جان مک آفی

جسد جان مکافی از پیشتازان صنعت نرم افزارهای ضدویروسی ساعاتی بعد از آنکه دادگاهی در اسپانیا با استرداد او به آمریکا برای روبرو شدن با اتهامات فرار مالیاتی موافقت کرد، در زندان پیدا شده است.

وزارت دادگستری کاتالان گفت که پرسنل پزشکی برای به هوش آوردن او تلاش کردند که موفق نبود.

در بیانیه این سازمان آمده است که "همه شواهد حاکیست" که جان مکافی به زندگی خود پایان داده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از بی.بی.سی، شرکت آقای مکافی، که یک چهره جنجالی بود، برای اولین با یک نرم افزار ضدویروسی را روانه بازار کرد.

آن تحول نقطه شروع یک صنعت چند میلیارد دلاری در جهان شد. این شرکت در نهایت به بهای ۷.۶ میلیارد دلار به شرکت عظیم اینتل فروخته شد.

جان مکافی در اکتبر ۲۰۲۰ در اسپانیا بازداشت شد. او علیرغم میلیون ها دلار درآمد به خاطر کار مشاوره، سخنرانی، فعالیت در بخش رمزارز و فروش حقوق زندگی نامه اش، به عدم تحویل اظهارنامه های مالیاتی برای چهار سال متهم شد.

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می کرد که آقای مکافی برای پرهیز ار پرداخت مالیات درآمد خود را به حساب هایی بانکی و حساب های مبادله رمزارز به نام های صوری می ریخت.

او همچنین به پنهان کردن دارایی ها، از جمله یک قایق مجلل و املاک، که به نام دیگران ثبت شده بود متهم بود.

دادگاه ملی اسپانیا صبح روز چهارشنبه به استرداد او به آمریکا رای داده بود.

 

جان مک آفی

آقای مکافی در سال های اخیر بارها مدعی شده بود که توطئه ای برای تعقیب او در جریان است، با این حال به گزارش روزنامه ال پائیس دادگاه گفت که "هیچ شواهد روشنگری" دایر بر اینکه او به دلایل سیاسی یا عقیدتی تحت پیگرد است وجود ندارد.

او که در گلاسترشر انگلستان به دنیا آمده بود ابتدا در دهه ۱۹۸۰ با تاسیس یک شرکت فناوری و عرضه "ویروس اسکن مکافی" معروف شد.

هرچند او از پیشتازان امنیت کامپیوتر بود، یک بار در مصاحبه‌ای با بی بی سی اذعان کرد که عملا هرگز از این نرم افزار یا هیچ نرم افزار ضدویروسی دیگری در کامپیوترهای خود استفاده نکرده است.

او در سال ۲۰۱۳ به لئو کلیون خبرنگار فناوری بی بی سی گفت: "من با تغییر دایمی آدرس آی پی (پروتکل اینترنتی) از خودم محافظت می کنم، در واقع نام خودم را به به هیچ دستگاهی که از آن استفاده می کنم وصل نمی کنم، و به سایت هایی که ممکن است ویروس داشته باشند نمی روم."

"برای مثال سایت های پ*رن جایی است که هرگز نمی روم."

او همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ دست به تلاشی ناموفق برای کسب نامزدی حزب لیبرتارین زد.

مکافی در سال ۲۰۱۹ انزجار خود از مالیات را بیان کرد و در توییتی نوشت که برای هشت سال برگه مالیاتی پر نکرده چون "گرفتن مالیات غیرقانونی است."

او در همان سال موقتا در جمهوری دومینیکن بازداشت شد که ادعا می شد به دلیل آوردن سلاح به این کشور است.

مطالب پیشنهادی:

چگونه از یک وب سایت در ایران درآمد داشته باشیم؟

بهترین بازی های بتل رویال (Battle Royale) برای اندروید و iOS

بهترین گوشی های تلفن برای عکاسی به همراه قیمت ( خرداد 1400 )