طرز تهیه مربای گیلاس زرد

طرز تهیه مربای گیلاس زرد , دستور پخت مربای گیلاس زرد

مربا یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه های مختلف تهیه می شود. مربای گیلاس زرد، از میوه درخت گیلاس استفاده می شود. فقط کافی است گیلاس و شکر را با هم مخلوط کرده و یک روز استراحت دهیم سپس بپزیم. این مربا را می توان با گیلاس قرمز نیز به همین روش تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای گیلاس زرد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای گیلاس زرد
گیلاس۱ کیلو
شکر۳ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای گیلاس زرد

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه با گیلاس زرد در ابتدای کار، ساقه های گیلاس را جدا کرده و آن ها را به صورت کامل می شوییم. سپس در صافی یا سبد قرار می دهیم تا به خوبی خشک شود. در ادامه هسته آن ها را به آرامی در می آوریم.

مرحله دوم

سپس گیلاس ها را به همراه شکر درون قابلمه می ریزیم. توجه داشته باشید که باید گیلاس و شکر را به صورت لایه ای درون قابلمه بریزیم یعنی یک لایه گیلاس یک لایه شکر و مجدد یک لایه گیلاس تا وقتی که گیلاس و شکر تمام شود.

مرحله سوم

قابلمه را یک شبانه روز کنار می گذاریم تا گیلاس آب بیندازد. سپس قابلمه را روی گاز قرار می دهیم و می گذاریم روی حرارت ملایم تا به آرامی شروع به جوشیدن کند. گاهی مربا را هم می زنیم تا شکر ها کامل حل شود و گیلاس ها پخته شود.

مرحله چهارم

سپس آب لیمو را در این مرحله اضافه کرده و می گذاریم ۲ تا ۳ دقیقه دیگر بجوشد و در حالی که داغ است درون شیشه مربا می ریزیم و درب آن را می بندیم و سر و ته می کنیم. سپس به مدت ۱ روز در جای خنک دور از آفتاب قرار می دهیم.