طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی

طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی , دستور پخت پاند کیک توت فرنگی

پاند کیک توت فرنگی یک کیک پفکی و خوشمزه است که بین آن از توت فرنگی استفاده شده است. میوه توت فرنگی در پخت کیک استفاده شده است که همین کار باعث خوش طعم و عطر شدن کیک می شود. این کیک را با سس شکلاتی سفید و توت فرنگی تزیین می کنند. این کیک از انواع کیک های کافی شاپی محسوب می شود که بسیار شیک و خوشمزه است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پاند کیک توت فرنگی
آرددو و نیم پیمانه
کره۲۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
شکر دانه ریز۲ پیمانه
ماست سون کالهسه چهارم پیمانه
نشاسته ذرت۳ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
جوش شیریننصف قاشق چای خوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
توت فرنگی خرد شده۲۰۰ گرم
توت فرنگی برای تزیین۱۰ تا ۲۵ عدد
مواد لازم برای سس شکلاتی
شکلات سفید١٠٠ گرم
روغن هسته انگور۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه پاند کیک خوشمزه و مخصوص با طعم توت فرنگی در ابتدای کار، قالب میان تهی را با روغن جدا کننده یا کره نرم چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. سپس داخل یخچال قرار می دهیم. قالبی که انتخاب می کنیم باید گنجایش ۱۰ لیوان آب را داشته باشد.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا طمان اماده شدن مایه کیک گرم شود. توت فرنگی ها را شسته و نگینی خرد می کنیم و روی دستمال کاغذی حوله ای پهن می کنیم تا آب اضافه آن گرفته شود.

طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی

در این مرحله، ارد و بکینگ پودر، نشاسته ذرت و نمک را سه مرتبه الک می کنیم. جوش شیرین را در یک کاسه به ماست اضافه می کنیم و کامل مخلوط کرده کنار می گذاریم. در دستور اصلی از خامه ترش استفاده شده است.

مرحله چهارم

اما می توان با ماست همزده نیز آن را جایگزین کرد. کره را نیم ساعت زودتر از یخچال بیرون می آوریم تا به دمای محیط برسد. یک کاسه برداشته و کره و شکر را درون آن می ریزیم و به مدت ۸ دقیقه با همزن می زنیم تا سفید و سبک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله  تخم مرغ ها را یکی یکی می شکنیم و پس از اینکه مطمئن شدیم سالم هستند به مواد اضافه کرده و با همزن می زنیم. در آخر با تخم مرغ آخر، وانیل نیز اضافه کرده و خوب می زنیم تا یک دست شود. آب لیمو ترش را هم به آن اضافه می کنیم.

طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی

مخلوط آرد الک شده و ماست را در سه مرحله به تناوب به مایه کیک اضافه می کنیم و با دور کند همزن مخلوط می کنیم تا کاملا صاف و یک دست شود. مایه کیک غلیظ است. نصف مایه کیک را در قالب ریخته، سپس توت فرنگی های خرد شده را می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بقیه مایه کیک را روی توت فرنگی ها ریخته با پشت قاشق یا با پالت آنرا به صورت یکدست صاف می کنیم. در ادامه قالب را چند بار روی سطح کار به آهستگی می کوبیم تا هوای اضافی موجود بین مایه کیک خارج شود.

مرحله هشتم

قالب را در فر قرار داده به مدت ۴٠ تا ۴۵ دقیقه می گذاریم تا کیک پخته و روی آن طلایی شود. برای اطمینان از پخت کیک حتما با خلال چوبی تست می کنیم. وقتی که کیک پخته شد آن را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از داغی بیفتد.

طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی

سپس آن را از قالب خارج کرده و کیک را روی توری بر می گردانیم تا کیک کامل خنک شود. در این مدت که کیک در حال خنک شدن است سس شکلاتی را برای روی آن تهیه می کنیم. می توان از سس شکلاتی آماده در لوازم قنادی فروشی ها استفاده نمود.

مرحله دهم

در مرحله پایانی شکلات را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بخار کتری به رو بن ماری قرار می دهیم تا کامل ذوب شود. سپس با روغن هسته انگور مخلوط کرده و روی کیک کاور می کنیم. سپس با توت فرنگی روی کیک را تزیین می کنیم.