حال و هوای کافه در خانه؛ موکا درست کنید

حال و هوای کافه در خانه؛ موکا درست کنید


منبع: برترین ها

83

1400/3/31

11:50


این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به‌دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های این‌چنینی محروم مانده‌ایم. برای گذراندن این روز‌ها کافی‌شاپ را به خانه خود بیاورید.

برترین‌ها: این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به‌دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های این‌چنینی محروم مانده‌ایم. برای گذراندن این روز‌ها کافی‌شاپ را به خانه خود بیاورید و با ایجاد یک گوشه دنج و آرام با سلیقه و خواسته خانواده، وقت‌گذرانی در خانه را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌های دنیا تبدیل کنید.

حال و هوای کافه در خانه؛ موکا درست کنید

اگر عاشق قهوه و هر نوع نوشیدنی هستید به احتمال زیاد عاشق کافه هم هستید، در این سری از مطالب آشپزی سعی می‌کنیم طرز تهیه کلیه دسر‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود را به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید در منزل یا محل کارتان مانند یک باریستا این دسر‌ها و نوشیدنی‌ها را تهیه کنید.

منو کافی‌شاپ‌ها معمولا لیست بلند بالایی است از انواع نوشیدنی، آن هم با اسم‌های عجیب. در اغلب موارد هم نتیجه سفارشمان مطابق با ذائقه ما نیست. در این مطلب روش تهیه خانگی کافه موکا آموزش داده شده است.

قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که تنوع زیادی دارد و در هر فصل و زمانی قابل مصرف است، اما برخی از قهوه‌ها طعمی منحصر به فرد و خاص‌تر دارند. قهوه موکا یا همان موکاچینو یکی از آنهاست. این نوع از قهوه را می‌توانیم هم به صورت داغ و هم به صورت سرد مصرف کنیم. قهوه موکا سرد را به کولر موکا و یا فروزن موکا هم می‌شناسند که در ادامه به روش تهیه آن نیز اشاره می‌کنیم فقط دقت کنید که قهوه موکا با دانه‌های قهوه موکا متفاوت است قهوه موکا به نوشیدنی گفته می‌شود که مانند لاته ترکیبی از اسپرسو با شیر جوشیده است، اما مقداری شکلات یا کاکائو به آن اضافه می‌شود در حالی که دانه‌های قهوه موکا، نوعی از دانه‌های قهوه هستند که تاریخچه کشت آن‌ها به شهری به نام موکا در کشور یمن برمی‌گردد.

در ادامه به دو روش که از روش‌های رایج و البته خوشمزه برای درست کردن قهوه موکا اشاره شده است.

مواد لازم

  • قهوه: ۳۰ میلی لیتر
  • پودر شکلات: ۱۵ گرم
  • پودر کاکائو: ۱۵ گرم
  • شیر: ۱۰۰ میلی لیتر
  • خامه قنادی: به مقدار لازم
  • آب: به مقدار لازم

حال و هوای کافه در خانه؛ موکا درست کنید

طرز تهیه؛ روش اول

مرحله اول: در اولین مرحله پودر کاکائو و پودر شکلات را با هم مخلوط کرده و مقداری آب جوش اضافه کنید و هم بزنید. فقط دقت کنید به مقداری آب اضافه کنید که حالت کاراملی و شیره‌ای پیدا کند.

در این مرحله میتوانید از سس‌های شکلات آماده هم استفاده کنید و همچنین میتوانید اگر دوست دارید قهوه شما کمی طعم تلخ تری داشته باشد به جای پودر شکلات چند تکه شکلات تلخ را به روش بنماری حل کنید و به مخلوط اضافه کنید.

برای بنماری کردن تکه‌های شکلات را در ظرفی ریخته و روی بخار آب در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا شکلات آب شود فقط دقت کنید که ظرف حاوی شکلات با آب جوش تماس نداشته باشد و زیادی روی حرارت قرار نگیرد چرا که در این صورت طعم آن عوض میشود. میتوانید برای این کار از ماکروریو هم استفاده کنید.

مرحله دوم: در این مرحله باید قهوه را آماده کنید برای این کار توصیه میشود از قهوه اسپرسو استفاده کنید، اما برخی که طعم تند اسپرسو را دوست ندارند و می‌توانند از قهوه دمی که طعم تلخی کمتری دارد استفاده کنند.

حال و هوای کافه در خانه؛ موکا درست کنید

برای تهیه قهوه دمی اگر دستگاه قهوه جوش دارید. مخزن زیرین آن را با دو لیوان آب پر کنید و در ظرف بالایی پودر قهوه را بریزید به مقداری که پر شود و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید زمانی که شروع به جوشیدن کرد بلافاصله از روی حرارت بردارید میتوانید روی مخزن پایین آن کمی آب سرد بریزید تا قهوه شما نسوزد و طعم آن عوض نشود.

اما اگر دستگاهی برای درست کردن قهوه ندارید نگران نباشید، میتوانید همین کار را در یک شیر جوش و یا هر ظرف دیگری هم انجام دهید فقط کافی است پودر قهوه و مقداری آب سرد را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید زمانی که شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: در این مرحله فقط کافی است شیر را بجوشانید و البته دقت کنید که زیادی نجوشد به دمای جوش که نزدیک شد کافی است. مقداری از شیر را نیز برای درست کردن کف شیر و تزیین نگه دارید.

مرحله چهارم: حالا همه مواد ما آماده است کافی است آن‌ها را به صورت لایه لایه ریخته تا شکل آن به شکل قهوه موکا حرفه‌ای نزدیک شود. در ابتدا سس شکلاتی که آماده کرده اید را داخل لیوان بریزید. به آن قهوه خوش عطر را اضافه کنید. سپس شیر جوشیده شده را به آرامی روی آن‌ها بریزید.

در آخر می‌توانید کف شیر درست کنید و روی موکاچینو را با کف شیر و خامه زده شده و کمی وانیل و دارچین تزیین کنید.

طرز تهیه؛ روش دوم

در این روش بیشتر مواد با هم روی حرارت قرار می‌گیرند. این روش دیگر قهوه موکا لایه لایه‌ای نیست، اما ممکن است درست کردن آن برای شما راحت‌تر باشد.

حال و هوای کافه در خانه؛ موکا درست کنید

مرحله اول: ابتدا قهوه و آب سرد را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند سپس آن را از روی حرارت بدارید.

مرحله دوم: شیر را داغ کنید و تکه‌های شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا در شیر حل شود.

مرحله سوم: شکر، قهوه و خامه را به شیر اضافه کنید و دائماً روی حرارت ملایم هم بزنید تا غلیظ شود و سپس در لیوان دلخواه ریخته و اگر دوست داشتید با دارچین، وانیل و خامه تزیین کنید.

نکات

همانطور که گفته شد این قهوه را سرد هم می‌توانید میل کنید، برای این کار بعد از آماده شدن قهوه موکا آن را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید و یا چند تکه یخ داخل آن بریزید به همین راحتی فروزن موکا شما آماده است. نوش جان!

برای اینکه قهوه موکا شما طعم بهتری داشته باشد از دانه قهوه تازه آسیاب شده استفاده کنید.

برای اینکه قهوه موکا طعم بهتری داشته باشد از شکلات با کیفیت خوب استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو