ایکس بادی چیست؟ مزایا و عوارض ایکس بادی

ایکس بادی چیست؟ مزایا و عوارض ایکس بادی


منبع: بیتوته

78

1400/3/31

09:55


ایکس بادی چیست؟ مزایا و عوارض ایکس بادی



مزایای ایکس بادی, تمرینات ایکس بادی, عوارض بادی ایکس

استفاده از ورزش ایکس بادی به عنوان یک روش درمانگر

 

ایکس بادی چیست و چه مزایایی دارد؟

این روزها بواسطه عدم وقت کافی و متعاقب آن تغذیه نامناسب به ندرت به سلامت و تناسب اندام توجه  میشود اما خبر خوب این است که پیشرفت علم به فکر حل این مسئله  بوده و راه حلهای مناسبی برای آن یافته که ورزش ایکس بادی یکی از نمونه های آن است که شما علیرغم نداشتن وقت کافی میتوانید با صرف کمترین وقت و هزینه به تناسب اندام دلخواه و سلامت ایده ال جسمی و روحی دست پیدا کنید.

حال بیایید به اختصار با این ورزش مفید و مزایای باورنکردنی آن آشنا شویم: 

 

کاربردهای ورزش ایکس بادی

ورزش ایکس بادی بواسطه وسعت اثرات مفید آن توسط طیف وسیعی از افراد با اهداف گوناگون استفاده میشود به این معنی که علاوه بر نتایجی که روی تناسب اندام دارد بعنوان یک ورزش درمانگر هم استفاده میشود یعنی بر خلاف بسیاری از ورزشهای دیگر که علاوه بر سنگین بودن آن برای برخی افراد ممکن است دچار آسیب هایی در بعضی قسمتها شوند،  این ورزش هیچگونه ضرری نداشته بلکه همانطور که ذکر شد برای اهداف درمانی نیز از آن استفاده میشود، از این سیستم در پزشکی برای کمک به توانبخشی، بهبود روند حرکتی، و تقویت عضلات پیرامون مفاصل استفاده میشود.

 

اما توصیه میشود افرادی که دارای مشکلات پزشکی و بیماریهای خاص هستند قبل از انجام این ورزش حتما با پزشک خود مشورت کنند. علاوه بر اینها حتی در ورزش های رقابتی نیز کاربرد دارد و حتی بسیاری از بدنسازان حرفه ای از این سیستم در هر چه بهتر فرم و شکل عضلات شان بهره می گیرند.

 

xbody چیست, ایکس بادی, ورزش ایکس بادی

پیشگیری از پوکی استخوان یکی از مزایای ورزش ایکس بادی است

 

اثرات مفید و مزایای ایکس بادی 

1. در این ورزش از متد تحریک الکترونیکی عضلات electric muscle stimulation استفاده میشود که طی آن پالسهای الکترونیکی از طریق دستگاه به عضلات ارسال میشود.

در واقع دستگاه سیگنال ارسالی از طریق عصبها به سمت عضلات را شبیه سازی و ارسال کرده که در نتیجه باعث انقباض عضلات و چربی سوزی میشود. نکته بسیار جالب اینکه این افزایش متابولیسم و سوخت وساز در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ میدهد بطوریکه شما تنها با روزی بیست دقبقه انجام این ورزش شگفت انگیز میتوتنبد به نتیجه دلخواه برسید. علاوه بر اینکه در طول این بیست دقیقه بدن 700 کالری انرژی مصرف میکند بعداز آن بمدت 48 الی  72  ساعت ساز به ریکاوری و بازیافتن توان و قدرت بدنی دارد که طی این فرایند نیز حدود 1800 کالری انرژی مصرف میشود. 

 

2. نتیجه ای که طی انجام این تمرینات حاصل میشود افزایش توده عضلانی بدون چربی و تناسب اندام و بالا رفتن قدرت عضلانی  میباشد.

تکنولوژی بکار رفته در این سیستم سبب می شود تا حین انجام ورزش ایکس بادی بخش بسیار وسیعی از ماهیچه های بدن به طور همزمان شروع به فعالیت کنند. بافت های عضلانی با تمرینات ایکس بادی سه برابر سریع تر از سایر تمرینات ورزشی شکل گرفته و رشد می کنند. 

پیشگیری از پوکی استخوان یکی از نتایج آن است بطوریکه عضلات عمیق نگهدارنده استخوانها طی فعال شدن تقویت شده و باعث بهبود عملکرد آنها و تقویت استخوانها میشود.  

 

ایکس بادی چیست, معایب ایکس بادی, کاربردهای ورزش ایکس بادی


تناسب اندام بعد از زایمان با کمک ورزش ایکس بادی  

 

3. از دیگر اثرات مفید  این ورزش درمان کمردرد مباشد، از آنجایی که عضلات کمر بخاطر محل قرارگیری در دسترس نبوده و تحرک کمتری دارند لذا تمرینات برای تقویت این عضلات مقداری مشکل  بوده ولی با کمک این ورزش این مشکل براحتی برطرف شده و باعث تقویت عضلات کمر و لگن میشود. 

تقویت عضلاتی که وظیفه پشتیبانی ستون فقرات و لگن و  کمر و کمربند شانه ها و پاها شده که در نتیجه باعث بهبودی نحوه‌ی ایستادن و راحتی اندام میشود. 

 

4. تمرینات ایکس بادی باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شوند، درحالیکه سایر تمرینات ورزشی لزوما متابولیسم بدن را بالا نمی برند. چربی سوزی بالا در ایکس بادی به علت درگیر شدن تمامی عضلات بدن فرد همچون عضلات اسکلتی، عضله قلب و سیستم تنفسی است . همانطورکه قبلا ذکر شد این ورزش در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث مصرف کالری زیادی میشود و علاوه بر آن بدن تا 72 ساعت بعد از انجام این تمرینات اقدام به ریکاوری کرده و در نتیجه گالری زیادی مصرف میکند که معنی آن این است که تنها دو بار در هفته انجام این ورزش کفایت میکند. 

 

5. یکی دیگر از مزایای این ورزش کمک به تناسب اندام بعداز زایمان است. با توجه به اینکه بعد از زایمان زنان امکان اختصاص دادن وقت کافی به ورزش های سنگین ندارند این میتواند بهترین گزینه برای آنها باشد. انجام این ورزش برای این دسته از افراد نه تنها باعث بازگشت به وزن قبل از دوران بارداری بوده بلکه باعث رسیدن به تناسب اندام دلخواه میشود که همه اینها در نتیجه انجام فعالیتهای هوازی و افزایش متابولیسم بدن و ارتقائ سطح مصرف انرژی میباشد.

 

6. همچنین این ورزش تقویت عضلات و آمادگی جسمانی بخصوص در ورزشکاران میباشد. این ورزش باعث تقویت هماهنگی بین عصب و عضله  شده که نتیجه آن  تقویت و بهبود عملکرد عضلات شده و باعث آسیب پذیری حداقل حین انجام ورزشهای سنگین میشود.

 

7. علاوه بر این موراد ایکس بادی باعث کمک به رفع مشکلات پوستی و سلولیت میشود  یعنی از اثرات مفید دیگر این ورزش بر روی بازسازی و جوانسازی سلولهای پوستی است به گونه ای که پالسهای الکترونیکی ارسالی بر روی سلولهای پوستی باعث  تحریک و افزایش گردش خون لنفاوی-عروق لنفاوی زیر پوست و اکسیزن رسانی شده کمک به بازسازی پوست میکند؛ و همچنین  انقباض عضلانی پوست شده که در نتیحه آن سلولهای پوستی با سرعت بیشتری ترمیم میشوند و روند پیری به تأخیر می افتد.

 

8. اصلاح فرم اندام یکی دیکر از اثرات مفید ایکس بادی است، با تقویت عضلات و فعالیت آنها چربیهای اضافی از بین رفته و باعث خوش فرم شدن اندامها میشود .

 

عوارض بادی ایکس

حال با این توضیحات شاید این سوال را از خود بپرسید که آیا ارسال این پالس های الکترونیکی باعث آسیب رساندن به بدن میشود و دارای عوارض هستند و مخصوصا برای قلب مضر است؟ 

خوشبختانه اینطور نیست زیرا با تحقیقات وسیعی که پزشکان در این زمینه داشته اند این روش درمانی را  در درمانهای فیزیوتراپی که از امواج الکترونیکی استفاده میشود  تأیید کرده اند و تقریبا هیچگونه عوارضی ندارند. بعلاوه جریان های الکتریکی تعریف شده در دستگاههای ایکس بادی تنها این قابلیت را دارند که ماهیچه های اسکلتی بدن را تحت تأثیر قرار دهند و عضوهایی همچون قلب در دسترس پالس های الکتریکی قرار ندارند در نتیجه برای سیستم قلبی و سایر عضوهای حساس بدن زیان و عوارضی نخواهند داشت. 

 

ایکس بادی, ورزش ایکس بادی, ایکس بادی چیست

دستگاه های ایکس بادی نیاز به شارژ شدن دارندپ

 

تجهیزات و امکانات و لوازم مورد نیاز برای ورزش ایکس بادی 

در این ورزش  ازیک دستگاه و جلیقه های الکترونیکی مخصوص که دارای کابلهایی برای ارسال پالسهای الکترونیکی هستند استفاده میشود علاوه بر آن پیشنهاد میشود برای کسب نتیجه بهتر در کنار این ورزش، ورزشهای هوازی (ایروبیک) و در کنار آن رژیم غذایی مناسب توصیه میشود، چون ایروبیک نیز باعث افزایش متابولیسم بدن و گردش بهتر خون و کمک به هضم آسان تر غذا میشود و مانند یک مکمل عمل میکند.

 

برای این ورزش نیاز به یک استودیو با در نظر گرفتن فضای کافی (هرنفر حداقل 9 متر مربع) ، همچنین دستگاههای ایکس بادی نیاز به شارژ شدن دارند.     

 

سخن پایانی

با توجه به نیاز مبرم انسانها به سلامتی و تندرستی مخصوصا امروزه که ورزش و فعالیتهایی جسمانی نقش خیلی کمرنگی در جامعه پیدا کرده است و افراد جامعه از رژیم غذایی سالم به ندرت استفاده میکنند و همین امر منجر به ایجاد مشکلات تهدید کننده برای سلامت شده است باید بیش از پیش به دنبال جبران این کمبودها باشیم که خوشبختانه این ورزش چنین امکانی را در اختیار ما قرار داده که علاوه بر موثر بودن در کمترین زمان این امکان را نیز برایمان فراهم میکند که در جامعه حضور داشته باشیم و از انجام این ورزش لذت ببریم ضمن اینکه در نتیجه انجام این ورزش نه تنها از سلامت جسمی و روحی برخوردار میشویم بلکه بواسطه اندام ایده آلی که از آن برخوردار میشویم میتوانیم با  اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کنیم.

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو