5 ترفند که به انتخاب رنگ سایه چشم شما کمک خواهد کرد

منبع: بیتوته

115

1400/4/3

05:23


5 ترفند که به انتخاب رنگ سایه چشم شما کمک خواهد کرد



انتخاب رنگ سایه چشم,رنگ سایه چشم,انواع سایه چشم

انواع سایه چشم

 

همه ی ما علاقه داریم چشمانی درشت و جذاب داشته باشیم. در واقع چشم ها نافذ ترین و زیباترین قسمت چهرهی هر فرد هستند و زیباتر شدن آن ها یکی از دغدغه های خانم هاست. برای آرایش و مخصوصا سایه زدن ابتدا باید بدانیم  برای مدل چشم هایمان چه مدل آرایشی مناسب است و همچنین به این نکته توجه داشته باشیم که برای چه مراسمی آرایش میکنیم. خیلی از مراسم ها نیازی به آرایش چشم آنچنانی ندارند و تنها زدن یک ریمل و خط چشم برای گذراندن میهمانی کفایت میکند. برای آن که بدانیم چه رنگ سایه ای برای چشمانمان و برای میهمانی مورد نظرمان انتخاب کنیم ابتدا باید سبک های مختلف و جذاب آرایش چشم را بشناسیم و سپس در مورد تاثیر رنگ بر چهره کمی اطلاعات به دست آوریم.

 

بدین منظور تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا چند نکته کاربردی را با شما در میان بگذاریم.

 

1. هماهنگی با فضا

نکته بسیار مهم برای این که سایه چشم خود را انتخاب کنیم هماهنگی با فضای اطراف است. ما باید به این نکته توجه کنیم که برای چه فضایی میکاپ میکنیم و رنگ بندی فضا چگونه است. هرچند امکان پذیر نیست آرایشی کاملا هماهنگ با فضا داشته باشیم اما استفاده از برخی رنگ های سایه باعث میشود هماهنگی مناسبی با فضا داشته باشیم. به عنوان مثال برای فضاهای جنگلی که نو آفتاب زیاد است استفاده از رنگ های نود و یا همان تناژ رنگ خاکی مات مناسب ترین هماهنگی با فضا را دارد. اما زمانی که در محیطی ساحلی قرار میگیرید بهتر است دست به انتخاب یک مدل سایه چشم رنگی یا اکلیلی و شاین دار از میان رنگ‌های شاد و روشن مانند زردهای لیمویی و یا نارنجی و صورتی بزنید.

 

2. هماهنگی با رنگ چشم و رنگ پوست

 

انتخاب رنگ سایه چشم,رنگ سایه چشم,آرایش چشم

انتخاب رنگ سایه چشم

 

نوع آرایشی که برای چشمانمان انتخاب میکنیم و رنگی که به عنوان سایه و حتی کرم پودر استفاده میکنیم باید با رنگ چشمانمان همخوان باشد. اگر چشمانی آبی و پوستی سفید دارید انتخاب رنگ‌های گرم مانند قرمز به عنوان سایه برای شما مناسب به نظر نمیرسد همچنین اگر چشمانی آبی و پوستی برنز دارید بهترین انتخاب به عنوان سایه رنگ های با تناژ خاکی و یا زرد های مونوکروم هستند. سایه های پودری برند هدی بیوتی تنوع بالایی در تناژ رنگی نود دارند و میتوانید از این برند استفاده کنید. اگر چشمانتان قهوه ای روشن و یا عسلی است رنگ های براق مانند طلایی زیبایی چشمانتان را دوچندان خواهد کرد. رنگ آبی برای شما چندان انتخاب جالبی به نظر نمیرسد مگر این که چشمانی بسیار روشن و مایل به سبز داشته باشید.

 

3. آرایش اسموکی

ابتدا بهتر است به سراغ یکی از جذاب ترین و به روز ترین آرایش های چشم برویم و از ترکیب چند رنگ سایه جذاب یک سایه دلچسب و جذاب را پشت پلکمان داشته باشیم. آرایش های اسموکی به صورتی هستند که تمرکز اصلی را روی آرایش چشم دارند و در واقع از ترکیب چند رنگ سایه که عموما رنگ های تیره هستن با تناژ دودی سایه ای جذاب به وجود میآورند. هرچند این مدل سایه ها عموما برای مراسم هایی مانند عقد یا عروسی مناسب هستند اما استفاده از آن ها با کمی تفاوت در مراسم معمولی تر و یا حتی استفاده روزمره هم دور از انتظار نیست.

 

آرایش ها اسموکی که چند سالیست داغ و پر طرفدار شده اند عموما از ترکیب رنگ های نقره ای و قهوه ای و تناژ خاکی استفاده میکنند همچنین گاها برخی از میکاپ آرتیست ها از رنگ های صورتی جیغ هم در این سایه ها استفاده می-کنند که این کار آرایش را به سبک خلیجی نزدیک میکند که خیلی مد نیست و امروزه طرفداران زیادی ندارد. برای آن که بدانیم آیا آرایش اسموکی مناسب چشمانمان هست یا نه و آیا انتخاب درستی کرده ایم قبل از این که آرایش کنیم بهتر است بررسی کنیم که فرم چشم و پلکمان پف دار نباشد، همچنین فرم چشم‌های خود را از بین این 8 نوع شناسایی کنید. آرایش اسموکی با سایه های تیره برای کسانی که پشت پلک بدون پف و وسیعی دارند مناسب تر است چون پلک این افراد آرایش خور تر است و اگر شما پلکی پف دار دارید با زدن سایه های اسموکی چشمانتان کوچک به نظر میرسد بنابراین بهتر است از سبک آرایشی مونو کروم استفاده کنید که طرفدار بسیاری هم دارد.

 

4. آرایش چشم مونو کروم

 

انتخاب رنگ سایه چشم,رنگ سایه چشم,سایه چشم

راهنمای انتخاب رنگ سایه چشم

 

این سبک آرایش  سبکی جدید و از ترند های سال 2021 است بیشتر برای نوجوانان مناسب به نظر میرسد. استفاده از رنگ های شاد و هلویی و سایه های تکی برای پشت پلک تنها بایک خط چشم باریک مشکی یا رنگی از ویژگی های این سبک است.

 

رنگ های شاد و روشن بیشتر مناسب فصل بهار و تابستان به نظر میرسند و همچنین تناسب زیادی به حال و هوای نوجوانی دارند. رنگ های شاد از برند رولوشن واتود با سایه های مایع و یا سایه مدادی های ساده رنگی که به عنوان خط چشم هم کاربرد دارند برای این فصل مناسب هستند. البته اگر شما نوجوان نیستید هم میتوانید از این سبک استفاده کنید.

 

این سایه های تک رنگ و محو سن شما را پایین خواهند آورد. برای شهر های ساحلی و روزهای گرم این آرایش جذاب بسیار شما را سرزنده تر نشان خواهد داد. از رنگ های روشن و مناسب فصل تابستان برای کنار ساحل استفاده کنید تا آرایش چشمانتان بیشتر به چشم بیاید. برای رفتن به کنار دریا در نظر داشته باشید برای این که با فضا همخوانی داشته باشید میتوانید از آرایش صورتی رنگ استفاده کنید. ترکیب آرایش صورتی و فضای ساحل ترکیبی دلنشین و زیبا به شمار میرود.

 

5. از تاتو استفاده نکنید

یکی از عواملی که باعث میشود چهره شما به صورت دائمی یک شکل باشد تاتوهای خط چشم و ابرو هستند. به جای این که تاتو انجام دهید میتوانید از سایه ابرو برند گلدن رز یا اتود استفاده کنید که تنوع بالایی در این لاین از محصولات خود دارند. همچنین همیشه مد در حال تغییر است و داشتن خط چشم آن هم به صورت دائم باعث میشود چهره شما با آرایش تغییر خاصی نکند و آرایش های چشمی مخصوصا برای تابستان با سایه های مدادی زرد و آبی روی چشم شما خوب نمیمانند و رنگی تیره خواهند داشت بنابراین فرم چشمان طبیعی خود را دوست بدارید و تا حد امکان تاتو نکنید.

 

برای آن که رنگ سایه ای که انتخاب میکنید تاثیر زیادی در زیبایی چشمانتان بگذارد بهتر است با توجه به نکاتی که گفتیم انتخاب درستی داشته باشید و همچنین این نکته را در نظر بگیرید که مد برمیگردد و اگر مدل خاصی از سایه را برای خود زیبا میدانید از همان رنگ و طرح خاص خودتان استفاده کنید تا زیباترین حالت را داشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو