بازگشت به عقب در فتوشاپ از چه گزینه ای امکان پذیر است ؟

منبع: دلگرم

105

1400/4/1

14:08


بازگشت به عقب در فتوشاپ از چه گزینه ای امکان پذیر است ؟

بازگشت به عقب در فتوشاپ

بسیاری از کاربران سطح متوسط رایانه با کلیدهای میانبر در نرم‌افزارها آشنایی دارند. یکی از عمومی‌ترین این کلیدها نیز Ctrl + Z است که در بسیاری از برنامه‌ها برای بازگشت به عقب به‌کار می‌رود.

اگر با نرم‌افزار فتوشاپ کار کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این کلید در فتوشاپ عمل بازگشت و حرکت به جلو را انجام می‌دهد. به‌طوری‌که با یک‌بار فشار این کلیدها یک مرحله به عقب برمی‌گردید و با فشار مجدد آن، یک مرحله به جلو رفته و به عبارت دیگر به همان حالت اولیه بازخواهید گشت!

اگر در این نرم‌افزار بخواهید چند مرحله و به‌صورت پشت سرهم به عقب برگردید، ‌باید از گزینه step backward کمک بگیرید که کلیدهای میانبر برای استفاده از آن Ctrl + Alt + Z است. در صورتی‌که اصرار دارید از همان کلیدهای Ctrl + Z استفاده کنید، اما به‌جای یک مرحله به عقب و یک مرحله به جلو، به‌صورت پی‌در‌پی به سمت عقب حرکت کنید،باید مراحل زیر را دنبال کنید:

بازگشت پی در پی در فتوشاپ

  1. نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا کنید.
  2. به منوی Edit رفته و گزینه Keyboard Shortcuts را کلیک کنید. (از کلیدهای میانبر Alt + Shift + Ctrl + K نیز می‌توانید کمک بگیرید)
  3. در پنجره ‌به‌نمایش درآمده روی Edit کلیک کنید تا فهرست میانبرهای موجود نمایش داده شود. از فهرست به‌نمایش درآمده Step Backwards را انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl + Z را از روی صفحه‌کلید فشار دهید.
  4. در این مرحله پیغام هشداری را مشاهده می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد به علت وجود کلید میانبر تکراری، میانبر قبلی از کار افتاده و میانبر جدید فعال می‌شود. با کلیک روی گزینه Accept and Go to Conflict مراحل کار را دنبال کنید.
  5. در نهایت برای اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

توجه: برای برگرداندن کلیدهای میانبر به حالت اولیه ‌باید مجددا به پنجره Keyboard shortcuts بروید و از بخش Set، گزینه Photoshop Defaults را انتخاب کنید.

بازگشت به عقب در فتوشاپ

بازگشت به عقب در فتوشاپ نسخه مک

در فتوشاپ نسخه مک کلید میانبری که برای بازگشت پی‌در‌پی تعریف شده option+command+Z است که با طی مراحل زیر این کلید را نیز به command+Z تغییر خواهیم داد:

نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا کنید.

از منوی Edit گزینه Keyboard Shortcuts را انتخاب کنید (از کلیدهای ترکیبی option+shift+command+K نیز می‌توانید استفاده کنید)

گزینه Step Backwards را انتخاب کرده و آن را به command+Z تغییر دهید.

با کلیک روی گزینه Accept and Go to Conflict تغییرات را تایید کرده و به استفاده از میانبرهای جدید بپردازید.

دانلود 10 فیلتر فتوشاپ جدید و رایگان

چطور با فتوشاپ، عکس درون متن و نوشته قرار دهیم؟


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو