طرز تهیه تارت میوه

طرز تهیه تارت میوه ای با کرم با ژله بدون فر فرانسوی کره ای تک نفره تزیین تارت میوه با بیسکویت

تارت یکی از شیرینی های پذیرایی به حساب می آید که بسته به این که داخل آن از چه موادی پر شده باشد، نام متفاوتی دارد. تارت میوه یکی از این نوع شیرینی ها است که درون تارت از کرم خامه ای تهیه شده و روی آن با پودر پسته و بادام و میوه های مختلف تزیین می شود. این تارت ها را درون قالب های کوچک تارت تهیه می کنند و به صورت شیرینی برای پذیرایی در مهمانی ها و عید نوروز تهیه و استفاده نمود. همچنین می توان به عنوان میان وعده با چای و قهوه میل کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت میوه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت میوه
کره۱۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکرنصف پیمانه
وانیل۱ بسته معادل ۵ گرم
آرددو و نیم پیمانه
مواد لازم برای کرم تارت
شیر۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد۴ قاشق غذا خوری
نشاسته۴ قاشق غذا خوری
کره۱ قاشق غذا خوری
کرم شانتی یا پودر خامه۱ بسته معادل ۷۵ گرم
مواد رویی
پودر پستهبه مقدار لازم
توت فرنگیبه مقدار لازم
کیویبه مقدار لازم
موزبه مقدار لازم

طرز تهیه تارت میوه

مرحله اول

برای تهیه تارت خوشمزه و شیک با میوه در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. در ادامه کره را که به دمای محیط رسیده درون آن می ریزیم. سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس آرد را الک کرده و کم کم به آن اضافه کرده و ورز می دهیم تا یک خمیر نرمی بدست آید. نباید زیاد آرد اضافه شود. در حدی که خمیر نرم است و دیگر به دست نمی چسبد، آرد کافی است و نیازی نیست به خمیر آرد بیشتری اضافه شود.

مرحله سوم

خمیر را به ۱۲ قسمت تقسیم می کنیم. هر قسمت تقریبا معادل یک گردو است. قالب ها را یکی یکی با کره چرب کرده و هر قسمت خمیر را یکی یکی درون قالب می ریزیم و با دست لبه های قالب را فشار می دهیم و درون قالب پهن می کنیم.

مرحله چهارم

قالب ها را یکی یکی داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد بدون فن می پزیم تا کمی طلایی شود. در این مرحله لازم است کرم را تهیه کنیم. یک قابلمه برداشته و تمام مواد به جز کره و کرم شانتی را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

سپس روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. دائم روی حرارت متوسط هم می زنیم تا غلیظ شود. کره را به آن اضافه کرده و وقتی مخلوط جوش آمد، آن را از روی حرارت برداشته و در جای سرد یا داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

مرحله ششم

می توان این کرم را از روی قبل تهیه نمود و یک روز در یخچال نگه داری کرد. تارت ها را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا سرد. شود. سپس به آرامی از قالب خارج می کنیم. وقتی که کرم کامل سرد شد، کرم شانتی را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس با همزن می زنیم تا فرم بگیرد. سپس کرم را درون قیف با ماسوره شکوفه ای می ریزیم و درون تارت ها را با این مواد پر می کنیم. سپس با پودر پسته و میوه خرد و شکلاتی که به روش بن ماری ذوب شده است، آن را تزیین می کنیم.