10 دلیل لرزش و تکان خوردن بیش از حد ماشین لباسشویی هنگام کار کردن

10 دلیل لرزش و تکان خوردن بیش از حد ماشین لباسشویی هنگام کار کردن


منبع: دلگرم

143

1400/4/2

03:09


10 دلیل لرزش و تکان خوردن بیش از حد ماشین لباسشویی هنگام کار کردن

دلیل تکان خوردن شدید و لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

1_ تراز کردن ماشین لباسشویی

به گزارش دلگرم : اولین و متداول ترین علت تکان خوردن و لرزش زیاد ماشین لباسشویی، تراز نبودن آن است.شما می‌توانید با استفاده از ابزار تراز مهندسی، ماشین لباسشویی‌تان را تراز کنید. برای اینکار تراز مهندسی را بر روی ماشین لباسشویی قرار دهید و سپس پایه‌ها را تغییر و تنظیم کنید تا لباسشویی تراز شود.

اگر این ابزار در دسترس نیست می‌توانید ماشین لباسشویی را بر روی یک‌ تکه تخته سه لا قرار بدهید تا تراز شود.قرار دادن یک یا دو تخته چوب در زیر ماشین لباسشویی موجب ایجاد یک سطح باثبات برای لباسشویی می‌شود و لرزش آن را کاهش می‌دهد.همچنین می‌توانید یک کف‌پوش در زیر ماشین لباسشویی قرار دهید تا دستگاه به صورت مستقیم بر روی زمین قرار گیرد.با تراز کردن دستگاهتان، لرزش ماشین لباسشویی برطرف می شود.

2_ توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی

در زمان پر کردن ماشین لباسشویی، حتماً به ظرفیت و وزن متوسط آن توجه کنید.پر کردن بیش‌ازحد ماشین لباسشویی می‌تواند چرخه شستشو را در دستگاه دچار مشکل کند و علت لرزش ماشین لباسشویی باشد.همیشه مقدار کمتری از ظرفیت تعیین شده ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید تا شستشو بهتر و راحت‌تر صورت گیرد.

شستشو لباس‌هایی که بیش از حجم دستگاه است، به‌مرور کمک فنرهای ماشین لباسشویی را از بین خواهد برد.البته همان گونه که نباید بیش از ظرفیت تعیین شده ماشین لباسشویی در آن لباس بریزید، کمتر از محدوده ظرفیت دستگاه نیز ماشین لباسشویی را روشن نکنید. ( برای شستن یک شلوار و یک جفت جوراب نباید ماشین لباسشویی را روشن کرد)

لرزش لباسشویی

علت لرزش ماشین لباسشویی

3_ متعادل کردن بار لباسشویی

خیلی از اوقات علت لرزش لباسشویی وجود بار نامتعادل درون آن است. مثلا اگر شما یک حوله بزرگ یا پتو را به تنهایی داخل دستگاه بیاندازید وقتی که خیس می شود وزن زیادی گرفته و به یک طرف دیگ ماشین لباسشویی می چسبد. همین امر باعث میشود بهم خوردن تعادل و لرزش و یا به اصطلاح راه رفتن ماشین لباسشویی می شود.

حوله بزرگ، پتو، کفش کتانی، کیف و … به تنهایی نباید داخل لباسشویی قرار بگیرند و باید چیزهای کوچکی مانند چند حوله کوچک یا چند لباس به آن اضافه کنیم تا تعادل در لباسشویی هنگام چرخش دیگ فراهم شود.استفاده از 2-3 عدد توپ هفت سنگ ( توپ دایره ای شکل زرد رنگ) میتواند به برقراری تعادل در ماشین لباسشویی کمک کند.

حتماً بخوانید:

لیست قیمت ماشین لباس شویی

لیست قیمت ماشین لباس شویی

قیمت روز انواع ماشین لباس شویی در بازار لیست قیمت ماشین لباس شویی در طول روز بروز رسانی می شود , شما می توانید قیمت انواع مختلف ماشین لباس شویی مورد…

4_ تنظیم کردن پایه‌های زیرین ماشین لباسشویی

اکثر پایه‌های ماشین لباسشویی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با توجه به ارتفاع سطح زمین تنظیم می‌شوند.شما می‌توانید از طریق مکانیزم ترازبندی پایه‌ها پس از تنظیم مناسب آن‌ها، قفل آن را فعال کنید تا مانع حرکت پایه‌ها شوید و بدین ترتیب مشکل لرزش ماشین لباسشویی را برطرف کنید.

5_ تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی

همه ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک برای کاهش لرزش در هنگام شستشو، دارای کمک فنر هستند.معمولاً بعد از گذشت مدت زمان طولانی این کمک فنرها ضعیف شده و آسیب می‌بینند. به همین دلیل هر چند وقت یک‌بار باید این قطعه دستگاه را تعویض کنید.

کمک فنر در قسمت عقب دستگاه قرار دارد.البته پیشنهاد می‌کنیم که برای این بخش از تعمیر ماشین لباسشویی حتماً با یک نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید.زیرا اگر کمک فنرهای دستگاه به درستی در قسمت خود قرار نگیرد به بدنه ماشین لباسشویی آسیب زده و بعد از چند وقت کار کردن دستگاه، موجب خراب شدن آن می‌شود.

6_ تعمیر فنرهای دیگ ماشین لباسشویی

فنرهای دیگ ماشین لباسشویی برای ثابت نگه داشتن دیگ در لباسشویی استفاده می‌شود. این قطعه از ماشین لباسشویی نیز معمولاً بعد از مدت زمانی آسیب می‌بیند و باعث تکان خوردن و لرزش زیاد ماشین لباسشویی می‌شود.

خراب شدن کمک‌های زیر دیگ در ماشین لباسشویی بسیار رایج است. به همین دلیل بهتر است که ماشین لباسشویی توسط تکنیسین‌های متخصص بررسی شود تا در صورت معیوب بودن هر یک از قطعات، تعمیر و یا تعویض آن به موقع صورت گیرد.

7_ عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی یکی از علت‌های لرزش زیاد ماشین لباسشویی است. آب موجود در دستگاه موجب وارد شدن وزن زیاد به لباسشویی می‌شود. درواقع آب شستشو باید از طریق شلنگ تخلیه از دستگاه خارج شود تا لباسشویی عمل شستشو را ادامه دهد.

8_ تعمیر بردهای الکترونیک ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی‌های قدیمی دارای یک قطعه مجزا برای تایمر بوده و لباسشویی‌های جدید دارای برد الکترونیک می‌باشند.در صورت آسیب‌دیدگی هر یک از این 2 قطعه، وضعیت تعادل دستگاه به هم می‌خورد و ماشین لباسشویی تکان می‌خورد.

اگر علت لرزش ماشین لباسشویی شما خرابی برد آن است، برای تعمیر برد ماشین لباسشویی با متخصصان تماس بگیرید.می‌توانید با نمایندگی‌های تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید تا تعمیر و تعویض تایمر و برد الکترونیکی ماشین لباسشویی شما انجام شود.

حتماً بخوانید:

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست ؟

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست ؟

ماشین لباسشویی از وسایل پر کاربرد در منازل و سایر مکان‌ها از جمله بیمارستان، هتل و … می‌باشد. در برخی مواقع مشکلاتی از جمله نچرخیدن دیگ ماشین…

9_ بازکردن پیچ ترنسلیت ماشین لباسشویی

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن در هنگام نصب لباسشویی توجه داشته باشید باز کردن پیچ ترنسلیت دستگاه است. پیچ ترنسلیت که از آن با عناوین پیچ ترنسفر یا پیچ حمل و نقل نیز یاد می کنند، پیچ هایی هستند که برای حفاظت از ماشین لباسشویی در حمل و نقل کاربرد دارند. این گونه پیچ ها که بیشتر در لباسشویی های بوش، سامسونگ، ال جی و دوو یافت می شود بایستی قبل از نصب و راه اندازی لباسشویی باز شوند وگرنه ممکن است باعث لرزش شدید لباسشویی هنگام کار کردن شوند.

10_ استفاده از پد ضد لرزش لباسشویی

یکی دیگر از راه های رفع مشکل لرزش زیاد لباسشویی استفاده از پد یا لاستیک ضد لرزش است. طریقه استفاده از این وسیله ساده بوده و کافی است پس از خریداری پد لرزش گیر آن را در زیر پایه های لباسشویی قرار داده و فیکس کنید.

طریقه نصب پد ضدلرزش لباسشویی :

1. ابتدا لباسشویی را بلند کرده و مکان دقیق پایه ها را مشخص کنید.

2. از آنجایی که قرار است این لاستیک ها به زمین بچسبند بهتر است کف زمین را تمیز کنید.

3. لاستیک ها را به محل مورد نظر بچسبانید و یک دقیقه محکم فشار دهید.

4. لباسشویی را بلندکرده و پایه های آن را در محل فرو رفتگی پدها قرار دهید.

منبع : tamironline . tamir24


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو