منوی شیرازی پیشنهاد آرگا برای آخر هفته ۳ تیر ماه

منوی شیرازی پیشنهاد آرگا برای آخر هفته ۳ تیر ماه


منبع: آرگا

132

1400/4/3

08:11


در این بخش از آشپزی آخر هفته با دستور تهیه منوی غذایی شیرازی برای آخر هفته در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از تهیه این ست غذایی در منزل نهایت بهره را ببرید.

غذاهای شیرازی طعم و مزه بی نظیری دارند و شما می توانید به راحتی پیش غذا و غذا و دسر شیرازی را در منزل تهیه کنید و از طعم آن ها نهایت لذت را ببرید همچنین می توانید با تهیه این منوی غذای شیرازی اعضای خانواده و مهمان هایتان را سورپرایز کنید.

پیشنهاد آشپزی برای آخر هفته با ست غذایی شیرازی

پیش غذا با کدو و هویج پلو و فالوده شیرازی ست غذایی ساده و خوش طعمی را تشکیل می دهند و تهیه این منوی غذایی در منزل به راحتی امکان پذیر می باشد.

هویج پلو شیرازی

طرز تهیه پیش غذا با کدو

پیش غذا با کدو را می توانید برای پذیرایی از مهمان ها و اعضای خانواده تان در منزل تهیه نمایید و برای طعم بهتر این نوع پیش غذا بهتر است از ترکیب پنیر با گردو استفاده کنید.

پیش غذا با کدو

مواد لازم

  • کدو : نیم کیلوگرم
  • پنیر گوسفندی : ۲۵۰ گرم
  • گردو : ۲۵۰ گرم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم

روش تهیه پیش غذا شیرازی

برای تهیه این نوع پیش غذا ابتدا کدو را بشویید و پوست آن را بکنید سپس کدو را رنده نمایید. پنیر را رنده کنید و گردوها را نیز خرد نمایید سپس همه مواد را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید.

پیشنهاد آشپزی برای آخر هفته با منوی شیرازی

مخلوط پیش غذا را درون ظرفی مناسب بریزید سپس پیش غذا را درون یخچال قرار دهید و برای سرو آن را از یخچال بیرون آورید و تزیین نمایید.

پیش غذای شیرازی با کدو

دستور تهیه هویج پلوی شیرازی

هویج پلو شیرازی از انواع غذاهای مخلوط می باشد و در دستور تهیه این پلوی مخلوط از هویج و برنج و گوشت چرخ کرده و پیاز و شکر و زعفران و نمک و فلفل استفاده می شود.

دستور تهیه هویج پلو شیرازی در منزل

مواد لازم

  • هویج : ۵ عدد
  • برنج : ۴ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ کیلوگرم
  • پیاز متوسط : دو عدد
  • شکر : یک قاشق
  • زعفران دمکرده : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم

روش پخت هویج پلو شیرازی در منزل

ابتدا برنج را پاک نمایید و آن را خیس کنید سپس پوست هویج ها را بگیرید و به کمک رنده درشت هویج را رنده نمایید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و آن را تفت بدهید سپس هویج ها را به پیاز بیفزایید و آن ها را تفت دهید و یک قاشق شکر به پیاز و هویج بیفزایید و مواد را تفت بدهید سپس حرارت گاز را خاموش کنید.

درون ظرفی مناسب گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و فلفل و نمک و زعفران مخلوط نمایید و به کمک گوشت ، قلقلی هایی را درست کنید سپس قلقلی ها را درون تابه تفت بدهید.

هویج پلوی شیرازی

قابلمه ای مناسب را آب کنید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید سپس برنج را به آب بیفزایید و بعد از نرم شدن برنج آن را درون آبکش بریزید.

کف قابلمه ته دیگ مورد نظر خود را قرار بدهید سپس مقداری از برنج را درون قابلمه بریزید و لا به لای برنج از مخلوط هویج و گوشت قلقلی بریزید و این کار را ادامه بدهید تا مواد نمام شوند و در آخر نیز روی هویج پلو زعفران دمکرده بریزید و اجازه دهید تا برنج دم بکشد.

ست غذایی شیرازی

برنج پخته شده را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و زرشک و پسته را که از قبل با مقداری کره تفت داده بودید روی برنج بریزید.

پیشنهاد آشپزی با منوی شیرازی

دستور تهیه فالوده شیرازی

فالوده شیرازی از انواع دسرهای خوش طعم می باشد و شما می توانید این دسر را در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر در روزهای تابستانی نهایت لذت را ببرید.

فالوده شیرازی

مواد لازم

  • نشاسته : ۳۰۰ گرم
  • آب : ۴ پیمانه
  • شکر : ۱ پیمانه
  • لیموی تازه : ۱ عدد
  • گلاب : ۱/۲ پیمانه
  • شربت آلبالو : به میزان لازم

طرز تهیه دسر فالوده

برای تهیه این دسر ابتدا درون قابلمه ای مناسب دو پیمانه آب بریزید و شکر را به آن اضافه نمایید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید و شکر را هم بزنید تا درون آب حل شود و اجازه دهید تا شکر به قوام لازم برسد.

گلاب را به مخلوط شکر بریزید و اجازه دهید تا شربت چند قل بزند سپس قابلمه را از روی حرارت گاز برداری و اجازه دهید تا شربت خنک شود سپس آن را درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را در فریزر قرار بدهید تا شربت یخ بزند.

شربت یخ زده را از درون فریزر بیرون آورید و برای پودر کردن ، آن را درون مخلوط کن بریزید و بعد از اینکه شربت یخ زد آن را پودر نمایید و دوباره پودر شربت را درون یخچال قرار بدهید.

دسر شیرازی

برای تهیه رشته های فالوده ابتدا درون قابلمه ای مناسب دو لیوان آب بریزید سپس نشاسته به آن اضافه کنید و قابلمه را روز حرارت گاز قرار بدهید تا آب تبخیر شود و نشاسته باقی مانده غلیظ شود سچس برای ایجاد رشته های نازک نشاسته را درون آبکش با سوراخ هایی ریز بریزید و در زیر آبکش نیز کاسه ای پر از یخ را قرار بدهید تا رشته های نازک روی یخ ریخته شوند.

بعد از اینکه رشته ها را روی یخ ها ریختید به خوبی مخلوط مواد را هم بزنید تا رشته ها سفت شوند سپس یخ های یخ زده را درون ظرفی مناسب بریزید و رشته ها را به آرامی از یخ بیرون آورید و به کاسه حاوی یخ پودر شده بیفزایید و آن را به خوبی هم بزنید تا فالوده با پودر یخ ترکیب شود.

پیشنهاد آشپزی برای آخر هفته

فالوده شیرازی آماده شده را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و به آن مقداری آبلیموی تازه و شربت آلبالو بیفزایید سپس فالوده را به زیبایی تزیین نمایید.

روش تهیه فالوده شیرازی

در این مطلب توجه شما عزیزان را به ست غذایی شیرازی جلب کردیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این منوی غذایی را در منزل به راحتی تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو