طرز تهیه نان کرمدار توت فرنگی

طرز تهیه نان کرمدار توت فرنگی , دستور پخت نان کرمدار توت فرنگی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان کرمدار توت فرنگی، نان گردی است که درون آن از کرم و میوه توت فرنگی یا مربای آن پر می شود. این نان را می توان با میوه ها و مارمالاد های دلخواه تهیه کرد و برای وعده صبحانه یا عصرانه و یا میان وعده سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کرمدار توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان کرمدار توت فرنگی
آرد نان فانتزی۴۰۰ گرم
شیر ولرم۱۰۰ میلی لیتر
کفیر یا دوغ بدون نمک یا ماست یا باترمیلک۹۰ میلی لیتر
سفیده تخم مرغ۲ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره نرم۷۰ گرم
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
شکر۶۰ گرم
خمیر مایه خیس۱۲ گرم معادل ۴ گرم خمیر مایه فوری
مواد لازم برای کرم
شیر۲۵۰ میلی لیتر
تخم مرغ۱ عدد
شکر۴۰ گرم
وانیلکمی
نشاسته ذرت۱۰ گرم
آرد قنادی۱۰ گرم
مواد لازم برای قسمت اشتروسل
آرد قنادی۵۰ گرم
شکر۲۵ گرم
کره سرد۳۰ گرم
وانیلکمی
نمک۱ پنس
توت فرنگی تازه یا مربا یا مارمالادبه مقدار لازم

طرز تهیه نان کرمدار توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه نان کرمدار خوشمزه با طعم توت فرنگی در ابتدای کار، یک کاسه کوچک برداشته و شیر ولرم و یک قاشق چای خوری از شکر و ۵۰ گرم آرد را با هم مخلوط کرده و خمیر مایه را به آن اضافه می کنیم و روی آن را می پوشانیم تا به عمل آید و پف کند.

مرحله دوم

سپس درون یک کاسه دیگر، کره نرم شده، سفیده و زرده تخم مرغ، باترمیلک یا کفیر و باقی مانده شکر و نمک را با هم ترکیب می کنیم. خمیر مایه به عمل آمده را هم به آن اضافه کرده و و آرد را کم کم به آن اضافه می کنیم.

طرز تهیه نان کرمدار توت فرنگی

سپس مخلوط می کنیم تا یک خمیر منسجم و نرمی بدست آید که به دست نمی چسبد. زیاد نباید آرد زد وگرنه خمیر سفت می شود. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را ورز می دهیم تا حالت کشسانی پیدا کند و کمتر به دست بچسبد.

مرحله چهارم

سپس داخل یک کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار می دهیم و روی آن را می پوشانیم و حدود ۶۰ تا ۷۵ دقیقه اجازه می دهیم تا خمیر به عمل آید و حجم آن دو برابر شود. در این مرحله به تهیه کرم می پردازیم.

مرحله پنجم

برای این کار، شیر را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود اما باید دقت کرد که شیر نجوشد. سپس شیر را از روی حرارت بر می داریم. در یک کاسه دیگر تخم مرغ و وانیل و شکر را با هم ترکیب می کنیم.

طرز تهیه نان کرمدار توت فرنگی

سپس با همزن می زنیم تا رنگ آن روشن شود. سپس آرد و نشاسته را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس آن را به آرامی به شیر اضافه کرده و مدام هم می زنیم. سپس مجدد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهی و مدام هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله هفتم

وقتی که مخلوط غلیظ شد، از روی حرارت بر می داریم و وانیل را به آن اضافه می کنیم. روی کرم را سلفون می کشیم به طوری که با سطح کرم در تماس باشد و مانع بسته شدن روی کرم شود. سپس کرم را می گذاریم تا سرد شود.

مرحله هشتم

حال به تهیه قسمت اشتروسل می پردازیم. در این مرحله، کره سرد و آرد را درون غذا ساز می ریزیم یا با دستکش آن را مخلوط می کنیم تا به صورت شن در آید. سپس با بقیه مواد اشتروسل مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

طرز تهیه نان کرمدار توت فرنگی

در این مرحله خمیر که استراحت کرده و حجم آن دو برابر شده است، را به ده قسمت مساوی تقسیم می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار می دهیم و کمی آن را چرب می کنیم. خمیر ها را با فاصله روی کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله دهم

روی آن را می پوشانیم و ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم. سپس کف لیوان را چرب کرده و با کف لیوان روی خمیر ها را گود می کنیم. سپس کناره های خمیر را زرده تخم مرغ رومال می کنیم. کرم سرد را درون بخش گود خمیر می ریزیم.

مرحله یازدهم

چند عدد توت فرنگی یا مارمالاد یا مربا را روی آن می ریزیم. برای روی آن از اشتروسل می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سینی فر را درون فر گذاشته و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا بپزد و روی نان ها برشته شود.

طرز تهیه نان کرمدار توت فرنگی

قسمت میوه ای و اشتروسل اختیاری است و فقط می توان از بخش کرم آن استفاده کرد. وقتی نان ها پخته شد، آن را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس از کاغذ روغن جدا کرده و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم.