خطیب‌زاده: شاید دور بعد مذاکرات دور پایانی باشد

منبع: برترین ها

33

1400/3/31

11:13


سخنگوی وزارت امور خارجه با تبریک پیروزی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در انتخابات گفت: حضور همدلانه مردم چه در داخل و چه خارج پیام‌های بسیار مثبتی داشت.

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه با تبریک پیروزی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در انتخابات گفت: حضور همدلانه مردم چه در داخل و چه خارج پیام‌های بسیار مثبتی داشت.

سعید خطیب زاده امروز دوشنبه در نشست خبری با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور همدلانه همگان در داخل و خارج کشور پیام‌های بسیار مثبتی داشت. از هم‌وطنانی که علیرغم فشارها، اذیت و آزارها و کم و کاستی‌ها در انتخابات شرکت کردند، تشکر کرده و سلام می‌کنم.

وی ادامه داد: کسب اعتماد ملت را به جناب رییسی تبریک می‌گویم و برای ایشان بهترین آرزوها را دارم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته، ۴۸ مقام ارشد بین‌المللی انتخاب رییس‌جمهور منتخب را تبریک گفتند که از این تعداد، ۲۴ رییس‌جمهور و رییس دولت بوده، چهار رییس پارلمان و ۱۸ شخصیت ارشد بین‌المللی بودند.

خطیب‌زاده در ادامه به تحولات سیاست خارجی در یک هفته گذشته، از جمله سفر علی اصغر خاجی به یمن، مذاکرات هسته‌ای در وین و سفر ظریف به آنتالیا پرداخت.

وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا توافق برای احیای برجام به دولت بعدی ایران موکول شده است، تصریح کرد: از این گمانه‌زنی‌ها کم نبوده است. این گزارش‌ها تایید نمی‌شود و نزدیک به واقعیت نیست. در همه هیات‌ها بدون فوت وقت مذاکرات انجام شد و کسی احساس نکرد که وقت زیادی در وین نگذاشته است.

بعید نیست دور بعدی مذاکرات دور پایانی باشد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه سیاست ایران این نبوده و نیست که امکان رفع تحریم‌ها را به تاخیر بیاندازد، خاطرنشان کرد: این سیاست رهبری است و هیات مذاکره‌کننده آن را ادامه داده است. بعید نیست دور بعدی، دور پایانی مذاکرات باشد. باید دید طرف‌های مقابل تصمیم‌شان را می‌گیرند یا خیر.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو