ویژگی های طراحی مینیمال اداری چیست و چه مزایایی دارد؟

ویژگی های طراحی مینیمال اداری چیست و چه مزایایی دارد؟


منبع: پارس ناز

144

1400/4/3

09:50


ویژگی های طراحی مینیمال اداری چیست و چه مزایایی دارد؟

امروزه یکی از از طرح هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، طراحی مینیمال برای فضاها، به خصوص فضای اداری می باشد.قطعا برای افرادی ممکن است این سوال پیش آمده باشد که طراحی مینیمال چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ و همینطور استفاده از طراحی مینیمال برای فضاهای اداری چه کاربردی دارد؟

 

در واقع طراحی مینیمال برای افرادی که در زندگی مدرن به دنبال آرامش و به دور از شلوغی هستند، مناسب می باشد. مینیمال به معنی حداقل در مقدار و تعداد می باشد که طراحی مینیمال نیز به طراحی های به دور از شلوغی و مدرن گفته می شود.کارشناسان ما در مجموعه مبلمان اداری فضاگویا با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با ویژگی ها و مزایای طراحی مینیمال در فضای اداری بیشتر آشنا کنند.

 

طراحی مینیمال چیست؟

برای افرادی که به دنبال طرحی ساده برای فضای مورد نظر خود هستند، بهترین پیشنهاد طرح مینیمال می باشد. در طراحی مینیمال تجملات و شلوغی بیش از اندازه حذف شده و با آرامشی که به محیط اطراف و همینطور افراد منتقل می کند، صنعت جدیدی وارد عرصه طراحی کرده است.

ویژگی های طراحی مینیمال اداری چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایا و ویژگی های طراحی مینیمال اداری

 

تفاوت های طراحی مینیمال اداری با طراحی کلاسیک اداری

در طراحی کلاسیک که برای محیط های اداری استفاده می شود، بیشتر از لوازم دکوری استفاده شده است و از قاب ها، مجسمه ها، لوستر، آباژور و وسایل دکوری و تزئینی بسیاری استفاده شده است.اما در طراحی مینیمال تمام تجملات حذف شده و از لوازم دکوری خبری نیست و بیشتر شاهد سادگی در این طرح خواهید بود. در بیانی واضح تر باید بگوییم زمانیکه که وارد یک محیط اداری با طرح مینیمال می شوید، یک محیط اداری با حداقل دکور و دارای رنگ خنثی را مشاهده خواهید کرد.

 

مزایا و ویژگی های طراحی مینیمال چیست؟

از ویژگی های منحصر به فرد طراحی مینیمال می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

* سادگی در طراحی مینیمال

* حذف تزئینات و عناصری که فضا را شلوغ میکند

* حفظ نظم بر روی میزها دارای چینش خاص

 

با توجه به معرفی هر یک از ویژگی های طراحی مینیمال به این نتیجه میرسیم که نظم در این طرح حرف اول را میزند. به خصوص برای اتاق مدیریت که نباید نظم را در آن نادیده بگیرید. اتاق مدیریت یکی از بخش های مهم هر اداره و شرکت می باشد که باید به دکوراسیون، تزئینات و همینطور مبلمان آن اهمیت داده شود.

 

میز مدیریتی از جمله مهمترین و اصلی ترین تجهیزاتی می باشد که در اتاق مدیریت به آن نیاز می باشد و تمامی شرکت ها در جهت تهیه و مهیا کردن بهترین و با کیفیت ترین نوع این محصول اقدام می کنند. توجه داشته باشید که میزهای مدیریتی در انواع مدل ها و طرح های مختلفی طراحی و عرضه می گردند.

ویژگی های طراحی مینیمال اداری چیست و چه مزایایی دارد؟

میز مدیریتی متناسب با طراحی مینیمال اداری

نورپردازی و رنگ آمیزی در طراحی مینیمال

در بحث نورپردازی در طراحی مینیمال، بر خلاف دیگر طراحی ها از لوستر و چراغ استفاده نشده و از نورپردازی مخفی و توکار استفاده می شود. در طراحی مینیمال نورپردازی نیز مانند دیگر قسمتهای اداره از سادگی برخوردار می باشد که فقط به منظور روشنایی در اداره از آنها استفاده می شود و جنبه تزیینی ندارد.

 

در طراحی مینیمال رنگ آمیزی نیز باید ساده و خنثی باشد و فقط از رنگهای سفید، مشکی، طوسی و یا خاکی استفاده می شود که معمولا در این مدل طراحی طرح زمینه سفید است و از دیگر رنگهایی که نام بردیم برای رنگ دادن به محیط اداره استفاده می کنند و به هیچ وجه از رنگهای براق مانند قرمز یا طلایی استفاده نمی شود زیرا اصل کار در طراحی مینیمال استفاده از سادگی می باشد.

 

استفاده از پارتیشن در طراحی مینیمال اداری

در خصوص طراحی مینیمال به این مورد اشاره کردیم که نظم در این نوع طراحی بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه ای کرد. یکی از مواردی که در نظم بخشیدن محیط اداری می تواند تاثیر بسزایی استفاده از پارتیشن اداری می باشد.

 

پارتیشن اداری یکی از انواع جداکننده های کاذب و موقتی در فضاهای اداری است، که از آن برای نظم بخشیدن، زیبا سازی، بهینه ‌سازی و ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی جهت فراهم کردن محیطی آرام و دوری از سر و صدا و دیگر عوامل برهم زننده تمرکز کارکنان و بهبود بازدهی آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی های طراحی مینیمال اداری چیست و چه مزایایی دارد؟

استفاده از پارنتیشن اداری در محیط اداری با طراحی مینیمال

سخن پایانی

برای داشتن دکوراسیون داخلی اداری عالی و مناسب و همینطور خرید مبلمان اداری مدرن با قیمت مناسب به شما پیشنهاد می دهیم با مجموعه هایی که در زمینه دکوراسیون و یا مبلمان اداری تجریه و تخصص کافی دارند همکاری کنید و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت کنید.

 

شرکت مبلمان اداری فضاگویا یکی از شرکت های تولید کننده انواع مبلمان اداری و همینطور طراحی دکوراسیون داخلی اداری بوده که می توانید با خیال آسوده تمامی کارهای خود را به مجموعه فضا گویا (www.fazagooya.com) بسپارید.

 

به پشتوانه بیش از دو دهه تلاش و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت مبلمان اداری، شرکت فضای گویا اندیش از پیشتازان عرصه طراحی و تولید مبلمان اداری و تجهیزات اداری است. این شرکت با بکارگیری متخصصین طراحی مبلمان و صنعت چوب و استفاده از مرغوبترین مواد اولیه و همچنین تنوع در طرح، رنگ، سایز و رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی محصولات اداری خود را با کیفیتی برتر تولید می‌کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو