رکورد طولانی‌ترین زمان ابتلا به کرونا ثبت شد

منبع: برترین ها

44

1400/4/3

21:25


یک پیرمرد ۷۲ ساله انگلیسی که آزمایش کرونایش برای ۳۰۵ روز متوالی مثبت اعلام شده، طولانی‌مدت‌ترین بیمار کووید-۱۹ در جهان لقب گرفته است.

یورو نیوز: یک پیرمرد ۷۲ ساله انگلیسی که آزمایش کرونایش برای ۳۰۵ روز متوالی مثبت اعلام شده، طولانی‌مدت‌ترین بیمار کووید-۱۹ در جهان لقب گرفته است.

کارشناسان می‌گویند مجموع زمان ابتلای دیو اسمیت، ۷۲ ساله ساکن بریستول بریتانیا، بیشترین بازه‌ای است که یک نفر با عفونت مداوم حاصل از ویروس دست به گریبان بوده است.

آقای اسمیت درباره‌ تجربه‌اش از بیماری گفت: «۵ ساعت بدون توقف سرفه می‌کردم. نمی‌دانم اگر بتوانید درک کنید این قضیه چقدر انرژی بدن شما را تحلیل می‌برد.»

مردی که ۴۰بار آزمایش کرونایش مثبت شد

وی که یک مربی بازنشسته رانندگی است افزود:‌ «من آماده مُردن شده بودم. به همسرم می‌گفتم بگذار بروم الان فقط به مویی به این دنیا بند هستم. اگر امشب مُردم تعجب نکنید.»

دیو اسمیت دارای یک بیماری ریوی زمینه‌ای به نام پنومونیت با حساسیت بیش از حد بوده است که باعث التهاب بافت ریه و بروز نقص در سیستم ایمنی می‌شود. در جریان ابتلای وی به بیماری کووید-۱۹، آقای اسمیت به دلیل کمبود اشتها حدود ۵۰ کیلوگرم وزن از دست داد و از ۱۱۷ کیلوگرم به ۶۴ کیلوگرم رسید.

مقامات بهداشتی بریستول گفته‌اند تست کرونای آقای اسمیت بعد از ۳۰۵ روز برای اولین بار منفی شده است. پرونده وی قرار است در ماه ژوئیه در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا (ECCMID) به عنوان یک مورد خاص به جامعه پزشکی ارائه شود.

وزارت بهداشت بریتانیا گفته است آقای اسمیت برای اولین در ماه مه سال ۲۰۲۰ با علائم سرفه و تب در بیمارستان بستری شد و آزمایش پی‌سی‌آر تایید کرد که او مبتلا به کووید-۱۹ شده است. او پس از هشت روز مرخص شد اما با وخیم‌شدن حالش ماه‌های اوت، سپتامبر، اکتبر و دسامبر را در بیمارستان گذراند.

متخصصان می‌گویند وضعیت وی به حدی خاص بوده است که تجویز داروی رمدیسور را در ماه دسامبر و پس از ۱۷ روز برای او متوقف کردند چرا که تاثیری بر بهبودی وی نداشته است. پزشکان سپس با استفاده از یک شیوه درمانی آنتی‌بادی آزمایشگاهی که توسط یک شرکت داروسازی بریتانایی ساخته شده اما هنوز تایید رسمی برای استفاده عمومی نگرفته است، به درمان وی پرداختند.

در پی آغاز درمان با این شیوه رفته رفته حال آقای اسمیت رو به بهبود گذاشت و پس از ۴۵ روز دیگر علائم ویروس کرونا در آزمایش پی‌سی‌آر وی دیده نشد.

محققان می‌گویند احتمالا دوره بیماری آقای اسمیت بیشتر از ۳۰۵ روز بوده است چرا که وی علائم خود را شش هفته قبل از اولین آزمایش خود گزارش کرده است.

پیشتر طولانی‌مدت‌ترین زمان آلودگی به ویروس کرونا ۸۵ روز گزارش شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو