آموزشگاه زبان پردیسان خوبه؟ | زبان جدید را کجا و چگونه بیاموزم

آموزشگاه زبان پردیسان خوبه؟ | زبان جدید را کجا و چگونه بیاموزم


منبع: تالاب

97

1400/4/1

22:40


آموزشگاه زبان پردیسان خوبه؟ | زبان جدید را کجا و چگونه بیاموزم

چرا یک زبان جدید بیاموزم؟

به سفرهای خارجی علاقه دارید؟ می‌خواهید در اینستاگرام با مردمی از کشورهای مختلف صحبت کنید؟  مقاله‌های علمی خارجی را بهتر بفهمید؟ می‌خواهید با یک شرکت خارجی قرارداد ببندید؟ در نمایشگاه بین‎المللی غرفه بگیرید؟ فرصت‌های شغلی بیشتری داشته باشید؟ می‌خواهید تورلیدر مسافران خارجی باشید؟ شرکت خود را توسعه دهید؟ مشتری‌های خارجی پیدا کنید؟ راحت‌تر با رایانه و موبایل و نرم‌افزار کار کنید؟ در اداره ترفیع بگیرید؟ … خواستن توانستن است اگر … یک زبان جدید بیاموزید!

 

زبان و فضا؛ کجا بهتر یاد می‌گیرم؟

سالن سینما نمی‌تواند روشن باشد؛ چون آنوقت تصویر روی پرده به‌درستی دیده نمی‌شود. یک ارکستر سمفونیک را نمی‌توان در اتاق خواب جا داد. از زیرزمین نمی‌توانید ستاره‌ها را تماشا کنید. بین فضا و فعالیتی که در آن رخ می‌دهد باید تناسب وجود داشته باشد. یادگیری زبان هم همینطور است!

 

تحقیقات نشان می‌دهد، آموزش خوب در فضای آموزشی خوب و یادگیری خوب زبان، در فضای ایده‌آل یک آموزشگاه خوب زبان اتفاق می‌افتد. پس حتما قبل از انتخاب آموزشگاه زبان و ثبت نام در یک دوره آموزشی، سری به آموزشگاه بزنید و فضای آموزشی خود از نزدیک را ببینید.

 

کلاس‌های درس، اتاق‌های اداری و مدیریت، سالن امتحانات، سالن سمعی و بصری، قفسه‌های کتاب، سرویس‌های بهداشتی، محوطه بیرونی و حیاط آموزشگاه را از نزدیک ببینید. اگر احساس مثبتی نسبت به آن‌ها دارید و احساس می‌کنید دوره آموزشی خوبی را در این فضای آموزشی طی خواهید کرد، پس حتما همین اتفاق برای شما خواهد افتاد.

آموزشگاه زبان پردیسان خوبه؟ | زبان جدید را کجا و چگونه بیاموزم

چه کسی بهتر یاد می‌دهد؟

حدود 1.5 میلیارد نفر در دنیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. به نظر شما چند نفر از آن‌ها می‌توانند یک معلم انگلیسی خوب باشند؟ پس این‌طور که به نظر می‌رسد، توانایی صحبت کردن به یک زبان، برای این که آموزگار آن زبان باشید کافی نیست! با این حساب ویژگی‌های یک معلم خوب زبان چیست؟ اگر به یک آموزشگاه زبان رجوع کردیم، برای ارزیابی معلمان خود، چه معیارهایی داشته باشیم؟! این معیارها را با هم مرور می‌کنیم:

 

همه زبان‌های دنیا در حال تغییر هستند؛ معلمان خوب زبان، دانش خود را به‌روز می‌کنند

استادان خوب زبان می‌توانند یک درس یا محتوای آموزشی را به چند شیوه تدریس کنند

زبان‌آموزان دور استادان خوب زبان حلقه می‌زنند و بدون هیچ ترسی از آن‌ها سئوال می‌پرسند؛ آن‌ها محبوب هستند

استادان خوب زبان به‌خوبی کلاس را مدیریت می‌کنند؛ چه آنلاین باشد؛ چه حضوری

پر انرژی و خوش‌برخورد هستند

شیک‌پوش و منظم هستند

از برنامه آموزشی عقب نمی‌افتند

به‌موقع صحبت می‌کنند و به‌موقع به حرف‌های فراگیران، گوش می‌دهند

نقاط ضعف و قوت زبان‌آموزان کلاس خود را می‌شناسند

با داشتن یک استاد خوب زبان، هیچوقت احساس ناامیدی نمی‌کنید

 

آموزشگاه زبان پردیسان خوبه؟ | زبان جدید را کجا و چگونه بیاموزم

فناوری؛ کتابی با هزار چهره!

در شیوه‌های سنتی آموزش زبان، همه چیز در یک کتاب قطور خلاصه می‌شد. از روی آن بخوانید؛ از روی آن بنویسید؛ پاسخ‌ها را داخل آن با مداد یا خودکار بنویسید؛ گاهی هم که خسته شدید، گوشه صفحه، نقاشی یا خطاطی کنید!

 

امروزه اما علاوه بر کتاب چاپی، محتواهای آموزشی در آموزشگاه‌های خوب زبان، در شکل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. دی‌وی‌دی‌های آموزشی، نرم‌افزارها، نرم‌افزارهای بازی همراه با آموزش برای کودکان، کتاب‌های صوتی، کتاب‌های الکترونیک، کارت‌های بازی و آموزش، کتاب‌های مصور، ویدئوها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های آموزشی، وبینار، وب‌سایت و وبلاگ.

 

حتی وقتی می‌رویم با همکلاسی‌های‌مان در فضاهای آنلاین پلتفرم‌های آموزشی، بگوییم و بخندیم، شاید ندانیم در حال انتقال تجربه‌های آموزشی و در واقع یادگیری هستیم. یک آموزشگاه آیده‌ال زبان، آموزشگاهی است که بتواند از ظرفیت‌های آموزشی تعداد زیادی از این فضاها و پلتفرم‌ها در راستای اهداف آموزشی و ایجاد تنوع و محیطی دوستانه و پرشور برای زبان‌آموزان، استفاده کند.

 

آموزشگاه زبان پردیسان خوبه؟ | زبان جدید را کجا و چگونه بیاموزم

آنلاین یا حضوری؟

قرار نیست از این یا آن سوی بام، پایین بیفتیم. هر کدام از این شیوه‌ها مزایا و محدودیت‌هایی دارند. از طرف دیگر، شرایط زبان‌آموزان نیز با هم متفاوت است. برای برخی زبان‌آموزان، کلاس آنلاین بهتر است، برای برخی دیگر، کلاس حضوری. برخی در کلاس حضوری، جدیت بیشتری برای آموختن از خود نشان می‌دهند، و برخی دیگر راحتی و امکانات فضای آموزشی آنلاین را ترجیح می‌دهند. بیایید مزایا و معایب هرکدام را بدون طرفداری بررسی کنیم.

 

مزایا و معایب کلاس زبان حضوری

حضور در جمع در کلاس‌های آموزش فیزیکی یا حضوری، باعث ایجاد تمرکز بیشتر، بر موضوع و محتوای درسی می‌شود؛ در کلاس‌های حضوری میزان تعامل مستقیم بین زبان‌آموزان بیشتر است و ثبت اطلاعات درسی در ذهن، آسان‌تر است. معمولا استادان در مدیریت کلاس‌های درسی حضوری موفق‌تر عمل می‌کنند، هرچند توانایی‌های استادان در مدیریت کلاس‌های آنلاین نیز در حال افزایش است.

 

در مقابل، مشکل رفت‌وآمد به کلاس‌های حضوری همیشه مشکلی پابرجا است؛ مگر این‌که شعبه یا مرکز آموزش زبان، در نزدیکی محل زندگی شما باشد و یا در یکی از مناطق مرکزی شهر و در نزدیکی ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی واقع شده باشد. مشکل دیگر، محدودیت کلاس‌های آموزشی از نظر مکان، ظرفیت کلاس و ساعت‌های برگزاری است. مساله کرونا را نیز باید به تمامی این مسایل بیافزاییم که نیازمند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و شیلد و احتیاط‌های ضروری است.

 

مزایای کلاس‌ زبان آنلاین

کلاس زبان آنلاین ، مرزهای جغرافیایی و محدودیت‌های مکانی را کنار می‌گذارد. شما می‌توانید از یک شهر دیگر در کلاس زبان یک موسسه خوب آموزش زبان شرکت کنید و حتی به‌طور آنلاین دوره آموزشی را بخرید و شهریه خود را پرداخت کنید. کلاس‌های آنلاین زبان، از نظر زمانی، دارای انعطاف بالایی هستند. امکان آموزش خصوصی زبان یا برگزاری کلاس‌هایی با ظرفیت کم در کلاس‌های آنلاین وجود دارد.

 

پلتفرم‌های برگزاری کلاس‌های آنلاین امکانات بسیار خوبی برای راهنمایی استادان و فراگیران و ارتباط و تعامل زبان‌آموزان با هم دارند. هیچ نیازی هم به پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد در این نوع از کلاس‌ها وجود ندارد و هزینه‌های شما کاهش می‌یابد.

 

از معایب کلاس‌های آنلاین، یکی این که حس خوب و نوستالژیک نشستن در کلاس و در کنار هم بودن زبان‌آموزان کمرنگ می‌شود. گاهی ممکن است، اینترنت ضعیف یا قطع شود و نیز برخی از زبان‌آموزان ممکن است با کاربردها و امکانات نرم‌افزارهای آموزش آنلاین به خوبی آشنا نباشند.

 

آموزشگاه زبان پردیسان خوبه؟ | زبان جدید را کجا و چگونه بیاموزم

در یک آموزشگاه زبان ایده‌آل ثبت نام کنید!

یادگیری یک زبان جدید یکی از تجربه‌های به‌یاد ماندنی برای بسیاری از زبان‌آموزان است. یادگیری یک زبان جدید، درست مثل کشف سرزمینی دوردست، آشنایی با دانشی جدید و نشست و برخاست با مردمی از فرهنگی دیگر است. این تجربه در صورتی ماندگار و موفق خواهد بود که بتوانید بهترین خدمات آموزش زبان را از یک آموزشگاه ایده‌آل زبان دریافت کنید.

 

ما به شما آموزشگاه زبان پردیسان را پیشنهاد می‌کنیم. در این آموزشگاه که از 16 سال سابقه ارائه خدمات آموزشی برخوردار است، می‌توانید در دوره‌های آموزش زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی به‌صورت آنلاین از سراسر ایران یا حضوری در تمام شعب شهر تهران شرکت کنید.

 

این آموزشگاه دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی گوناگونی را برای رده‌های سنی مختلف به کودکان و نوجوانان، بزرگسالان، پژوهشگران، تاجران و بازرگانان، علاقمندان گردشگری و متقاضیان مهاجرت با بالاترین کیفیت آموزشی برگزار می‌کند. با خدمات آموزشی آموزشگاه زبان پردیسان، مرزهای زبانی را برای ارتباط با دنیا از پیش روی خودتان بردارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو