واکنش استاندار خوزستان به شایعات انتخاباتی

منبع: برترین ها

59

1400/4/1

22:22


استاندار خوزستان با اشاره به علل تاخیر در اعلام نتایج شورای شهر اهواز، گفت: مردم بدانند شایعاتی که در خصوص برنده یا بازنده بودن افراد مطرح می‌شوند، اصلا صحت ندارد.

ایسنا: استاندار خوزستان با اشاره به علل تاخیر در اعلام نتایج شورای شهر اهواز، گفت: مردم بدانند شایعاتی که در خصوص برنده یا بازنده بودن افراد مطرح می‌شوند، اصلا صحت ندارد.

قاسم سلیمانی دشتکی امروز (یکم تیرماه) در خصوص اعلام نشدن نتایج انتخابات شورای شهر اهواز، اظهار کرد: دو سه اشکال به وجود آمد، اولین اشکال سرجمع کارت‌هایی بود که باید شارژ می‌شدند که سرجمع ۳۵۹ عدد بود که وقتی شمارش انجام دادیم، متوجه شدیم کم هستند. برخی از شعب تا دستگاه الکترونیک خود را آماده کنند، تعدادی از رای دهندگان در شعب حضور پیدا کردند، بنابراین مجبور شدیم رای این افراد را دستی جمع آوری کنیم و خود به خود تعدادی از صندوق‌ها دستی و تعدادی الکترونیکی شدند.

واکنش استاندار خوزستان به شایعات انتخاباتی

به گزارش ایسنا، وی افزود: در روز انتخابات با شورای تامین هماهنگ کردیم و دیدیم که در برخی شعب جمعیت زیادی از رای دهندگان حضور پیدا کرده بودند و صف‌های طولانی تشکیل شده بود. بنابراین اگر می‌خواستیم تنها به دستگاه‌های هویت سنج اکتفا کنیم، ممکن بود برق قطع شود و یا دستگاه خراب شود. به این دلیل با هماهنگی هیات نظارت مرکزی و وزارت کشور اجازه گرفتیم که همراه با سیستم الکترونیکی، از سیستم دستی نیز استفاده کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بنابراین تعدادی از صندوق‌های سیار را به این شعب ارسال کردیم. شمارش آرا را با ریاست جمهوری آغاز کردیم که کاملا دستی بود و خوشبختانه خوب پیش رفت.

سلیمانی ‌دشتکی تاکید کرد: در خصوص شوراها اشکال این بود که سیستم برای آرا، دستی تعریف نشده بود، بنابراین باید به سیستم هویت سنج برنامه‌ای می‌دادند تا برای شمارش آرای دستی نیز فعال شود، این یکی دیگر از دلایلی است که باعث تاخیر در اعلام نتایج شد.

وی با تاکید بر ضایع نشدن حق افراد، بیان کرد: به صورت حضوری چندین بار در حوزه حضور پیدا کردم تا حقی از کسی ضایع نشود و حتی یک رای هم جا به جا نشود. با این شیوه ۱۰ کاربر بیشتر نداشتیم و ممکن بود مانند دفعه‌های قبل بیشتر از دو هفته طول بکشد، بنابراین تعداد کاربران را افزایش دادیم و در کنار هر کاربر یک نماینده اجرا و کاربر ناظر قرار دادیم تا حق کسی از بین نرود.

تا اینجای کار پیش رفتیم و در نهایت پروسه طولانی شد. برخی از صندوق‌های ارسالی صورت جلسه ناقصی داشتند که مجددا نیاز به شمارش بود. بنابراین پروسه اعلام نتایج کمی طول کشید، البته نسبت به قبل که سه هفته طول کشید این بار سه روز تاخیر داشت.

استاندار خوزستان افزود: در نهایت با تلاش زیاد همه عوامل و نظارت، تا امروز تعدادی صندوق باقی مانده بود که شمارش آن تا حوالی ظهر تمام شد. بنابراین انتخابات از نظر ما تمام شده است و می‌توانستیم نتایج را اعلام کنیم اما ناظر نیز باید نظر خود را اعلام کند.

وی تاکید کرد: توافق کردیم که ان‌شاالله این کار زودتر انجام شود و مردم هم بدانند شایعاتی که در خصوص برنده یا بازنده بودن افراد مطرح می‌شوند، اصلا صحت ندارد.

سلیمانی‌دشتکی در پایان گفت: ما به دنبال این هستیم که حق کسی ضایع نشود، ما به دنبال حراست از حق الناس بودیم و مطمئن باشید که ما نمی‌گذاریم حق کسی ضایع شود. اکنون ۶۴ کاربر وجود دارد که از مجموعه ما و یکی یا دو دستگاه دیگر هستند. در نهایت می‌توان گفت علت اعلام نشدن نتایج به دلیل نظارت بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو