دستمزد‌ها جوابگوی هزینه‌ زندگی بازیگران نیست

منبع: برترین ها

84

1400/4/5

09:43


بازیگر سریال «در کنار پروانه‌ها» گفت: با وجودی که برایم بازی در وضعیت کرونا مشکل بود، اما یکی از دلایلی که بعد از دو سال قبول کردم در این مجموعه تلویزیونى بازی کنم قصه آن و حضور یاری به عنوان کارگردان بود. به هر حال «امام حسین (ع)»، قرآن کریم و ... را نمی‌توان ندیده گرفت.

خبرگزاری میزان: بازیگر سریال «در کنار پروانه‌ها» گفت: با وجودی که برایم بازی در وضعیت کرونا مشکل بود، اما یکی از دلایلی که بعد از دو سال قبول کردم در این مجموعه تلويزيونى بازی کنم قصه آن و حضور یاری به عنوان کارگردان بود. به هر حال «امام حسین (ع)»، قرآن كريم و ... را نمی‌توان ندیده گرفت.

دستمزد‌ها جوابگوی هزینه‌های زندگی بازیگران نیست

پروانه معصومی درباره نقش خود در سریال «در کنار پروانه‌ها» گفت: نقش من در سریال «در کنار پروانه‌ها» محوری است، اما من هیچوقت به طول نقش اهمیت نداده‌ام و اهميت نقش برایم مهم بوده است. اتفاقا یکی از دوستان چند مدت پیش فیلمنامه‌ای فرستاد و خیلی اصرار داشت من بازی کنم و به او گفتم با حذف این نقش آیا لطمه‌ای به داستان می‌خورد که کارگردان گفت نه و من هم در جواب گفتم چرا باید این نقش را بازی کنم. این درس‌هایی است که به ما برای انتخاب نقش داده اند و همیشه معیارم برای انتخاب نقش‌ها همين موضوعات مهم بوده است.

وی با بیان اینکه ممکن هست این سریال برای پخش در ایام ماه محرم آماده نشود، اما مجموعه اى است که در هر زمانی پخش شود تاثیرگذار است افزود: قصه سريال «در كنار پروانه‌ها» قرآنی است از این جهت داستان این مجموعه تلویزیونی برای من خیلی مهم است. با وجودی که برایم بازی در وضعیت کرونا مشکل بود، اما یکی از دلایلی که بعد از دو سال قبول کردم در این مجموعه تلويزيونى بازی کنم قصه آن و حضور یاری به عنوان کارگردان بود. به هر حال «امام حسین (ع)»، قرآن كريم و ... را نمی‌توان ندیده گرفت. امید داریم با کمک آن‌ها بتوانیم یک عده‌ای را به راه بیاوریم. یک عده زیادی که ظاهرا به راه هستند، اما متاسفانه به بی‌راهه می‌روند.

معصومی با اشاره به اینکه ۱۸ تیرماه سال گذشته کرونای سختی گرفته است و در حال حاضر هم به دلیل حساسیت دارويى نتوانسته است واکسن کرونا بزند درباره رعايت پروتکل‎های بهداشتی در پشت صحنه سريال در كنار پروانه ها توضیح داد: بازیگران که امکان زدن ماسک ندارند، ولی تمام عوامل پشت صحنه در این گرمای شدید دو عدد ماسک می‌زنند و نمی‌دانم چطور تحمل می‌کنند. آب و هوای گیلان و منطقه‌ای که ما کار می‌کنیم را نمی‌توان با تهران مقایسه کرد و در لاهیجان هوا به شدت گرم و تحمل‌ناپذیر است.

وی در همین راستا ابراز كرد: برای این سریال به تهیه‌کننده که بسیار انسان شریفی است گفتم که به خاطر داستان آن حاضر به بازی شدم و خودم را به خدا و قرآن و «امام حسین (ع)» سپردم. در این روزگار کار کردن خیلی مشکل است. درست است که یک بار کرونا گرفتم، اما احتمال مبتلا شدن دوباره هم وجود دارد، ولی من خودم را به آن‌ها سپردم و دستمزد آن برای من اهمیتی ندارد. ممکن است براى بازى در يک فیلم سینمایی ۶ برابر این سريال تلويزيونى دستمزد بگیرم، اما بازى در اين سریال برای من متفاوت بود و نفس داستان برایم مهم بود.

اين بازيگر پيشكسوت پيرامون وضعيت بازيگران اظهار كرد: به نظر می‌رسد ما تقربیا قشر فراموش شده‌ای هستیم و کوچک‌ترین اهمیتی نداریم. عده معدودی هستند که یا زرنگند و یا سوپراستارند و با بازی در یک فیلم تامین هستند و مشکلی ندارند، ولی خیلی‌ها مشکلات اقتصلادی دارند و دستمزد‌ها جوابگوی هزینه‌های زندگی آن‌ها نیست. در همین سریال «در کنار پروانه‌ها» که مشغول بازی هستم بدون اغراق ۵۰ در صد از بازیگرانی که در این سریال حضور دارند همزمان در دو سریال دیگر هم مشغول بازی هستند. گاهی اوقات به همین دلیل تصویربرداری هم به عقب می‌افتد. اگر یک بازیگر با نقش‌آفرینی در یک سریال تامین شود چرا باید همزمان در این گرمای تابستان و شیوع ویروس کرونا در سریال‌های دیگر هم بازی کند. فرقی نمی‌کند پیر و جوان باشد مهم این است که توجه به وضعیت دستمزد‌های بازیگران و عوامل بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

وی در همين راستا اضافه کرد: خیلی از بازیگران جوان هم می‎گویند مگر چند سال فرصت بازی کردن داریم و باید تا جایی که می‌توانیم خرج و مخارج زندگی‌مان را تامین کنیم. درست هم می‌گویند، چون به محض آنکه سنشان بالا برود فراموش خواهند شد. متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول این سالیان به کلی ما را فراموش کرده در حالی که خیلی‌ها ۵۰، ۶۰ سال متوالی برای فرهنگ و هنر این مملکت زحمت کشیده‌اند و با خوش نامی زندگی کردند و در آخر محتاج نان شب خودشان هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو