طرز تهیه کاهو سکنجبین

خواص کاهو سکنجبین در طب سنتی خانگی شمالی با شکر گیلانی

سکنجبین یک شربت غلیظ است که با شکر و آب و سرکه و عرق نعنا یا خود نعنا تهیه می شود که به دلیل وجود سرکه و عرق نعنا بسیار برای سلامتی مفید است. سکنجبین را می توان برای تهیه شربت های پذیرایی و یا برای صرف کاهو، تهیه کرد. کاهو گیاهی بسیار خوشمزه و پر خاصیت است که سرشار از فیبر است و برای سلامتی مفید است. در تابستان های گرم، مصرف کاهو با سکنجبین طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاهو سکنجبین در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاهو سکنجبین
کاهوبه مقدار دلخواه
شکر۱ کیلو گرم معادل ۴ لیوان
آبیک و نیم لیوان
سرکهنصف لیوان
عرق نعنایک چهارم لیوان
زعفران دم کردهکمی

طرز تهیه کاهو سکنجبین

مرحله اول

برای تهیه کاهو با شربت سکنجبین در ابتدای کار، یک قابلمه مناسب برداشته و شکر و آب را درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و یک ربع زمان می دهیم تا به خوبی بجوشد و قوام بیاید. سپس سرکه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پس از اینکه کمی که کف کرد و بالا آمد، دو سه دقیقه صبر می کنیم تا شربت یکدست و شفاف شود. وقتی که مایه شفاف شد، عرق نعنا و زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود.

مرحله سوم

حدود دو دقیقه دیگر اجازه می دهیم تا روی حرارت بماند. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. سکنجبین را در شیشه می توان نگه داری کرد. مقداری از آن را درون کاسه می ریزیم. سپس کاهو ها را تمیز کرده و برگ برگ می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله درون کمی آب و نمک و سرکه می ریزیم و می گذاریم چند دقیقه بماند تا تمیز و ضد عفونی شود. کاهو ها را آبکش کرده مجدد می شوییم و درون صافی می ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود. سپس در کنار سکنجبین آن را سرو می کنیم.