حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در سخنرانی در حرم رضوی، سخنانش را با سلام به خدا و خلایق و حجت خدا علی ابن موسی الرضا(ع) آغاز  کرد و گفت: خدا را شاکریم کنار مضجع تورانی امام رضا (ع) هستیم و در این مکان مقدس زائران و مجاوران گردهم آمدند.

وی ادامه داد: برای من به عنوان طلبه خدمتگزار افتخار بزرگی است که عرض سلام داشته باشم به مردم عزیز مشهد و خراسان رضوی و مردم بزرگوار فهیم و زمان شناس ایران اسلامی.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛

* دو نوع  شناخت شناسنامه ای و شناخت و معرفتی نسبت به مقام ولایت علی بن موسی الرضا(ع) وجود دارد، از امام بخواهیم معرفت و درک شناخت ایشان را برای ما ممکن بسازد. در پرتو نورانیت امام ما معرفت پیدا می کنیم.

* خداوند کرامت ذاتی به تمام انسان ها داده است، انسان کرامت ذاتی دارد و به همه انسان ها این کرامت داده شده است، اما کرامت اکتسابی هم وجود دارد که در سایه شناخت حجت خدا اتفاق می افتد. کرامت اکتسابی به تلاش، فکر، اندیشه و اخلاق نیاز دارد و مخصوص انسان هایی است که دل، ذهن و اخلاق را به حجت خدا مرتبط کرده اند، ما دنبال کسب این کرامت هستیم.

* دولت در نظام اسلامی خدمتگزار مردم است نه منت گذار  و تمام کارگزاران باید خود را خادم ملت بدانند. ما می گوییم دوست داشتن مردم و باید بحث شود که مدیران به مردم محبت داشته و عاشق مردم باشند.

* شرط حضور در دولت وزرا، مدیران میانی و همه کارشناسان و کارکنان قبول داشتن بنده نیست، بلکه حفظ کرامت مردم است، هیچ کس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه ای وارد کند.

* مردم به تحول رای داده اند، اجازه نمی دهم هیچ کدام از حقوق ملت زایل شود.

*{ با اعلام اینکه واکسیناسیون عمومی از روز اول دولت در دستور کار است و آن را انجام می دهیم}: در سیاست خارجی محور ما حفظ کرامت و عزت مردم است.

این اولین سخنرانی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب بعد از پیروزی در رقابت های انتخاباتی ۲۸ خرداد ماه سال جاری است .

این خبر تکمیل می شود