هر آنچه در مورد بازسازی ساختمان لازم است بدانید

منبع: گهر

128

1400/4/2

13:51


بازسازی ساختمان فرآیندی است که ساختمان شما را به حالت اولیه خود و حتی زیباتر از آن برمی گرداند. که می تواند شامل تغییرات اساسی در نقشه ساختمان ، فضاهای داخلی ساختمان و یا نمای ساختمان باشد. در ادامه به هزینه بازسازی ساختمان، مراحل بازسازی ساختمان و نکات مهم در بازسازی ساختمان می پردازیم.

هر آنچه در مورد بازسازی ساختمان لازم است بدانید, جدید 1400 -گهر

باز سازی ساختمان و تغییرات اساسی در نقشه ساختمان

معمولاً ساختمان های قدیمی و تاریخی نیاز به بازسازی و نوعی مرمت دارند و به دلیل حفظ اساس کلی ساختمان تغییرات در نقشه ساختمان انجام نمی شود.کاری که برای این ساختمان ها انجام می شود همان بازسازی و مرمت است. از مزایای بازسازی و مرمت می‌توان به منابع کمتر و انرژی پایین تر اشاره کرد. به عبارت دیگر، بازسازی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

اما اگر به دنبال تغییرات اساسی در ساختمان خود هستید قطعا این تغییرات شامل تغییر در نقشه ساختمان نیز می شود. در این صورت بازسازی شامل: تغییرات، تعمیرات، نوسازی و یا ترکیبی از اینهاست. به صورت کلی به عملیات ساختمانی با هدف بهبود ساختمان با کمترین میزان تخریب، بازسازی ساختمان گفته می شود.

بازسازی داخلی

شما می توانید از طریق بازسازی طراحی داخلی ساختمان ، فضایی جدید را با یک نمای متفاوت ایجاد کنید. البته برای انجام بازسازی باید به میزان بودجه خود توجه داشته باشید. بازسازی ممکن است شامل تغییر کلی فضا و یا تغییر دکوراسیون باشد. بازسازی دیوارها، بازسازی کف، بازسازی آشپزخانه، بازسازی حمام و سرویس بهداشتی، بازسازی اتاق خواب و بازسازی اتاق نشیمن در حیطه بازسازی داخلی ساختمان قرار دارند. هر کدام از این بازسازی های داخلی نیازمند دقت و مهارت بالا است.

هر آنچه در مورد بازسازی ساختمان لازم است بدانید, جدید 1400 -گهر

بازسازی نمای بیرونی ساختمان

بازسازی نمای ساختمان ، به صورت کلی و جزئی قابل انجام است. در بازسازی های جزئی، قسمت های تخریب شده یا شکسته شده را تعمیر می‌کنند. این بازسازی نیازی به هزینه بالا ندارد، اما اگر به صورت کلی نمای بیرونی ساختمان را بازسازی کنید؛ هزینه زیادی در بر خواهد داشت. با بازسازی کلی نمای ساختمان می توانید ظاهر ساختمان خود را بسیار شیک و زیبا جلوه دهید. شما می‌توانید برای نمای بیرونی ساختمان از سنگ‌های طبیعی از قبیل مرمر، تراورتن، شیشه و آجر نما استفاده کنید.

هر آنچه در مورد بازسازی ساختمان لازم است بدانید, جدید 1400 -گهر

هزینه بازسازی ساختمان

امروزه یکی از دغدغه های مهم بسیاری از افراد، برآورد هزینه است. هزینه بازسازی خانه با توجه به میزان تخریب و چگونگی بازسازی آن تعیین می شود. برای مثال هزینه تغییرات کلی منزل با هزینه تنها بازسازی قسمت هایی از آن متفاوت خواهد بود. همچنین اگر  قصد داشته باشید دیوارها را مقاوم‌سازی کنید و یا ترکیب دیوارها را تغییر دهید، قطعاً هزینه بیشتری را برای بازسازی پرداخت خواهید کرد؛ اما هزینه بازسازی قسمت های سطحی از قبیل کاغذ دیواری و کابینت برای شما کمتر خواهد بود. به طور کلی هزینه بازسازی با قسمت هایی که قرار است بازسازی شوند، ارتباط مستقیم دارد.

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر هزینه بازسازی ساختمان، انتخاب نوع مصالح است. زمانی که از مصالح با کیفیت تر استفاده کنید، هزینه بازسازی برای شما بیشتر خواهد شد. برای مثال استفاده از سنگ ساختمانی طبیعی، هزینه بازسازی شما را افزایش می دهد.

بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

بسیاری از افراد به دنبال بازسازی منزل خود با کمترین هزینه هستند. با استفاده از یک سری راهکارهای مفید می توانید با پرداخت هزینه پایین منزل خود را بازسازی کنید. برای مثال رنگ آمیزی دیوارها و یا استفاده از رنگ جدید، ایده ای ارزان قیمت برای بازسازی منزل شما به حساب می آید. همچنین برای بازسازی آشپزخانه می توانید با تعویض درب کابینت یا نوسازی کانتر آشپزخانه و یا خرید یک جزیره فضای آشپزخانه خود را به بهترین شکل ممکن و با کمترین هزینه تغییر دهید.

مراحل بازسازی ساختمان

قبل از انجام بازسازی، بهتر است بینش کلی نسبت به آن داشته باشید و با مراحلی که طی این پروسه انجام می شود آشنایی کامل پیدا کنید. مراحل بازسازی ساختمان به شرح زیر است.

مشاوره با شرکت های متخصص و فعال در این زمینه

برای مطلع شدن از هزینه ها و راهکارهای بازسازی، بهتر است با شرکت های فعال در این زمینه مشورت داشته باشید. در برخی مواقع، علاوه بر ظاهر ساختمان اسکلت آن هم فرسوده شده است؛ بنابراین بازسازی بدون مشورت احتمال بروز خطرات جانی و مالی را برای شما افزایش خواهد داد. از طریق مشاوره با متخصصین حرفه ای می توانید با اطمینان خاطر بیشتری بازسازی را انجام دهید.

تخریب ساختمان با کمک تیم مهندسی

تخریب ساختمان باید با رعایت اصول ایمنی و سایر نکات انجام شود، در غیر این صورت متحمل آسیب‌های جدی مالی و جانی خواهید شد. تخریب ساختمان، ممکن است به صورت کلی یا جزئی انجام شود. به هر حال عملیات تخریب باید به صورت اصولی و حساب شده انجام شود. در این صورت می‌توانید بروز حوادث ساختمانی را کاهش دهید.

شروع ساخت با توجه به نیاز

در این مرحله با توجه به نیاز مشتری و با رعایت استانداردهای لازم طرح بازسازی انجام می شود. مشتری باید نقاط ضعف ساختمان خود را به مهندسین بازسازی توضیح دهد. در اینصورت مهندسین بر اساس آن ساختمان را بازسازی می کنند.

نازک کاری و زیباسازی ساختمان

در این مرحله برای افزایش نمای ساختمان از سقف کاذب و کناف استفاده می‌کنند. این سقف ها با پوشش های دکوراتیو، جلوه خاصی به منزل شما می بخشند. نورپردازی از دیگر اموری است که در این مرحله انجام می شود. استفاده از لامپ های هالوژن و لامپ های رنگی به دلیل مصرف پایین برق بسیار پر طرفدار هستند. از دیگر موارد انجام شده در این مرحله، انتخاب کفپوش و دیوارپوش مناسب است. متریال های مختلفی برای پوشش کف و دیوارهای ساختمان موجود هستند، که شما می توانید با توجه به سلیقه و طرح مورد نظر نوع آن را انتخاب کنید.

نکات مهم در بازسازی ساختمان

۱)یکی از نکات مهم بازسازی ساختمان، توجه به تاسیسات ساختمان از قبیل سیستم های لوله کشی، گرمایشی و سرمایشی است. همچنین بررسی نیاز و یا عدم نیاز به تعویض برخی از مصالح مانند سرامیک، کاشی و … بسیار اهمیت دارد.

۲)اگر تمایل به تغییر در پلان کلی ساختمان دارید، باید تیغه های فرعی ساختمان را جا به جا کنید. بنابراین بهتر است با کمک متخصصین دکوراسیون داخلی این کار انجام شود. در این صورت می توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، تغییرات اساسی ایجاد کنید. توصیه ما به شما این است که حتماً با یک متخصص در این زمینه مشورت کرده و هزینه های احتمالی خود را برآورد کنید.

۳)از دیگر نکات مهم بازسازی ساختمان، رعایت اولویت ها است. برای مثال از اولویت‌هایی که امروزه در بازسازی مورد توجه واقع می شود، اجرای عایق حرارتی و صوتی است. بازسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی، از دیگر موارد بسیار مهم بازسازی به حساب می آیند. بهتر است، در بازسازی خانه های قدیمی و فرسوده سیستم برق ساختمان نوسازی شود؛ زیرا سیم کشی با مرور زمان فرسوده شده و ممکن است خطراتی را برای شما ایجاد کند. ۴)افرادی که تمایل به تخریب کلی ساختمان دارند، بهتر است برای بازسازی خانه از مصالح با کیفیت استفاده کنند.

۵)از دیگر نکات مهم بازسازی، انتخاب زمان و فصل مناسب برای انجام این کار است.

خانه معمار یک سایت تخصصی در زمینه طراحی نقشه ساختمان ، طراحی نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی است. جهت ارتباط مستقیم با با ما می توانید با شماره  ۹۱۰۱۴۵۲۵-۰۲۱  تماس حاصل فرمائید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو