روستای آبنیک رودبار با مناظر و چشم اندازهای زیبا

روستای آبنیک رودبار با مناظر و چشم اندازهای زیبا


منبع: آرگا

88

1400/4/2

10:09


روستای آبنیک روستایی دیدنی و ییلاقی در منطقه رودبار شهرستان شمیرانات می باشد این روستا دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی است همچنین قدمت تاریخی این روستا و بناهایی که در آن وجود دارند از سوی علاقه مندان و گردشگران زیادی مورد توجه می باشند.

روستای آبنیک یکی از روستاهای دیدنی با جاذبه های بسیار زیبا برای گردشگران است این روستا در یکی از مناطق خوش آب و هوا و بکر رودبار و شهرستان شمیران واقع شده است شما علاقه مندان و گردشگران می توانید با سفر به این منطقه با جاذبه های بسیار زیبایی آشنا شوید. این روستای سرسبز دارای طبیعتی بکر و دوست داشتنی است شما بعد از عبور از روستاهای لالان و رایگان می توانید از این روستا بازدید کنید.

یکی از ویژگی های برجسته این روستای دیدنی معادن زغال سنگی است که در آن وجود دارد و یکی از منابع مهم برای تامین اقتصاد مردمان این منطقه است این روستا دارای معادن گوناگونی همچون معدن شمشک و گرمابدر است این روستا از طبیعت سرسبز و ویژه ای برخوردار است و یک منطقه توریستی بسیار ویژه محسوب می شود. این روستا یکی از مکان های دیدنی شمیرانات محسوب می شود و دارای چشم اندازهای زیبایی است.

دیدنی های تاریخی آبنیک

روستای دیدنی آبنیک:

این روستا ۱۵۰ هزار نفر خانوار دارد و به دلیل آب و هوای ییلاقی و سردی که در این مناطق حاکم است مکان مناسبی برای گشت و گزارهای تابستانی است این روستا در حاشیه سرسبز رودخانه واقع شده است دامنه های اطراف آن ها را کوهستان های مرتفع و سرسبز پوشانده اند در فصل های بهار و تابستان این منطقه دارای چشم اندازهای بسیار زیبا و ویژه ای است و از چشم اندازهای دیدنی زیادی برخوردار می باشد.

غار بیوک آقا آبنیک:

یکی از جاذبه های توریستی در این روستا غار بیوک آقا است این غار برای رسیدن به این غار باید به انتهای دشت بروید و در نهایت می توانید این غار دست ساز را مشاهده کنید از ویژگی های این غار می توان به سنگ چین های آن اشاره کرد این غار ابعاد ۴ در ۵ متری دارد و ارتفاع آن نیز ۲ متر می باشد در بخش ورودی غار سنگ چین هایی را مشاهده می کنید در بسیاری از روایت ها عنوان شده است که ساخت این غار ۲۳ سال به طول انجامیده است. این غار یکی از غارهای سه گانه است که توسط مردان تبریزی ساخته شده است در ساخت این غار از درفش و چکش استفاده شده است.

جاذبه های آبنیک

پل تاریخی آبنیک:

این پل تاریخی یکی دیگر از دیدنی های روستای آبنیک برای گردشگران است این پل بر روی رودخانه احداث شده است و یکی از پل های تاریخی است که متعلق به دوران پهلوی می باشد. تاریخ ساخت این پل به ۱۳۲۰ باز می گردد مصالحی که در ساخت این پل استفاده شده است شامل سنگ مالون تراشیده و سیمان است ساخت این پل به سبک پل های سراسری راه اآهن است.

در دهانه بالای این پل سنگ بسیار بزرگی را مشاهده می کنید که نشان دهنده قدمت بنا می باشند و تاریخ ساخت آن بر روی سنگ حک شده است. این پل با وجود قدمت زیادی که دارد هنوز مستحکم است و هنوز پابرجا باقی مانده است در حال حاضر نیز آب رودخانه از زیر پل جاری می باشد و هیچ خللی به آن وارد نشده است.

پل تاریخی آبنیک

دشت جانستون آبنیک:

اگر عاشق طبیعت بی نظیر و چشم نواز مناطق اطراف تهران هستید می توانید سری به این دشت وسیع و سرسبز بزنید این دشت در شمال تنگه آبنیک واقع شده است دشتی که با وجود مناظر زیبا و دوست داشتنی خود می تواند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. در ایام آخر هفته این دشت مکان بسیار مناسبی برای گردشگران است پیاده روی و کوه پیمایی در این مناطق یکی از تفریحات ویژه ای است که می توانید از آن ها لذت ببرید.

در طی مسیر پیاده روی خود صخره هایی را می بینید که دارای مناظر زیبایی هستند این دشت مسطح با چشم اندازهای طبیعی خود بسیار بی نظیر است. کوه های، باغ های میوه، صخره های سنگی و … از دیگر زیبایی های این مناطق می باشند.

طبیعت زیبای آبنیک

امامزاده ابراهیم آبنیک:

این امامزاده یکی از جاذبه های مذهبی در این روستا است و بازدیدکنندگان و علاقه مندان زیادی نیز دارد این مکان مذهبی دارای جذابیت های زیادی است یکی از ویژگی های این امامزاده جاذبه های طبیعی و چشم اندازهایی است که در اطراف آن وجود دارد. رودخانه ای زیبا از آب شیرین از اطراف این امام زاده عبور می کند جذابیت های این روستا برای گردشگران بسیار زیاد است. این امام زاده یک بنای تاریخی نیز محسوب می شود.

امامزاده آبنیک

زمان مناسب برای گشت و گذار در آبنیک

این روستای ییلاقی به دلیل سرسبزی و خوش آب و هوایی اغلب در فصل های مختلفی از سال می تواند دارای جذابیت باشد به ویژه در فصل های بهار چشم اندازهای ویژه تری از این مناطق را مشاهده خواهید کرد. یکی از فصل های مناسب برای سفر به این مناطق فصل خرداد است تا اوایل مرداد ماه نیز این روستا مکان مناسبی برای گردشگران و مسافران خواهد بود. زیبایی های این روستا به قدری است که علاقه مندان آن را بهشتی گمشده می دانند دره ای که در این روستا واقع شده است دارای چشم اندازهای دیدنی زیادی است.

اگر از علاقه مندان به روستاهای ییلاقی هستید می توانید از روستای دیدنی آبنیک و روستای امامه شمیران و روستای افجه بازدید کنید این روستاها دیدنی ها و جاذبه های بسیار زیادی را دارند که می توانید از آن ها دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو