روایت بهار رضی‌زاده از ایفای دو نقش در نمایش «نفس کشیدن» | «زمزمه می‌کند» مرداد به صحنه می‌رود

154

1400/4/1

16:20


بهاره رضی‌زاده گفت: نمایش «نفس کشیدن» به رابطه‌های از هم پاشیده و شکست‌خورده و ارتباطات جدی که شکل گرفته و به ثمر رسیده اشاره دارد.

روایت بهار رضی‌زاده از ایفای دو نقش در نمایش «نفس کشیدن» | «زمزمه می‌کند» مرداد به صحنه می‌رود

گروه تئاتر هنرآنلاین، نمایش «نفس کشیدن» نوشته و کار سپهر حیدری‌نژاد از 17 خرداد ماه ساعت 20 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و بازیگران این نمایش بهار رضی‌زاده و سپهر حیدری‌نژاد هستند.

بهار رضی‌زاده بازیگر و کارگردان تئاتر که ایفاگر نقش دو شخصیت در نمایش «نفس کشیدن» است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های پذیرفتن بازی در این اثر گفت: این نمایش دو پرسوناژ و 4 کاراکتر دارد و در ابتدا پیشنهاد بازی نقش دو زن این نمایش از سوی آقای حیدری نژاد با من مطرح شد. پس از خواندن نمایشنامه در وهله اول دیالوگ‌ها و رابطه میان زن و مرد نمایش از جدایی‌ها تا وصالشان برایم جذاب به نظر آمد و پیشنهاد را پذیرفتم.

او موضوع و مضمون نمایش «نفس کشیدن» را اینگونه توضیح داد: این اثر به رابطه‌هایی که از هم پاشیده و شکست خورده و ارتباطات جدی که شکل گرفته و به ثمر رسیده اشاره دارد. در این نمایش از رابطه شکست‌خورده یک زن و مرد دیده می‌شود تا چگونگی بهم رسیدن آن‌ها.

کارگردان نمایش «درها و دیوارها» در ادامه اضافه کرد: کاراکترهای نمایش نامی ندارند و اتفاقات نمایش در زمان‌ها و مکان‌های خاصی رخ می‌دهد. یکی از کارکترهایی که نقش آن را ایفا می‌کنم، زنی بشاش و پر انرژی و خوش مشرب است که بسیار علاقمند به برقراری ارتباط میان آدم‌هاست. اما زن دیگری که نقش آن را نیز بازی می‌کنم انسان سخت، عصبی، ناراحت و افسرده است.

او همچنین درباره چالش‌هایی که در روند تمرینات به منظور رسیدن به دو کاراکتر نمایش داشته است، افزود: قطعاً رسیدن به دو شخصیت که لایه‌های نازک و تفاوت‌های بسیاری با هم دارند، کاری چالش برانگیز است چراکه مخاطب باید به درک میان این دو شخصیت برسد. در جاهایی یک شخصیت شکسته شده و در قالب کاراکتر دیگر می‌رود و باید این امر برای تماشاگر قابل فهم می‌شد.  

رضی زاده درباره روند تمرینات نمایش «نفس کشیدن» تصریح کرد: ما ابتدا این نمایش را در کلاب هاوس خوانش کردیم و پس از آن دو ماه تمرینات به طول انجامید.

کارگردان نمایش «پرتی» درباره میزان استقبال مخاطبان از نمایش «نفس کشیدن» یادآور شد: خوشبختانه تاکنون میزبان اقبال مخاطبان از نمایش رضایتبخش بوده است و امیدوارم این روند تا پایان اجراهای آن که پنجشنبه سوم تیر ماه است، ادامه داشته باشد.

او ضمن اشاره به اینکه همکاری‌اش با سپهر حیدری‌نژاد بسیار لذت‌بخش بوده است، تصریح کرد: آقای حیدری‌نژاد نویسنده و کارگردان بسیار خوب و خوش اخلاقی است و بسیار از همکاری با او خرسند هستم و امیدوارم توانسته باشم حق مطلب را به عنوان بازیگر در این نمایش ادا کرده باشم.

بهار رضی زاده در ادامه صحبت‌هایش از اجرای نمایش «زمزمه می‌کند» خبر دارد و گفت: این نمایش که نوشته سپهر حیدری‌نژاد است را مرداد ماه و به احتمال بسیار در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهم آورد.

او در پایان عنوان کرد: تئاتر نیازمند حمایت و دیده شدن است و باید هنرمندان این عرصه، مسئولان، صنوف و مخاطبان از آن حمایت کنند.

علاقمندان به منظور تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو