داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد


منبع: برترین ها

83

1400/4/3

08:52


برند اقتصادی داچیا از فیس‌لیفت داستر رونمایی کرد. طبق روال مرسوم در بین خودروسازان اروپایی، حجم تغییرات در این نسخه انگشت شمار بوده و در کل روندی تکاملی طی شده است. Y شکل شدن چراغ‌های LED روشنایی در روز و همچنین بهره‌گیری از LED برای راهنماها و پلاک از جمله تغییراتی هستند که در داستر ۲۰۲۲ به چشم می‌خورند.

دیجیاتو: برند اقتصادی داچیا از فیس‌لیفت داستر رونمایی کرد. طبق روال مرسوم در بین خودروسازان اروپایی، حجم تغییرات در این نسخه انگشت شمار بوده و در کل روندی تکاملی طی شده است. Y شکل شدن چراغ‌های LED روشنایی در روز و همچنین بهره‌گیری از LED برای راهنماها و پلاک از جمله تغییراتی هستند که در داستر ۲۰۲۲ به چشم می‌خورند.

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ به کار رفته در داستر ۲۰۲۲ جدید هستند. داچیا می‌گوید برای دستیابی به ایرودینامیک بهتر و مصرف سوخت کمتر، این رینگ‌ها در تونل باد تست شده‌اند و با کمک آنها و همچنین اسپویلر عقب میزان آلایندگی فیس‌لیفت داستر ۵.۸ گرم کاهش یافته است. اضافه شدن تزئینات کرومی به جلوپنجره دیگر تغییر قابل ذکر در نمای بیرونی است.

در داخل کابین داشبورد داستر فیس‌لیفت حالا یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی را در خود جای داده، جالب آنکه این نمایشگر و یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتینمنت داستر از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی نموده و به مسیریاب نیز مجهز است. در مدل‌های دو دیفرانسیل این نمایشگر اطلاعات مفیدی از قبیل زاویه، ارتفاع، قطب‌نما و داده‌هایی از این دست را در اختیار راننده می‌گذارد.

زیرآرنجی پهن‌تر با امکان جابجایی ۷۰ میلیمتری و گنجایش ۱.۱ لیتر، عوض شدن روکش صندلی‌ها و نصب پشت‌سری‌های جدید از دیگر موارد قابل ذکر در داخل کابین داچیا داستر ۲۰۲۲ است. این پشت‌سری‌ها نیز از لوگان و ساندروی جدید و یا به عبارت دقیق‌تر از رنو کلیو به امانت گرفته شده‌اند.

در بخش فنی اضافه شدن گیربکش شش سرعته دوکلاچه خودکار را می‌توان شاخص‌ترین تغییر موجود دانست. این گیربکس فقط با مدل‌ دیفرانسیل جلوی مجهز به موتور ۱۵۰ اسب بخاری قابل انتخاب است. چنانچه فردی به دنبال سفارش سیستم انتقال قدرت به هر دو محور باشد، گیربکس شش سرعته دستی تنها گزینه خواهد بود. این گیربکس برای نسخه دیفرانسیل جلو و با موتورهای TCe 90 و TCe 130 قابل انتخاب است.

در زیر کاپوت نسخه دیزلی داستر ۲۰۲۲ همان موتور dCi 115 انجام وظیفه می‌کند. این موتور با گیربکس شش سرعته جفت شده و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ را به عنوان یک آپشن دارد.

داچیا داستر ۲۰۲۲ در نسخه دوگانه‎‌سوز‎ نیز عرضه خواهد شد. این نسخه حامل کد ECO-G 100 بوده و بجای زاپاس یک مخزن ۵۰ لیتری برای LPG دارد. به گفته کمپانی در این نسخه حجم قسمت بار تغییری نداشته و همانند نسخه بنزینی است. برد حرکتی بیشتر و کاهش میزان CO2 خروجی به اندازه ۹.۵ درصد در مقایسه با مدل بنزینی از مزایای داستر دوگانه هستند. نکته جالب اینکه از لحاظ وارانتی و سرویس‎‌های دوره‌‎ای این نسخه تفاوتی با مدل بنزینی ندارد.

آنطور که داچیا وعده داده، فروش داستر ۲۰۲۲ از ماه سپتامبر (شهریور) در اروپا آغاز خواهد شد. تا اواسط سال آینده این خودرو با لوگوی فعلی کمپانی به فروش خواهد رسید، اما پس از آن لوگوی جدید در تمامی محصولات داچیا نصب می‌شود. گفتنی است داستر تنها شاسی‌بلند ساخت داچیا نیست، چرا که مدل برقی اسپرینگ تا پایان سال وارد بازار خواهد شد، کراس‌اوور بیگستر هم در سال‌های آتی به جمع قد‌بلندهای داچیا خواهد پیوست.

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

داچیا داستر ۲۰۲۲ معرفی شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو