جشن تولد یک سالگی نارس‌ترین نوزاد دنیا

منبع: برترین ها

84

1400/4/1

09:45


نوزادی که با وزنی کمتر از ۵۰۰ گرم پا به این دنیا گذاشته بود برخلاف همه‌ی انتظار‌ها دوام آورد و تولد یک سالگی خود را جشن گرفت. حالا نام او به عنوان نارس‌ترین نوزاد زنده مانده تاکنون در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به ثبت رسیده است.

روزیاتو: نوزادی که با وزنی کمتر از ۵۰۰ گرم پا به این دنیا گذاشته بود برخلاف همه ی انتظارها دوام آورد و تولد یک سالگی خود را جشن گرفت. حالا نام او به عنوان نارس ترین نوزاد زنده مانده تاکنون در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است.

پنج ماه قبل وقتی ریچارد اسکات ویلیام هاچینسون نارس به دنیا آمد، پزشکان پدر و مادرش را برای بدترین اتفاق ممکن آماده کردند.

این پسر آمریکایی در بیمارستان کودکان شهر مینیاپولس در ایالت مینه سوتا به دنیا آمد. مادرش، بت هاچینسون دچار مشکل پزشکی ای شد که او را به زایمان زودرس واداشت.

ریچارد که ۱۳۱ روز زودتر از تاریخ تولد مورد انتظارش به دنیا آمد و تنها حدود ۳۴۰ گرم وزن داشت، به قدری کوچک بود که پدر و مادرش می توانستند او را کف یک دست شان نگه دارند.

جشن تولد یک سالگی نارس‌ترین نوزاد دنیا

دکتر استیسی کرن، پزشک بیمارستان کودکان مینیاپولیس می گوید: «وقتی با ریک (پدر ریچارد) و بت درباره ی این صحبت کردیم که برای نوزادی که تا این حد زود به دنیا آمده چه سرنوشتی انتظار می رود، گفتیم که احتمال زنده ماندنش صفر است.»

«من می دانستم که اولین هفته های زندگی ریچارد بسیار سخت خواهد بود اما احساس می کردم اگر از پسش بربیاید زنده خواهد ماند.»

پدر و مادر ریچارد به دلیل همه گیری کرونا نمی توانستند شب ها در بیمارستان پیش پسرشان بمانند و اعضای دیگر خانواده اش هم اجازه ی ملاقات با او را نداشتند.

به همین دلیل پدر و مادرش هر روز از خانه شان در ویسکانسین به مینیاپولیس می رفتند.

ریک می گوید: «ما حتماً به بیمارستان می رفتیم تا به او نشان دهیم که باورش داریم. فکر می کنیم همین هم به او کمک کرد که از پسش بربیاید چون می دانست که می تواند روی ما حساب کند.»

ریچارد در دسامبر ۲۰۲۰ پس از گذراندن بیش از ۶ ماه در بیمارستان توانست به همراه خانواده اش به خانه برود.

جشن تولد یک سالگی نارس‌ترین نوزاد دنیا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو