دلیل ازدواج نکردن دخترها و راهکارهای موثر برای مقابله با آن چیست؟

دلیل ازدواج نکردن دخترها و راهکارهای موثر برای مقابله با آن چیست؟


منبع: آرگا

107

1400/4/1

22:11


دلیل ازدواج نکردن دخترها می تواند بخاطر تعیین و پایبند بودن به یک سری معیارهای خاص و متنوع باشد که همین امر به تدریج تمایل آن ها را برای امر ازدواج کاهش داده و آن ها را علاقه مند به زندگی مجردی خواهد ساخت.

یکی از مسائلی که در جوامع امروزی به نوعی به یک بحران تبدیل شده است موضوع ازدواج نکردن جوانان و بالا رفتن سن ازدواج می باشد که می توان گفت این مشکل ناشی از دلایل و عوامل مختلفی می باشد که هر کدام به نحوی در بروز این معضل سهیم می باشند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت آگاهی شما عزیزان به بررسی دلیل ازدواج نکردن دخترها و راهکارهایی در این زمینه بپردازیم.

بررسی دلیل ازدواج نکردن دخترها

به طور کلی می توان گفت دلایل مختلفی باعث تاخیر در ازدواج جوانان و فرار از این موضوع شده است که باید آن ها را مورد بررسی قرار داد و راهکارهایی در این رابطه ارائه داد تا بتوان مشکل پیش آمده را رفع نمود. دلیل ازدواج نکردن دخترها می تواند بخاطر دارا بودن ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی باشد که همین عامل سبب مجرد ماندن آن ها شده است.

مهمترین دلیل ازدواج نکردن دخترها

از جمله علل اصلی افراد برای ازدواج نکردن و نه گفتن به فرصت های پیش رو فقط بخاطر عادات و ترس هایی می باشد که در وجود آن ها نهادینه شده است. دخترانی که تمایلی به ازدواج ندارند معمولا معیارها و اصول غیر قابل نفوذی به عنوان ملاک انتخاب همسر برای خود معین کرده اند که این معیارها در واقع سبب تنهایی آن ها شده که برای حل این مشکل نیاز به داشتن کمی منطق می باشد. دلایلی که موجب بروز این امر شده ریشه های بیولوژیکی داشته که باعث متمایز کردن نوع تمایلات رفتاری جنسیت ها می شود. در ادامه به معرفی مهمترین دلیل ازدواج نکردن دخترها پرداخته ایم.

راهکارهای رفع مشکل مجرد ماندن دختران

تعیین استانداردهای غیر قابل عبور

دلیل ازدواج نکردن دخترها می تواند ناشی از این امر باشد که دخترانی که تمایل به ازدواج ندارند به طور معمول ملاک های سفت و سختی برای گزینش همسر در نظر گرفته اند که همین امر سبب مجرد ماندن آن ها شده ولی بهتر است برای حل این مسئله نوع انتخاب همراه با منطق صورت گیرد.

ترسیدن از آشکار شدن برخی واقعیات

آن ها در واقع فکر می کنند که بین خود و خانواده شان تفاوت های بسیاری از نوع بینش و اعتقاد گرفته تا شیوه و سبک زندگی وجود دارد و امکان دارد دختری که در سن ازدواج به سر می برد و در رابطه با این موضوع نیز بی میل نمی باشد به دلیل این مغایرت جواب منفی به خواستگارانش می دهد.

بسنده کردن به ارتباط با دوستان

ازدواج از دید دخترهایی که به قول خود آن ها حتی قادر به یک لحظه زندگی بدون دوستانشان نیستند به معنای محدودیت می باشد. آن ها در واقع گروه های مختلفی از دوستان را در کنار خود دارند و تنهایی برای آن ها بدون معنی می باشد.

دلیل ازدواج نکردن دخترها

وجود موقعیت های بهتر در آینده

در دنیای امروزی دختران مجرد این طور تصور می کنند که جواب مثبت به یک گزینه به معنی جواب منفی به باقی مانده گزینه های پیش رو می باشد و به همین خاطر نمی توانند برای تصمیم گیری راضی شوند. امکان دارد این گونه تصور کنند که همواره فرصت ها و گزینه های بهتری پیش رو آن ها قرار دارد و در واقع شایستگی آن ها بیش از مواردی می باشد که تاکنون به آن ها پیشنهاد شده است.

عشق و علاقه بیش از حد به کار

مسئله ای که امروزه در جوامع مختلف با آن رو به رو هستیم این است که دختران جوان به حدی مشغول سمت های شغلی هستند که قادر نیستند در رابطه با زندگی مشترک و رابطه عاطفی خود با یک فرد بیندیشند. امکان دارد به این نتیجه برسند که هیچ چیزی در این جهان در حد پیشرفت و ارتقا در کار آن ها را راضی نخواهد کرد.

راه های رفع مشکل ازدواج نکردن دختران

انواع راه حل های موثر در مقابله با این امر

در ادامه مواردی کاربردی در رابطه با حل مشکل ازدواج نکردن دختران را به طور کامل شرح داده ایم.

تغییر دادن گفتگوی درونی :

اغلب دختران به خاطر این که به طور دائم در حال فکر کردن به چیزهای منفی هستند و این گونه افکار را در ذهن خود پرورش می دهند نسبت به آینده دید مثبتی ندارند و به همین خاطر از ازدواج دوری می کنند و یا تردید در ازدواج دارند. بنابراین بهتر است دید مثبتی داشته و نسبت به آینده خوشبینانه فکر کنند. احتمال دارد این امر سخت باشد ولی امکان پذیر است.

انتخاب فرد مناسب :

برای انتخاب همسر مناسب در ابتدا نسبت به خود به شناخت کاملی برسید و شخصیتی که تمایل دارید فرد موردنظرتان داشته باشد را برای خود تصور کنید در صورتی که جواب این سوال را پیدا کردید به همچنین مکانی رفته تا بدین گونه احتمال آشنا شدن شما با فرد موردنظرتان بالا برود. به طور مثال اگر تمایل دارید با فردی که عاشق طبیعت است ازدواج کنید به دل طبیعت بروید.

علل اصلی مجرد ماندن دختران

داشتن شخصیت واقعی :

در صورتی که به دنبال رابطه ای پایدار و ماندگار هستید به فرد مقابلتان شخصیت واقعیتان را نشان بدهید و تلاش نکنید که به تغییر خود بپردازید. در صورتی که قادر نباشید به طرف مقابلتان شخصیت واقعی خود را نشان دهید و با او صادقانه رفتار نکنید در آینده برای شما مشکل ایجاد خواهد شد. سعی نکنید فردی که نیستید را به نمایش بگذارید در قبال آن شخصیت وجودی خود را بیشتر گسترش دهید.

نداشتن رفتار مایوس و ناتوان :

در صورتی که قصد ورود به یک رابطه را دارید سعی کنید که این آشنایی سالم و با هدف ازدواج باشد و هرگز وارد روابط خطرناک نشوید چرا که شما دارای حق انتخاب هستید و می توانید فردی مناسب برای خود انتخاب نمایید.

پذیرفتن خطر زخم خوردن :

مقوله خواستن، بیرون رفتن و امید داشتن موجب آسیب پذیری شما می شود ولی نگذارید این نگرانی و ترس بر زندگی شما مسلط شود چرا که با آن ها می توانید به خواسته هایتان برسید.

راهکارهای رفع مشکل ازدواج نکردن دختران

وجود معیارهای ارتباطی در فرد :

نوع روحیه و طرز رفتار در آشنایی قبل از ازدواج به همان میزان اعمال و کارهایتان ارزش دارد. در صورتی که معیارهایی همچون راستی، عشق، صداقت و علاقه و اشتیاق را سرلوحه زندگی خود در نظر بگیرید روابط بین شما روح تازه ای به خود می گیرد.

حضور در اجتماع :

در جمعی حضور داشته باشید که دیگران بتوانند شما را ببینند و ویژگی های شخصیتی شما را بشناسند. به طور مثال به دورهمی های خانوادگی بروید و در اجتماع بدون بروز خودنمایی حضور داشته باشید. در صورتی که هنوز هم در تنهایی به سر می برید امکان دارد علت آن حاضر نشدن در اجتماع باشد و یا رفتار شما حالت گارد گرفتن دارد به طوری که پسرها از نتیجه ارتباط و سلام علیک با شما هراس دارند.

بالا بردن اعتماد به نفس طرف مقابل :

در صورتی که حس اعتماد به نفس را در طرف مقابل خود افزایش دهید او هرگز دوست ندارد شما را ترک کند حتی زمانی که از او انتقاد می کنید.

مالکیت رابطه :

خود را فردی مقتدر و بانفوذ در رابطه بدانید چرا که شما مسئولیت این رابطه را برعهده دارید. از این نوع طرز فکر پرهیز نمایید که در رابطه نقش قربانی را دارید و از این موضوع رنج می برید زیرا طرف مقابلتان فردی نمی باشد که می خواهید.

دلایل رایج مجرد ماندن دخترها

در این مطلب شما عزیزان را با علت های مختلف و دلیل ازدواج نکردن دخترها و راه حل های مناسب برای رفع این مشکل آشنا کردیم که امیدواریم از آن نهایت استفاده را برده باشید. ضمن اینکه با مطالعه دلایل ازدواج کردن و دودلی در ازدواج می توانید به حل این مسئله کمک بیشتری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو