معرفی انواع اکسیدان رنگ مو و نکاتی برای استفاده از اکسیدان ها با درصد های مختلف

معرفی انواع اکسیدان رنگ مو و نکاتی برای استفاده از اکسیدان ها با درصد های مختلف


منبع: آرگا

124

1400/4/1

08:58


در این مطلب اطلاعاتی در مورد اکسیدان رنگ مو را در اختیار شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا قرار داده ایم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

اکسیدان رنگ موها از انواع رنگ های فعال کننده محسوب می شود که هر چقدر درصد آن بالا باشد میزان روشن کنندگی اش نیز بیشتر خواهد شد و اگر درصد اکسیدان پایین باشد میزان روشن کنندگی آن کمتر خواهد بود، در ادامه مطلب شما دوستان عزیز را با انواع اکسیدان های رنگ مو بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آنچه باید درباره اکسیدان رنگ مو بدانید

اکسیدان جزء جذایی ناپذیریی از رنگ ها است و نقش زیادی در رنگ پذیری و ترکیبات رنگ موها دارد و علاوه بر این اگر اکسیدان رنگ موها بدرستی انتخاب شود از رساندن آسیب به موها جلوگیری می شود و موهای شما نیز زیبا و جذاب تر به نظر می رسد.

معرفی انواع اکسیدان رنگ مو

اکسیدان ها در چه درصد هایی وجود دارند؟

به طور کلی اکسیدان ها در ۴ دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

۱. اکسیدان ۳ درصد 

این نوع اکسیدان به ولوم ۱۰ یا اکسیدان شماره ۰.۵ نیز معروف است و جزء ضعیف ترین نوع اکسیدان ها به شمار می رود و از آن در هایلایت مو، مش موها و انواع لایت استفاده می شود همچنین در ترکیب رنگ های تیره نظیر مشکی و قهوه ای تیره برای ثبات و تیرگی رنگ نیز از این اکسیدان استفاده می شود.

اکسیدان سه درصد

۲. اکسیدان ۶ درصد 

این اکسیدان به ولوم ۲۰ یا اکسیدان شماره یک نیز معروف است و برای پوشش تارهای سفید موها و دکلره های ضعیف و دکوپاژ از آن استفاده می شود. این نوع اکسیدان همچنین برای رسوب کردن رنگ در قسمت ساقه موی سر تاثیر زیادی دارد و برای جلوگیری از سوختن موها در زمان مش فویل از آن استفاده می شود. در رنگ موهای آمبره و سامبره و رنگ ابرو نیز اکسیدان ۶ درصد تاثیر زیادی دارد.

اکسیدان 6 درصد

۳. اکسیدان ۹ درصد 

این اکسیدان به ولوم ۳۰ یا اکسیدان شماره دو نیز معروف است و قابلیت روشن کنندگی موها را دارد و از انواع اکسیدان های پرطرفدار برای دکلره کردن موها نیز به شمار می رود.

اکسیدان 9 درصد

۴. اکسیدان ۱۲ درصد 

این اکسیدان به ولوم ۴۰ یا اکسیدان شماره سه معروف است و برای دکلره های قوی از آن استفاده می شود ترجیحا بهتر است که شما برای دکلره از این نوع اکسیدان استفاده نکنید زیرا باعث آسیب های جدی به موها می شود و در صورت تمایل به استفاده از آن بهتر است از آرایشگران حرفه ای و با تجربه برای دکلره کردن موهایتان استفاده نمایید.

اکسیدان 12 درصد

نسبت رنگ موها به اکسیدان باید چه مقدار باشد؟

میزان اکسیدان در تمان رنگ موها به صورت یک به یک و نیم می باشد یعنی هر صد میلی لیتر رنگ به ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان نیاز است که این نسبت در تکنیک ها رنگ آمیزی موها با هم فرق می کند و همچنین مصرف اکسیدان به میزان کم سبب تیرگی موها و زیاد بودن اکسیدان باعث روشن تر شدن موها خواهد شد که باید از مقدار استاندارد آن استفاده نماید و از تغییر مقدار آن پرهیز نمایید.

نسبت مواد دکلره به اکسیدان باید چه میزانی باشد؟

معمولا به ازای هر سه پیمانه دکلره ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر  اکسیدان استفاده می شوند که در دکوکرم ها به ازای هر صد میلی لیتر دکوکرم دویست میلی لیتر اکسیدان مصرف خواهد شد و سعی کنید از اکسیدان دوازده درصد برای دکلره پرهیز کنید زیرا، سبب آسیب رساندن به موها و پوست خواهد شد و به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات می توانید در زمان دکلره و یا رنگ چند قطره روغن آرگان به مواد بیفزایید.

نسبت دکلره به اکسیدان

درصد اکسیدان برای رنگ ابرو

پیش از خرید رنگ موها برای ابرو باید این نکته را به خاطر داشته باشید که اکسیدان رنگ ابرو نباید از نه درصد زیادتر باشد از این رو، به هیچ عنوان از اکسیدان دوازده درصد برای رنگ ابرو ها استفاده نکرده و در صورت داشتن ابرو های نازک و روشن از اکسیدان شش درصد و یا سه درصد استفاده کنید.

درصد اکسیدان رنگ ابرو

نکات طلایی برای استفاده از اکسیدان

  • اگر شما تمایل دارید به مدل های سه بعدی رنگ موها دست یابید بهتر است در قسمت نقاط تیره و روشن موهایتان به شماره اکسیدان و مدت زمانی که مواد رنگ باید روی موها بماند توجه داشته باشید.
  • اکسیدان باید به اندازه مصرف شود و میزان استفاده از اکسیدان روی رنگ مصرفی مشخص شده است.
  • پیش از خرید رنگ موها به این نکته توجه داشته باشید که درصد استفاده از اکسیدان نقش مهمی در کار آرایشگران دارد.

اکسیدان

در این مطلب اطلاعاتی درباره اکسیدان رنگ موها را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دادیم که امیدواریم به کمک این مطلب بتوانید به درستی از درصد اکسیدان ها برای ترکیب با رنگ ها استفاده نمایید، در پایان به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با انواع رنگ مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو