، فشار زیادی به فرزندان خود وارد می کنند.

وی خطاب به والدین گفت: تزریق کردن استرس و اضطراب بر فرزندان نه تنها سبب بهبود رتبه فرزندانتان در کنکور نمی شود بلکه نتیجه ای عکس نیز می تواند داشته باشد.

یوسف نژاد درخصوص راه های کنترل استرس کنکور عنوان کرد: با برنامه ریزی و مدیریت زمان، هدف گذاری، خواب کافی و با کیفیت، یادگیری تکنیک های کنترل استرس، استفاده از تکنیک های تنفسی، استراحت کردن و شاداب بودن، خلاصه برداری و مرور می توان استرس کنکور را کنترل کرد.

وی اظهار داشت: والدین نقش بسیار مهمی داشته و باید نه تنها به فرزند خود امید داده بلکه بگویند که کنکور قسمتی از آینده آن ها بوده و تمام آینده آن ها را نخواهد ساخت بلکه تلاش و پشتکار آن ها سبب موفقیت آن ها خواهد شد.

یوسف نژاد با اشاره به تاثیر ورزش در کاهش اضطراب و استرس گفت: انجام ورزش های ساده در خانه سبب کاهش اضطراب و افزایش شادی و نشاط خواهد شد همچنین ورزش کردن و تحرک بسیار باعث ترشح هورمون اندروفین شده و به کاهش استرس کمک زیادی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن زمان کنکورسراسری دیگر فرصتی برای یادگیری مطالب جدید نبوده پس بهتر است در این مدت بوسیله جمع بندی درست و اصولی تسلط خودتان را برروی مباحثی که تا الان مطالعه داشته اید بیشتر کنید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو