طرز تهیه خوراک لوبیا و عدس

طرز تهیه خوراک لوبیا و عدس , دستور پخت خوراک لوبیا و عدس

خوراک لوبیا و عدس، یک خوراک بسیار خوشمزه حبوباتی است که از ترکیب لوبیا و عدس همراه با قارچ و سیب زمینی تهیه شده است. می توان طبق ذائقه خانواده، سبزیجات دیگر را جایگزین آن کرد. این خوراک بدون گوشت سرشار از پروتئین گیاهی است و برای کسانی که رژیم گیاهی دارند توصیه می شود. این خوراک را می توان در کنار نان و انواع ترشیجات مختلف و سالاد ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا و عدس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا چیتی۱ لیوان
عدسنصف لیوان
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
قارچ۴ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خوراک لوبیا و عدس

مرحله اول

برای تهیه خوراک خوشمزه و سنتی لوبیا و عدس در ابتدای کار، لوبیا چیتی را از شب قبل خیس می کنیم و چند بار آب آن را عوض می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. سپس یک قابلمه را آب می ریزیم و لوبیا ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس می گذاریم به مدت سه ساعت بپزد. سپس عدس را شسته و به آن اضافه می کنیم و می گذاریم یک ربع دیگر بپزد. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این زمان پیاز ها را شسته و خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن، روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. زردچوبه را به پیاز ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به خوبی تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود. در ادامه قارچ ها را به صورت دلخواه ( ورقه ای یا نگینی متوسط ) خرد می کنیم، سپس به پیاز ها اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

وقتی که قارچ ها به خوبی تفت داده شد، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا کامل رنگ باز کند و سرخ شود.  سپس مواد سرخ شده را به لوبیا ها اضافه کرده و حدود ۲۰ دقیقه دیگر می گذاریم تا بپزد.

مرحله ششم

نمک را هم اضافه می کنیم. در این زمان مقداری از لوبیا و سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و با پشت قاشق یا چنگال آن را له می کنیم و دوباره به قابلمه اضافه می کنیم تا کمی لعاب بندازد. سپس خوراک را از روی حرارت برداشته و سرو می کنیم.