جزئیات جدیدی از حادثه اتوبوس حامل سربازان

منبع: برترین ها

79

1400/4/4

21:32


دادستان نظامی استان یزد گفت: بنا به گفته سرنشینان در روز حادثه در جاده دهشیر به آباده که شیب تندی دارد راننده اتوبوس در مسیر سرازیری متوجه می‌شود که ترمزها کار نمی‌کنند.

ایسنا: دادستان نظامی استان یزد گفت: بنا به گفته سرنشینان در روز حادثه در جاده دهشیر به آباده که شیب تندی دارد راننده اتوبوس در مسیر سرازیری متوجه می‌شود که ترمزها کار نمی‌کنند.

به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، حکیمی‌فرد، دادستان نظامی استان یزد، با حضور در بیمارستان رهنمون یزد در جریان روند درمان مصدومان این حادثه قرار گرفت.

او با بررسی سوابق پزشکی تک‌تک مصدومان دستوراتی را برای تسریع در رسیدگی به وضعیت یکی از سربازان بستری در بیمارستان که به دلیل شکستگی جمجمه حال وخیمی داشت، صادر کرد که خوشبختانه با عکس‌العمل به موقع پزشکان فعلا از مرگ حتمی رهایی یافت.

دادستان نظامی استان یزد ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان گفت: متاسفانه در این حادثه ۵ نفر از جمله ۳ سربازمعلم، یک مأمور انتظامی مسئول حفظ امنیت سربازان در مسیر و یکی از سرنشینان تریلر جان باختند و ۳۴ نفر دیگر که برای گذراندن دوره آموزشی بدو خدمت از زاهدان عازم آباده بودند، مصدوم شدند.

او با بیان این که اتوبوس شخصی و راننده نیز غیر نظامی است، تصریح کرد: یکی از دلایل ورود دادسرای نظامی نظارت بر رسیدگی به وضعیت مصدومان، همچنین کمک به روند تحقیق برای دستیابی به علل وقوع این حادثه، شناسایی مقصران و جلوگیری از حوادث مشابه است.

این مقام قضایی با اشاره به نظر کارشناسان پلیس راهور درباره نقص فنی سیستم ترمز اتوبوس گفت: تعدادی از مصدومان در تحقیقی که از آنها به عمل آمد اعلام کردند که خودرو در مسیر نیز چند بار دچار نقص فنی شده است.

حکیمی‌فرد درباره جزئیات وقوع این حادثه گفت: بنا به گفته سرنشینان در روز حادثه در جاده دهشیر به آباده که شیب تندی دارد، راننده اتوبوس در مسیر سرازیری متوجه می‌شود که ترمزها کار نمی‌کنند.

بنا به گفته این مقام قضایی، با اعلام راننده تمامی سرنشینان به همراه شاگرد راننده، به عقب خودرو رفته ولی چند تن از سربازان در صندلی‌های خود باقی می‌مانند که ۳ نفر از آنان در جا جانشان را از دست می‌دهند.

وی گفت: کنترل اتوبوس مسافربری در سرپیچ از دست راننده کلا خارج شده و با سرعتی نزدیک به ۱۴۵ کیلومتر به عقب یک تریلی حامل بار که در کنار جاده متوقف بوده برخورد می‌کند.

دادستان نظامی استان یزد همچنین از اعطای نیابت قضایی به دادسرای نظامی استان سیستان و بلوچستان برای بررسی وضعیت خودرو و شرایط راننده و شناسایی مقصران خبر داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو