علت حسودی مادرشوهر + طرز رفتار با مادر شوهر حسود

علت حسودی مادرشوهر + طرز رفتار با مادر شوهر حسود


منبع: بیتوته

119

1400/4/3

05:22


علت حسودی مادرشوهر + طرز رفتار با مادر شوهر حسود



نحوه رفتار با مادر شوهر حسود, طرز رفتار با مادر شوهر حسود, علت حسودی مادر شوهر

با مادر شوهر حسود چکار کنیم

 

مادرشوهر حسود: مشکل را چطور حل کنیم؟

رابطه عروس و مادر شوهر همیشه سخت و همراه با چالش است و اگر نتوانید به خوبی آن را مدیریت کنید تاثیر مستقیم بر خوشبختی و آرامش زندگیتان میگذارد حال اگر با یک مادر شوهر حسود روبرو شوید مسلما مشکلاتتان چندین برابر خواهد شد و بهبود حفظ رابطه شما نیاز به سیاست های رفتاری خاصی خواهد داشت. 

رابطه عروس و مادرشوهر یکی از پیچیده ترین روابط خانوادگی است که اگر بد پیش برود علاوه بر ناراحتی های زیاد بین عروس و مادرشوهر ،  فشار زیادی به مرد وارد خواهد کرد و تاثر بدی بر زندگی زوجین خواهد داشت و در مواردی میتواند منجر به جدایی شود. 

 

یکی از مشکلاتی که عروس خانم ها از آن شاکی هستند ، حسودی مادر شوهر به عروس است. شکایت همیشگی عروس ها در این گونه موارد به یک جمله و آن هم مادر شوهر حسودم ، باز میگردد، ولی آیا میدانید برای رفع حسودی مادر شوهر به عروس یا کم کردن آسیب آن به زندگی خودتان باید دنبال چه راهکارهایی باشید؟

 

علت حسودی مادر شوهر به عروس

برخی مادران دلبستگی زیادی به پسر خود دارند و ازدواج پسرشان را مساوی با از دست دادن او میدانند و حاضر نیستد پسرشان را با شخص دیگری تقسیم کنند و محبت او را فقط برای خود میخواهند.  به همین دلیل است  که محبت او به همسرش باعث ایجاد حس حسودی مادر شوهر به عروس میشود و با توجیهاتی از جمله رعایت ادب یا حریم خانواده یا پر رو شدن همسر ، پسرشان را از ابراز محبت به همسر منع میکنند و میترسانند.

 

گاهی اوقات حسودی مادر شوهر به عروس به صورت ناخودآگاه است و حتی خودش هم از ریشه رفتارهایش اطلاعی ندارد. 

 

مادری که عشق کافی از شوهرش دریافت نکرده باشد و گذشته ای نامطلوب داشته باشد نمیتواند ابراز محبت پسرش را به عروسش تحمل کند. و این جاست که عروس خانم شاکی شده و علت تمام ناراحتی ها و مشکلاتی که بین او و شوهرش ایجاد میشود را در جمله مادر شوهر حسودم ، خلاصه میکند.

 

با مادر شوهر حسود چگونه رفتار کنیم, رابطه عروس و مادرشوهر, رفتار با مادر شوهر حسود

نحوه رفتار با مادر شوهر حسود 

 

با مادر شوهر حسود چگونه رفتار کنیم

اولین سوالی که در برخورد با رفتار چنین زنی برایتان پیش می آید این است که با مادر شوهر حسود چگونه رفتار کنیم ؟

 

برای برا این که بتوانید تشخیص دهید رفتار درست با مادر شوهر حسود تان چگونه است در اولین مرحله باید دلیل آن را پیدا کنید. باید از خود بپرسید :

 

آیا او فرزندش را در مقام شوهرش قرار داده و میخواهد کمبود های عاطفی اش را با محبت پسرش پر کنید؟ 

آیا شما را برتر از خود میداند و میخواهد با شما رقابت  کند؟

آیا در گذشته ضربه ای جدی خورده است؟

 

• دیدتان را به مادر شوهرتان تغییر دهید

برچسب مادر شوهر حسودم باعث میشود که تمام رفتار های او را به صورت منفی تعبیر کنید. سعی کنید دیدتان را به ا و تغییر داده و او را در جایگاه مادرتان ببینید. روش رفتار درست با مادر شوهر حسود برا این که جلوی هر گونه سوتفاهمی را بگیرید این است که فکر کنید مادرتان دارد این حرف را به شما میزند و با خودتان فکر کنید اگر مادرتان چنین حرفی میزد باز هم فکر میکردید حسادت است یا دارد با خیرخواهی و بی غرض شما را نصیحت میکند تا رابطه بهتری با شوهرتان داشته باشید. 

 

• شوهرتان را وارد جنگ عروس و مادر شوهر نکنید

با مادر شوهر حسود چکار کنیم ؟ برای حل این مشکل به هیچ عنوان نباید شوهرتان را وارد این بازی کنید و حرفی از حسادت های مادرش به میان بیاورید چون با توجه به محبتی که بینشان وجود دارد ، حرف شما برای او قابل قبول نخواهد بود و باعث ایجاد افکار منفی در ذهن او نسبت به شما خواهد شد. 

 

با مادر شوهر حسود چکار کنیم ؟ بعد از شناخت و پیدا کردن ریشه مشکل حسادت مادر شوهرتان، دومین قدم این است که حسادت او و احساسات ناخوشایند خود را تا حد امکان از زندگی زناشویی خودتان دور نگه دارید.  وارد کردن شوهرتان به این مورد باعث میشود مشکلات جدی تر و عمیق تر شود و یا حتی در موارد بدبینانه منجر به ایجاد بحث دعوا بین شما دو نفر شود.

 

• دل مادر شوهر بدست بیاورید

بهترین نحوه رفتار با مادر شوهر حسود است که دقت کنید چه مواردی حسادت او را بر می انگیزد. 

مثلا به لباس و خریدهایتان حسادت میکند؟  با او به خرید بروید و برای خرید از او مشورت بگیرید ، برایش هدیه بخرید و سورپرایزش کنید.

 

آیا به رابطه زن و شوهری شما حسادت میکند ؟ در این گونه موارد بهترین نحوه رفتار با مادر شوهر حسود این است که ارتباط صمیمی و عاشقانه خود با همسرتان را برای خلوت نگه دارید و در مقابل دیگران و به خصوص مادرشوهرتان با او کمی رسمی و با احترام رفتار کنید، این سیاست رفتاری نه تنها به ضرر شما نیست بلکه شوهرتان را نسبت به خلوت کردن با شما تشنه تر خواهد کرد. در عوض رابطه همراه با محبت با مادر شوهرتان را جلوی چشم شوهرتان بیشتر کنید ، در این صورت هر گونه بدگویی مادرشوهرتان پشت سر شما کاملا بی اثر خواهد شد. 

 

با مادر شوهر حسود چکار کنیم, نحوه رفتار با مادر شوهر حسود, طرز رفتار با مادر شوهر حسود

رابطه عروس و مادرشوهر

 

• قطع ارتباط با مادر شوهر حسود

 شاید بسیاری از عروس ها تمایل داشته باشند در مقابل رفتار با مادر شوهر حسود بخواهند مقابله به مثل کنند و با او قطع ارتباط کنند ولی از آن جایی که دلیل اصلی رفتار حسودانه مادرشوهرتان ترس از دست دادن پسرش است، دور کردن شوهرتان از مادرش نمیتواند جزو گزینه های رفتار با مادر شوهر حسود باشد.

 

قطع ارتباط باعث تشدید حس ترس او شده و جنگ با شما را شدیدتر خواهد کرد. شما باید اجازه دهید رفتار شوهرتان مثل سابق باشد و حتی اگر محبت او به مادرش برای شما آزار دهنده است باید به خودتان تلقین نکنید که مادر هیچگاه نمیتواند جایگاه یک همسر را برای او داشته باشد و شما در دو جایگاه مختلف قرار دارید پس رقابت بین شما دو نفر مفهومی ندارد و هیچگاه یک مادر نمیتواند جای همسر را برای یک مرد پر کند و سعی کنید ارتباط محبت آمیز آن دو را قبول کرده و حساسیتی در این زمینه نشان ندهید.

 

به خودتان بگویید مردی که اینقدر با محبت با مادرش رفتار میکند میتواند حامی و پشتیبان بهتری برای شما باشد و احتمال خیانت کردنش نسبت به یک مرد بی عاطفه بسیار کمتر است و سعی کنید محبت و مهربانی او را قدر بدانید. 

 

ادامه رفتار محبت آمیز شوهر شما به مادرش باعث میشود ترس او نسبت به از دست دادن پسرش کم کم محو شود و اوضاع به روال عادی خود بازگردد. 

 

شما میتوانید زمانی که کنار مادر شوهرتان هستید در صورتی که مواردی نیاز به همراهی و کمک شوهرتان دارد را با صدای بلند و البته با احترام طوری که مادرشوهرتان متوجه آن شود، از او بخواهید به مادرش کمک کند و از این بابت از او تشکر کنید. 

 

یا زمانی که شوهرتان حضور ندارد به صورت ضمنی به مادرش برسانید که فلان کار خانه یا مشکل را شوهرتان میتواند حل کند و به او برای کمک کردن اطلاع خواهید داد.

 

با این حال اگر ارتباط شما با مادر شوهر به قدری زیاد شده است که نمیتوانید به زندگی شخصی و خصوصی خود برسید بهتر است از بهانه های منطقی و دلایل قانع کننده برای کم کردن این ارتباط استفاده کنید ولی هرگز نباید رابطه خود را قطع کنید.

 

مثلا اگر مادر شوهرتان توقع دارد شما هر روز پیش او بروید ولی به نظر شما هفته ای یک یا دو بار سر زدن به او کافی است و بقیه هفته را میخواهید با شوهرتان خلوت کنید و شما از این نظر مشکل دارید میتوانید برنامه های رمانتیک برای شوهرتان بچینید تا اوقات مفرحی داشته باشید یا از او بپرسید چه غذایی دوست دارد که شخصا برای او بپزید یا یک سری مشغله یا لیست کاری برای او بچینید که وقتش را در خانه پر کند.

 

نحوه رفتار با مادر شوهر حسود, طرز رفتار با مادر شوهر حسود, علت حسودی مادر شوهر

رفتار با مادر شوهر حسود

 

• مادر شوهر رقیب شما نیست

رقابت با مادر شوهر حسود به احتمال زیاد منجر به باخت شما خواهد شد. شما باید بدانید هدف هر دوی شما یکی است و آن هم خوشحال کردن یک فرد خاص است. 

 

رقابت جایی در روش برخورد با مادر شوهر حسود ندارد ، در بهترین حالت رقابت شما دو نفر منجر به ایجاد تنش بیشتر در زندگیتان خواهد شد. یک روش برخورد با مادر شوهر حسود در موردی که به خانه داری ، تحصیلات ، پوشش یا هر چیز شخصی دیگر شما حسادت میکند این است که در این زمینه ها از او تعریف کنید و مشورت بگیرید و کاری کنید در آن زمینه نسبت به خود احساس بهتری پیدا کند.

 

هر گونه فخر فروشی یا به اصطلاح کلاس گذاشتن در موردی که مادرشوهرتان به آن حسادت میکند منجر به بدتر شدن حس حسادت و رقابت بین شما خواهد شد. 

 

همراهی و تحسین نسبت به هر شخصی که باشد باعث ایجاد تقویت حس همدلی و همراهی در او خواهد شد و مادر شوهر شما هم در این زمینه مستثنی نیست و بعد از مدتی این سیاست رفتاری شما در روش برخورد با مادر شوهر حسود تان ، حس حسادت او را تبدیل به رفاقت خواهد کرد. البته صبر و بردباری شما در این مسیر بسیار مهم است و نباید تصور کنید همه چیز قرار است به راحتی و مطابق میل شما پیش برود.

 

گردآوری:بخش زناشویی بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو