بهترین فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت

بهترین فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت


301

1400/4/1

11:11


معرفی بهترین فیلم‌های عاشقانه که براساس واقعیت ساخته شدند; فیلم‌های خارجی در ژانر عاشقانه و بیوگرافی یا تاریخی از نگاه کاربران سایت IMDB

بهترین فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت

۱۵ ساعت پیش
معرفی بهترین فیلم‌های عاشقانه که براساس واقعیت ساخته شدند; فیلم‌های خارجی در ژانر عاشقانه و بیوگرافی یا تاریخی از نگاه کاربران سایت IMDB

بهترین فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت

اختصاصی سلام سینما - همواره رمان‌های مبتنی بر اتفاقات واقعی و زندگی‌نامه‌ها دستمایه‌ی پرطرفداری برای ساختن فیلم‌های سینمایی بوده‌اند. اولین فیلم در تاریخ سینما که براساس یک اتفاق واقعی ساخته شده است، «اعدام ماری استوارت» است که از حقه‌های عکس‌برداری برای بازسازی صحنه‌ی اعدام «ماری ملکه اسکاتلند» استفاده می‌کند.

پس از آن بود که فیلمسازان بسیاری به سراغ ساخت آثار سینمایی با اقتباس از داستان‌های واقعی یا زندگی‌نامه‌ی انسان‌های مشهور رفتند. اینجا می‌توانید با بهترین فیلم‌های عاشقانه، بیوگرافی یا تاریخی از نگاه کاربران سایت IMDB که براساس واقعیت ساخته‌ ‌شده‌اند، آشنا شوید.

1- اشک‌ها و لبخندها (The Sound of Music)

ژانر: عاشقانه، موزیکال

امتیاز: 8 (211204 رأی)

«اشک‌ها و لبخندها»(The Sound of Music) یک عاشقانه‌ی موزیکال با نقش‌آفرینی «جولی اندروز» و «کریستوفر پلامر» است. بخش عمده‌ای از داستان این فیلم برگرفته از اتفاقات واقعی است که در سال 1938 در زالتسبورگ اتریش به وقوع پیوسته‌اند.

داستان «اشک‌ها و لبخندها»(The Sound of Music) داستان راهبه‌ی جوانی است که عاشق رقص و موسیقی است.

بهترین فیلمهای عاشقانه براساس واقعیت-اشکهاولبخندها

 

2- سربه‌راه باش(Walk the Line)

ژانر: عاشقانه، بیوگرافی

امتیاز: 7.8 (237834 رأی)

«سربه‌راه باش»(Walk the Line) فیلمی درباره‌ی زندگی خواننده‌ی سبک کانتری محبوب «جانی کش» و همسر دومش «جون کارتر» است. «جانی» که نقش او را در این فیلم «واکین فینیکس» ایفا می‌کند، ده سال درباره‌ی این زن خیال‌پردازی می‌کرد.

زندگی خانوادگی «جانی» و «جون» با مشکلات فراوانی مثل اعتیاد به مواد مخدر، مسائل خانوادگی و مشکلات روانشناسی روبرو بوده است که فقط با یک عشق تمام عیار و خالص می‌شد از پس آنها برآید. «ریس ویترسپون» برای ایفای نقش «جون کارتر» در این فیلم، برنده‌ی جایزه اسکار شد.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-سربه راه باش

 

3- نظریه همه‌چیز (The Theory of Everything)

ژانر: عاشقانه، درام،‌ بیوگرافی

امتیاز: 7.7(415227 رأی)

در سال 2014، «ادی ردمین» نقش یکی از مشهورترین فیزیکدانان دنیا یعنی «استفان هاوکینگ» را ایفا کرد. داستان «نظریه همه‌چیز»(The Theory of Everything) به دوران آشنایی و ازدواج «استفان» با همسرش «جین» و پس از آن روند ضعف جسمانی و در نهایت ابتلای او به بیماری ای‌ال‌اس را روایت می‌کند.

بخش عمده‌ی «نظریه همه‌چیز»(The Theory of Everything) براساس کتاب خاطرات «جین هاوکینگ» به نام «سفر به بی‌نهایت: زندگی‌ام با استفان» که در سال 2007 منتشر شد، ساخته شده است. «استفان هاوکینگ» نزدیک بودن فیلم به واقعیت را تأیید کرده است.

بهترین فیلمهای عاشقانه براساس واقعیت-تئوری همه‌چیز

 

4- پسرها گریه نمی‌کنند (Boys Don't Cry)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 7.5(93612 رأی)

«پسرها گریه نمی‌کنند»(Boys Don’t Cry) با نقش‌آفرینی «هیلاری سوانک» و «کلوئی سوینی» درباره‌ی یک مرد تراجنسیتی است که تلاش می‌کند خودش و عشق زندگی‌اش را در نبراسکا پیدا کند.

او با «لانا تیزدل» که از ویژگی‌های بیولوژیک او اطلاعی ندارد آشنا می‌شود و رابطه‌ای عاشقانه بین آنها شکل می‌گیرد. زمانی که او به زندان می‌افتد، مجرمان سابقه‌دار به او تجاوز می‌کنند و تا حد مرگ او را کتک می‌زنند.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-پسرها گریه نمی‌کنند

 

5- ایستگاه فروتویل (Fruitvale Station)

ژانر: جنایی، بیوگرافی، عاشقانه

امتیاز: 7.5 (77342 رأی)

«ایستگاه فروتویل»(Fruitvale Station) فیلمی در ژانر عاشقانه و بیوگرافی است که «مایکل بی.جردن» و «اکتاویا اسپنسر» در آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان این فیلم براساس یک اتفاق واقعی در شهر اوکلند نوشته شده است که در آن یک مرد جوان به نام «اسکار گرانت» توسط یکی از مأموران پلیس محلی خلیج بارت در شهر اوکلند به نام «جوهانس مزرل» کشته می‌شود.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-ایستگاه فروتویل

 

6- فریدا (Frida)

ژانر: عاشقانه، بیوگرافی، تاریخی

امتیاز: 7.4 (82927 رأی)

«فریدا»(Frida) فیلمی در ژانر عاشقانه با نقش‌آفرینی «سلما هایک»، «آلفرد مولینا» و «آنتونیو باندراس» است. این فیلم درباره‌ی یک نقاش مکزیکی سبک سورئالیسم به نام «فریدا کالو» است که فیلمنامه‌ی آن نیز از رمانی به نام «فریدا: زندگینامه‌ای از فریدا کالو» که در سال 1983 به چاپ رسیده بود، اقتباس شده است.

در این فیلم «هایک» در نقش «فریدا» و «مولینا» نقش همسرش «دیه‌گو ریورا» بازی می‌کنند. «هایک» برای نقش‌آفرینی در این فیلم، نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین هنرپیشه‌ی نقش اول زن شد و موسیقی فیلم و چهره‌پردازی آن جوایز اسکار آن سال را به دست آوردند.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-فریدا

 

7- ویکتوریای جوان (The Young Victoria)

ژانر: تاریخی، عاشقانه

امتیاز: 7.3 (58842 رأی)

«ویکتوریای جوان»(The Young Victoria) فیلمی در ژانر عاشقانه و بیوگرافی با نقش‌آفرینی «امیلی بلانت» و «مارک استرانگ» به تهیه‌کنندگی «مارتین اسکورسیزی» است. داستان این فیلم براساس اتفاقات واقعی در اوایل سال‌های دوران حکمرانی «ملکه ویکتوریا» و ازدواج او با «شاهزاده آلبرت» ساخته شده است.

برای نزدیکتر شدن روایت و فضای فیلم به واقعیت، از طراح لباسِ برنده‌ی اسکار «سندی پاول» در «ویکتوریای جوان»(The Young Victoria) استفاده شد و او توانست برای دستاورد خارق‌العاده‌اش در این فیلم، یک اسکار دیگر را به خانه ببرد.

بهترین فیلمهای عاشقانه براساس واقعیت-ویکتوریای جوان

 

8- خارج از آفریقا (Out of Africa)

ژانر: درام، بیوگرافی، عاشقانه

امتیاز: 7.2(74831 رأی)

فیلم عاشقانه و حماسی «خارج از آفریقا»(Out of Africa) با نقش‌آفرینی «مریل استریپ» و «رابرت ردفورد» در سال 1985 براساس کتاب خاطرات «کارن بلیکسن» با ویرایش «آیزاک دینسن» به همین نام ساخته شده است.

«مریل استریپ» در این فیلم نقش «بلیکسن» و «رابرت ردفورد» نقش معشوق او را ایفا کرده است.

«خارج از آفریقا»(Out of Africa) درباره‌ی سال‌هایی است که «بلیکسن» در آفریقا اقامت داشته اما تفاوت‌های مهمی بین زندگی واقعی او و آنچه در فیلم به تصویر کشیده می‌شود، وجود دارد. بطور مثال «فینچ هتون» یک نجیب‌زاده‌ی انگلیسی است اما در فیلم، «ردفورد» از لهجه آمریکایی خودش استفاده می‌کند.

بهترین فیلمهای عاشقانه براساس واقعیت-خارج از آفریقا

 

9- دختر دانمارکی (The Danish Girl)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز: 7.1 (169179 رأی)

«دختر دانمارکی»(The Danish Girl) فیلمی در ژانر عاشقانه و بیوگرافی با نقش‌آفرینی «ادی ردمین»، «آلیسیا ویکاندر» و «امبر هرد» به کارگردانی «تام هوپر» است.

این فیلم از ماجراهای واقعی زندگی دو هنرمند به نام‌های «لیلی البه» و «گردا وگنر» الهام گرفته شده است. موضوع اصلی فیلم داستان زندگی و تطبیق جنسیت «لیلی البه» و تلاش‌های همسرش «گردا وگنر» جهت بهبود او است.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-دختر دانمارکی

 

10- جولی و جولیا (Julie and Julia)

ژانر: کمدی، درام

امتیاز: 7 (110830 رأی)

«جولی و جولیا»(Julie and Julia) یک کمدی شادی‌آور و خوشحال‌کننده با نقش‌آفرینی «مریل استریپ» و «امی آدامز» است. این فیلم براساس وبلاگ روزانه «جولیا پاول»، جایی که او اقدام به مستندسازی دستور پخت‌های کتابش با عنوان «استاد شدن در هنر آشپزی فرانسوی» می‌کرد. شکموها و طرفداران سبک‌خای مختلف آشپزی عاشق این کمدی کلاسیک خواهند شد.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-جولی و جولیا

 

11- جین شدن (Becoming Jane)

ژانر: عاشقانه، درام

امتیاز: 7(59059 رأی)

«جین شدن»(Becoming Jane) داستان زندگی عاشقانه‌ی رمان‌نویس مشهور انگلیسی «جین آستن» و وکیل ایرلندی «توماس لفروی» است.

والدین آنها با ازدواج آنها مخالف بودند و امیدوار بودند که تلاش‌های آنان برای یافتن گزینه‌ای بهتر برای فرزندشان به نتیجه برسد. در این فیلم عاشقانه ولی غم‌انگیز، «ان هتوی» و «جیمز مک آووی» نقش‌آفرینی می‌کنند.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-جین شدن

 

12- دوشس (The Duchess)

ژانر: تاریخی، عاشقانه، درام

امتیاز: 6.9 (79377 رأی)

«دوشس»(The Duchess) فیلمی عاشقانه با نقش‌آفرینی «کیرا نایتلی» و «رالف فاینس» است.

داستان فیلم براساس داستان واقعی زندگی «جورجیانا کاوندیش»، «دوشس دوآن‌شایر» پس از ازدواجش زمانی که هنوز ۱۷ ساله بیشتر ندارد، با «دوک دوآن شایر» است. هدف دوک از این ازدواج تنها آن است که از «جورجیانا» دارای فرزند پسری شود تا وارث اموالش شود.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-دوشس

 

13-  دختری با گوشواره مروارید (Girl with a Pearl Earring)

ژانر: عاشقانه، درام

امتیاز: 6.9 (73469 رأی)

«دختری با گوشواره مروارید»(Girl with a Pearl Earring) فیلمی عاشقانه و تاریخی با نقش‌آفرینی «اسکارلت جوهانسون»، «کیلین مورفی» و «کالین فرث» است. داستان این فیلم اقتباسی از زندگی نقاش معروف «یوهانس ورمر» و رمانی به همین نام نوشته‌ی «تریسی شوالیه» است.

«دختری با گوشواره مروارید»(Girl with a Pearl Earring) درباره‌ی خدمتکاری جوان که در خانه‌ی یک نقاش بنام «یوهانس ورمر» کار می‌کند، رفته رفته به دستیار او و همین‌طور مدل یکی از نقاشی‌هایش تبدیل می‌شود.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-دختری با گوشواره مروارید

 

14- پچ آدامز(Patch Adams)

ژانر: کمدی، بیوگرافی، عاشقانه

امتیاز: 6.8(107527 رأی)

«پچ آدامز»(Patch Adams) فیلمی در ژانر کمدی و درام با ایفای نقش «رابین ویلیامز» و «فیلیپ سیمور هافمن» است. داستان این فیلم درباره‌ی زندگی واقعی «دکتر هانتر پچ آدامز» است و اقتباسی از کتاب «سلامتی خوب در گرو خندیدن است» نوشته‌ی «آدامز» و «ماورین مایلندر» می‌باشد.

با اینکه منتقدان چندان از نقش‌افرینی «ویلیامز» در این فیلم رضایت نداشتند، اما بازی او با استقبال خیره‌کننده مخاطبان روبرو شد.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-پچ آدامز

 

15- دختر دیگر بولین (The Other Boleyn Girl)

ژانر: تاریخی،‌ عاشقانه

امتیاز: 6.7 (106595 رأی)

«دختر دیگر بولین»(The Other Boleyn Girl) فیلمی در ژانر درام با نقش‌آفرینی «ناتالی پورتمن»،‌ «اسکارلت جوهانسون» و «اریک بانا» است.

داستان فیلم براساس واقعیت و برگرفته از کتابی به همین نام به قلم «فیلیپ گرگوری» است و به زندگی اشراف‌زادگی «آن بولین» همسر دوم «هنری هشتم» و «ماری بولین» خواهر کوچکتر او می‌پردازد.

بهترین فیلم‌های عاشقانه براساس واقعیت-دختر دیگر بولین

 

منبع:

IMDB، Insider, Vulture

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو