طرز تهیه سالاد کلم و گشنیز

طرز تهیه سالاد کلم و گشنیز , دستور تهیه سالاد کلم و گشنیز

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد کلم و گشنیز است. این سالاد را می توان در مهمانی ها و در کنار غذا سرو کرد. وجود کلم، گشنیز و پیازچه در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که به سالاد می دهد، مقوی است و برای سلامتی مفید است. این سالاد سرشار از فیبر است و از آن جا که از سس مایونز استفاده نشده است، می توان به عنوان یک سالاد رژیمی آن را سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم و گشنیز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد کلم و گشنیز
کلم سفید خرد شده۳ لیوان
برگ گشنیز۱ لیوان
فلفل سبز تند۱ عدد به دلخواه
پیازچه۳ ساقه
آب لیمو تازه۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کلم و گشنیز

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه کلم و گشنیز در ابتدای کار، کلم را شسته و به صورت نوار های باریک خرد می کنیم. سپس درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. برگ گشنیز را هم به آن اضافه می کنیم. می توان مقداری از آن را با جعفری جایگزین کرد که کاملا دلخواه است.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل تند را در صورت دلخواه، به صورت حلقه ای برش می زنیم و به سالاد اضافه می کنیم. در ادامه پیازچه ها را شسته و ریز خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. در این مرحله نیاز است که سس را تهیه کنیم.

مرحله سوم

برای این کار، یک کاسه مناسب برداشته و آبلیمو ی تازه و روغن زیتون و نمک و فلفل را با هم ترکیب می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس سس را روی سالاد می ریزیم و با مواد سالاد مخلوط می کنیم و سرو می کنیم.