برنامه پیشگو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

برنامه پیشگو و هر آنچه درباره آن باید بدانید


منبع: روزیاتو

74

1400/4/1

18:08


پژمان جمشیدی بازیکن سال های نه چندان دور پرسپولیس و تیم ملی و بازیگر فعلی سینما و تلویزیون ایران، در جدیدترین تجربه ی خود اجرای برنامه ی گفتگومحوری به نام پیشگو را عهده دار شده که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود.

جمشیدی که سال ها پس از پایان دوران فوتبالی اش، با حضور در سریال «پژمان» سروش صحت و سپس چندین سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی دیگر، استعداد بازیگری خود را هم به اثبات رساند، این بار قصد دارد با یک برنامه ی گفتگو محور توانایی مجری گری خود را هم محک بزند.

برنامه پیشگو که پخش آن از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده، به سبک و سیاق اغلب برنامه های گفتگو محور میزبان چهره های مشهور هنری و ورزشی است اما تفاوت هایی هم دارد که آن را از باقی برنامه های مشابه متمایز می سازد.

پیشگو در حقیقت یک برنامه ی ترکیبی است و سازندگانش تنها به گفتگو با چهره های مشهور برای جذابیت بخشی به برنامه ی خود بسنده نکرده اند. آن ها هدف از این برنامه را گذر از گذشته و اندیشیدن به آینده عنوان کرده اند.

گفتگو با مهمانان در برنامه ی پیشگو در سه بخش گذشته، آینده و قانونگذاری انجام می شود.

پژمان جمشیدی ابتدا سؤالاتی درباره ی گذشته از مهمانان خود می‌ پرسد. از حسرت های گذشته شان سؤال می کند یا اینکه دوست دارند در کدام عصر از گذشته زندگی یا با چه کسی از مشاهیر گذشته دیدار کنند و اینگونه سعی می کند کندوکاو جذابی در نگاه مهمانانش به گذشته داشته باشد.

پس از آن نوبت به بخش آینده می رسد که با یک بازی جذاب همراه است.

در این بخش جمشیدی و مهمانش به قسمت دیگری از استودیو می‌ روند. در این بازی مهمان باید با انتخاب تصادفی ۱۰ عدد، سرنوشت ۱۰ سال آینده خود را رقم بزند. پشت هر عدد یک سرنوشت وجود دارد که با توجه به روحیات مهمان انتخاب شده است. اتاق فکر برنامه پیشگو از قبل بر اساس شناختی که از مهمان برنامه دارند این سرنوشت‌ ها را انتخاب می‌ کنند که برخی خوب و برخی هم ناراحت کننده هستند. همه چیز برای مهمان و مجری اتفاقی رقم می‌ خورد و آن‌ ها از قبل از چیزی خبر ندارند. با پایان کار انتخاب‌، مهمان برنامه باید به سلیقه ی خود سرنوشت ۱۰ سال آینده اش را بچیند. این عدم آگاهی از قبل و وجود سرنوشت‌ های چالشی به جذابیت برنامه افزوده و لحظات جالبی را رقم می‌ زند.

مهمان برنامه در این بخش صحبت کوتاهی هم با آیندگان دارد و پیامی از جانب خود برای آن ها به یادگار می گذارد.

بخش پایانی برنامه هم قانونگذاری است. در بخش ابتدایی برنامه که به گذشته اختصاص دارد، جمشیدی از مهمان خود می‌ پرسد اگر قانونگذار بود چه قانونی را وضع می‌ کرد. جواب مهمان برنامه در بخش پایانی در کتابی به نام کتاب قانون نوشته می‌ شود.

تاکنون امیر آقایی، باران کوثری، سردار آزمون، ژاله صامتی و آرمان گرشاسبی به عنوان مهمان در برنامه پیشگو شرکت داشته اند.

در میان مهمانان این برنامه حضور باران کوثری بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفت چرا که با در نظر نگرفتن برنامه های گفتگو محور سینمایی ای که کوثری تاکنون در آن ها شرکت داشته، برنامه ی پیشگو اولین حضور این بازیگر مشهور در یک تاک شوی غیر سینمایی محسوب می شود و برخی این اتفاق را نشانه ی پایان ممنوع التصویری باران کوثری می دانند.

در هر قسمت از برنامه پیشگو یکی از گروه های مطرح موسیقی کشور هم حضور دارند که به اجرای موسیقی در برنامه می پردازند.

نظرها درباره ی اجرای پژمان جمشیدی در این برنامه تاکنون مختلف بوده است. برخی او را در امر مجری گری موفق دانسته اند و برخی هم معتقدند اجرای او نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

ضبط برنامه پیشگو با کارگردانی رضا بهاروند و تهیه کنندگی سید محمد شریفی، در سالن اصلی برج آزادی تهران کماکان ادامه دارد.

برنامه پیشگو شنبه ها ساعت ۲۰ به طور اختصاصی از پلتفرم نماوا منتشر می شود.

این برنامه یک صفحه ی رسمی هم در اینستاگرام دارد که از طریق این لینک در دسترس است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو