اگر در گروه افرادی قرار دارید که شب ها خواب آرامی ندارید ایم مطلب مناسب شماست. داشتن یک خواب خوب و باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث ایجاد احساس آرامش و عاری از استرس می شود.

اگر روز بدی رو داشتید بخوابید و صبح روز بعد با ذهنی تازه از خواب بیدار شوید. به گزارش تایمزسوفاندیا، خواب برای سبک زندگی سالم بسیار مهم است، اما اگر قادر به داشتن خواب خوب و باکیفیت نیستید قبل از خواب این مواد غذایی را امتحان کنید

شیر گرم

شیر گرم علاوه بر تقویت خواب خوب فواید زیادی برای سلامتی دارد اگر شیر زردچوبه می نوشید برای سیستم هضم بدن گزینه مفیدی محسوب می شود. شیر ضمن افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن به شما برای با آرامش خوابیدن کمک می کند.

بادام

بسیاری از افراد صبح ها بادام خیس خورده برای داشتن حافظه تیز و هوشیار می خورند، اما آیا می دانید خوردن بادام درست قبل از رفتن به رختخواب می تواند به داشتن خواب خوب کمک کند. بادام به عنوان یک مغز بسیار سالم حاوی دوز بالایی از ملاتونین است که به شما در تنظیم چرخه خواب کمک می کند. بادام فقط یک میان وعده نیست بلکه یک ماده غذایی نجات دهنده زندگی به شمار می آید.

موز

خوردن میوه قبل از خواب شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما موز ممکن است کمک زیادی به شما کند. میوه ها به طور کلی برای بدن بسیار مغذی هستند. برای داشتن یک سبک زندگی سالم مصرف مقدار زیاد میوه و سبزی مهم است.

موز نه تنها شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد بلکه به تقویت خواب آرام نیز کمک می کند.

موز سرشار از منیزیم و پتاسیم است که عضلات را شل می کند، همچنی حاوی یک آمینو اسید ال تریپتوفان است که بیشتر به سروتونین، انتقال دهنده عصبی آرامش بخش تبدیل می شود.

گردو

گردو یکی از مغزهای فوق العاده سالم است که می توانید آن را به عنوان میان وعده قبل از خواب بخورید. گردو دارای منیزیم، سروتونین و ملاتونین است که باعث خواب خوب می شود.

چای بابونه

شاید از خودتان پرسیده باشید چرا این روزها چای بابونه اینقد ررواج پیدا کرده است؟ دلیل اصلی آن مزایای آن برای سلامتی است. چای بابونه به دلیل خاصیت آرامش بخشی شناخته شده و الگوی خواب سالم را ایجاد می کند. ترکیب فلاونوئید موجود در این گیاه دارای خواص القا کننده خواب است، بنابراین توصیه می شود قبل از خواب این چای را بنوشید.

مصرف این چای یک راهکار عالی برای افرادی است که استرس زیادی دارند. داشتن 6 تا 8 ساعت خواب روزانه از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین سعی کنید یک زندگی سالم و بدون استرس داشته باشید تا شب ها با آرامش بخوابید.

مترجم: الهه زارعی