نقاشی چرچیل حدود دو میلیون دلار چکش خورد

منبع: ایران آرت

104

1400/4/3

22:54


تابلویی که روز چهارشنبه در حراج فیلیپس به فروش رفت تا سال ۱۹۶۱ در اختیار شخص وینستون چرچیل بود. وی در آن سال تصمیم گرفت تا این تابلو را به ارسطو اوناسیس هدیه دهد.

ایران آرت: یک تابلوی نقاشی اثر وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم روز چهارشنبه در حراج فیلیپس در نیویورک به قیمت یک میلیون و ۸۴۰ هزار دلار به فروش رفت.

نخست وزیر پیشین بریتانیا این تابلو را به دوست خود ارسطو اوناسیس، ثروتمند مشهور یونانی هدیه داده بود. حراج فیلیپس قیمت این تابلو را بین ۱.۵ تا دو میلیون دلار تخمین زده بود. آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی یکی دیگر از تابلوهای وینستون چرچیل را ماه مارس گذشته در حراج کریستیز به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخته بود.

به گزارش یورونیوز، تابلویی که روز چهارشنبه در حراج فیلیپس به فروش رفت تا سال ۱۹۶۱ در اختیار شخص وینستون چرچیل بود. وی در آن سال تصمیم گرفت تا این تابلو را به ارسطو اوناسیس هدیه دهد.

او به قدری از هدیه ای که از نخست وزیر پیشین بریتانیا دریافت کرده بود خرسند بود که آن را در کنار آثار هنرمندانی همچون یوهانس فرمیر، پل گوگن و کمی پیزارو قرار داده بود. ارسطو اوناسیس تابلوی وینستون چرچیل را به داخل کشتی تفریحی خود منتقل کرده بود.

وی از بسیاری از شخصیت های مشهور جهان از جمله الیزابت تایلور، بازیگر آمریکایی، جان اف کندی، رئیس جمهوری وقت این کشور و ماریا کالاس، خواننده یونانی-آمریکایی در کشتی تفریحی خود پذیرایی کرده بود.

بازماندگان ارسطو اوناسیس که در سال ۱۹۷۵ درگذشت اخیرا تصمیم به فروش تابلوی وینستون چرچیل گرفتند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو